Web Analytics Made Easy - Statcounter


اراک- معاون اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: آتش سوزی تالاب میقان در جوار شهر اراک که صبح امروز آغاز شده و ادامه دارد، غلظت آلاینده ها را افزایش داده و هوای شهر را به وضعیت ناسالم رساند.

رضا میرزایی در گفت و گو با امتداد نیوز اظهارداشت: آتش سوزی گسترده در نیزارهای تالاب میقان در نزدیکی شهر اراک از ساعات اولیه بامداد جمعه آغاز شده که این آتش سوزی به دلیل وزش باد، خشک بودن و تراکم نیزار، گستردگی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: از ساعت ۱۲ روز جمعه به دلیل آتش سوزی گسترده در تالاب میقان و تغییر جهت وزش باد به سمت اراک رشد محسوسی در میزان آلاینده ها در هوای این شهر مشاهده شده است.

میرزایی خاطرنشان ساخت: میزان آلاینده هایی همچون منو اکسید کربن و ذرات معلق در هوای اراک افزایش یافته به طوری که کیفیت هوا به صورت لحظه ای در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند، اما به دلیل باتلاقی بودن محل، امکان تردد و نزدیک شدن به آتش و خاموش کردن آن وجود ندارد.

true برچسب ها : آتش سوزی تالاب میقان محیط زیست استان مرکزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان