Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمینار نقش تغذیه در کنترل بیماری‌های مزمن به مناسبت هفته پژوهش و با تلاش انجمن علمی تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محورهای این همایش نقش تغذیه در بیماری‌های کبد چرب، دیابت، چاقی و افسردگی بود.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی علوم و تحقیقات تهران در این سمینار با تاکید بر نقش رژیم غذایی و تغذیه در کنترل و پیدایش بیماری ها گفت: «متاسفانه میزان چاقی در جهان و کشورمان روند رو به رشدی را طی می‌کند و این روند در خانم‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر شهریار اقتصادی چاقی را مشکلی جهانی عنوان کرد و ادامه داد: «این بیماری مادر تمام بیماری‌هاست زیر تمام ارگان بدن را درگیر می‌کند.»

شهریاری درمان ناموفق و هزینه زیاد را از جمه عواقب این بیماری برشمرد و افزود: «پیشگیری و کنترل بوسیله رژیم غذایی ساده‌ترین و مهمترین راه حل است زیرا دارو و حتی جراحی نمی‌توانند این بیماری را متوقف کنند.»

دکتر آریو موحدی و دکتر سارا صرافی زاده از دیگر استادان دانشکده پزشکی علوم و تحقیقات تهران بودند که در این سمینار محورهای تخصصی دیگر را بررسی و ارائه دادند.»

همچنین با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان یک دوره آموزشی ویژه خانواده‌ها با موضوع تغذیه و رژیم درمانی از سوی دانشجویان این رشته در مرکز جامع سلامت شهرستان سروستان برگزار شد که مورد استقبال قابل توجه بانوان قرار گرفت.

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان تنها واحد پذیرش دانشجو در رشته تغذیه در جنوب کشور و واحد پذیرش دانشجو از کاردانی تا مقطع دکتری در رشته صنایع غذایی در استان فارس است. انجمن علمی این رشته‌ها فعالیت‌های متعددی را در برنامه خود دارند که برگزاری این سمینار و آموزش خانواده از جمله دستاوردهای این انجمن است. این سمینار مورد استقبال دانشجویان،استادان و مسئولان شهرستان سروستان قرار گرفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: مقارن با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سخنرانان بین‌المللی این سمینار، پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی این سمینار هستند.

سروش هاشمی گفت: دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافتها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، دکتر علی بیت اللهی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین هستند.

او افزود: این سمینار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن همایش پارک علم و فناوری سمنان واقع در میدان استاندارد، بلوار جوان، پارک علم و فناوری سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898514

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود