Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ارزش عمر اظهار کرد: عمر یکی از چیزهای باارزش برای انسان است و از دست رفتن عمر، قابل جبران نیست.

 

وی ادامه داد: در روز قیامت در خصوص عمر از انسان سؤال می‌شود که او چگونه عمر خودش را صرف کرد، عمل مردم در صرف عمر چند گونه است، عده ای از افراد همین که به مرگ می‌رسند، از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را برای جبران به دنیا بازگرداند، اما خداوند این خواسته را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از افراد به محض اینکه به آخر عمر خودشان می‌رسند، مدام حسرت می‌خوردند، چون آن‌ها عمر خودشان را بیهوده گذراندند؛ پشیمانی چنین افرادی فایده ای ندارد، اما کسانی که از عمر خود به خوبی استفاده کردند، حسرت نمی‌خورند.

 

نظری منفرد، هدف از آفرینش انسان را رسیدن به کمال دانست و تصریح کرد: آیت‌الله حائری شیرازی بزرگترین جشن را جشن مرگ می‌دانست، چون انسان با مرگ به دیدار خداوند می‌رسد، کسی که عمل صالح داشته باشد، از رسیدن به لقاء الهی استقبال می‌کند.

 

وی ادامه داد: انسان باید عمر خود را به خصوص در دوران جوانی غنیمت بشمارد، خداوند از انسان در روز قیامت سوال می‌کند که چگونه جوانی خودش را صرف کرده است، انسان باید در دوران جوانی فعال و پرکار باشد و از عمر خود به خوبی استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی به خوبی از عمر خودش استفاده کرد، او رسالت خودش را انتقال آموخته‌های خودش به مردم می‌دانست. آیت‌الله حائری شیرازی به صورت گسترده برای تبلیغ دین به نقاط مختلف ایران سفر می‌کرد.

 

نظری منفرد با اشاره به درس‌های آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: او درس‌های اخلاق را در مدرسه دارالشفا برگزار می‌کرد و سخنان آیت‌الله حائری شیرازی بر دل شنوندگان می‌نشست چرا که او از استعداد سرشار و حافظه قوی برخوردار بود.

 

وی ادامه داد: آیت‌الله حائری شیرازی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی در حد مکالمه تسلط داشت، او از زندگی زاهدانه ای برخوردار بود و تنها یک منزل در شهر قم داشت.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی در زمینه علوم اقتصاد و ریاضی کار کرده و در این علوم صاحب نظر بود، آیت‌الله حائری شیرازی جزو اساتید حوزه به شمار می‌رفت و یک عالم جامع بود.

 

نظری منفرد، بحث علوم انسانی اسلامی را جزء دغدغه‌های آیت‌الله حائری شیرازی دانست و تصریح کرد: باید این علوم پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، تدوین و به دانشجویان تدریس شود، مبارزه با ربا یکی از دغدغه‌های آیت‌الله حائری شیرازی بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری شیرازی خودش را وقف دین کرده بود و تا آخرین لحظه برای تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد. آیت‌الله حائری شیرازی بارها در طول دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفت و برای رزمندگان سخنرانی کرد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه های حج گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانسته و اظهار داشت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.

وی یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرده و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می شود که باید به  آن توجه نمود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی فلسفۀ حضور بعثه‌های مراجع در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و عنوان کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل یابد.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان‌ها افزود: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

 در ابتدای این دیدار نمایندۀ ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج 1403 ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشی درباره سعدی شیرازی به زبان انگلیسی + فیلم
  • انسان نباید فقط برای خودش دعا کند
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید