Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@04:28:27 GMT

جهان یلداست تا مولا نیاید...!

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۰۷۰۰

جهان یلداست تا مولا نیاید...!

ساری- سراسیمه تر و چشم به راه تر از تمام پنج شنبه های سال آمده ایم...! کوچک نوازی می خواهیم...! از شما که بیکران می بخشید و می نوازید...! از بزرگ زاده ای که هر صلاة، دعایمان می کند و دستگیر است و نمی دانیم...!

قدس آنلاین- گروه استانها-رقیه توسلی: السلام علیک یا صاحب الزمان و العصر! پاییز، چمدان بسته امروز و زمستان از دور پیداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می گویند: یلدا می آید... اما کدام رفتن و آمدنی! کدام طولانی ترین ها و تغیّرها! کدام عاشقی، شعر می خواند و می خندد و عود می سوزاند این شب وقتی قلبی منتظر در سینه دارد! کدام شیدایی، دی ماه را می تواند درخشان بداند بی شما! بی حجّت ارض و سماء! بی رسولِ غریبِ قرن ها!

ای مهربانِ مطلق! اشک ها و گام ها و سلام هایمان را می گذاریم باز وسط... دل های سوخته و کبود را... این بار اما عمیق تر... خالص تر... ژرف تر... با گلدان هایی که به شاخه شاخه ی نرگس هایشان سوگند خورده ایم...

می آییم دست به دامان بانوی مادر شویم... دست به دامان قرآن و فرج و آیة الکرسی... هرساعت، تسبیح عشق بگردانیم و صلوات بفرستیم...

می گویند یلدا می آید...! به ما که هرروز و هر جمعه یلدا داریم! به ما که پیرهن چاک کرده ایم برای گذر از یلدا...!

به ما از شب بلند می گویند...! به زمستان زده هایی که چشم هایشان جاده گَرد، شده است و سجاده هایشان را هربار مستمندانه تر پهن می کنند و از دارایی شان باخبرند که بی مهرِ رهبری، هیچ است... به ما که تنها و بی برگ و باریم، نشانی یلدا می دهند!

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ... کیست که نداند برای گریز از برف و بوران، باید خورشید خواه بود...!؟ یلدا دانست و زمهریر را! باید نفس تازه کرد در فصل کهنه و با قوا به دامان دشت دوید! باید عاشق تر و مطهرتر شد!

باید رفت و از نهرِ وضو گذشت و پای کاسه ها و جام ها حاضر شد و لختی در جماعت مردمانِ زمانه نشست و از طعام برداشت و لبخندها رد و بدل کرد.

کیست که نداند باید با زندگی و دردهایش پیش رفت!؟ با شب ها و روزهایی که نام دارند و بی نام و نشانی ترین اند!؟ بی موعود بی نام و نشان ترین اند!؟

کیست که نداند دوری و دلدادگی را باید تاب آورد و یلدانشین شد و یلداها از سر گذراند تا عاقبت به خیر گشت...

آری... باید اینبار هم رفت... تا پنج شنبه ای که الوان تر از خود را - ان شاالله - پیشکش کند... رفت تا پای سفره برکت و دورهمی و دست ها قنوت کرد و دعاها خواند...

ما غائب ها و مسافرها، باید از صاحبخانه ی دور از دیار، بسیار یاد کنیم... از یلدای اعظم... از گشایش جهان... از عالمی که بیداری اش، اِغماست... لبخندش، اشک... و چشم هایش، یلدا تا مولا نیاید...!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که فلورین ویرتز، پدیده جوان بایرلورکوزن، قرار است یک سال دیگر در این باشگاه در تیم ژابی آلونسو بازی کند، به نظر می‌رسد بایرن تلاش‌های خود را برای انتقال این ستاره جدید فوتبال جهان آغاز کرده است‌.

اولی هوینس، کلید آینده موفق بایرن را در توسعه جوانان می‌بیند و در برنامه تلویزیونی هشدار داد که با توجه به درآمد باشگاه‌های انگلیسی و همچنین رئال مادرید، این رقابت گسترده‌تر خواهد بود‌. به عقیده او موسیالا و پابلوویچ، دو بازیکن بایرن، دو انتقال بزرگ آینده فوتبال جهان را رقم خواهند زد و همچنین فلورین ویرتز که یک بازیکن جوان است و می‌تواند یک انتقال بزرگ پیش‌ رو داشته باشد‌.

هوینس پیش از این گفته بود ما می‌توانیم صد میلیون یورو را یک‌بار صرف هری کین کنیم و شاید روی یک بازیکن آلمانی، اما نه چهار یا پنج بار. منظور او از بازیکن آلمانی، همین ویرتز بود که سال آینده نیز در بایرلورکوزن بازی خواهد کرد.

با توجه به اینکه ویرتز در فهرست توپ طلای اروپا حضور دارد و در جام ملت‌های اروپا نیز از بازیکنان ثابت تیم ملی خواهد بود، به نظر می‌رسد مونیخ کار بسیار دشواری برای انتخاب این ستاره نوپا داشته باشد؛ هم‌تیمی سابق سردار آزمون در لورکوزن که پس از یک مصدومیت شدید رباط صلیبی بازگشتی درخشان به بوندسلیگا داشته و در صدر ستارگان این لیست قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟