Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@06:06:25 GMT

انس با قرآن در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۲۰۱۹

انس با قرآن در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود

فعال دینی اهل سنت شهرستان بندرخمیر گفت: با وجود فعالیت های قرآنی گسترده متاسفانه هنوز اکثریت مردم و حتی قشر دانشجویان ما در روخوانی قرآن ضعف دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ارسلان غلام زاده، فعال دینی اهل سنت شهرستان بندرخمیر در گفتگو با لوار  با بیان اینکه آموزش قرآن به معنای آموزش دین است،گفت:امروزه برگزاری کلاس قرآن تنها آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید معنی می شود در حالی که باید سمت و سوی آموزش تغییر کند و در کلاس قرآن علاوه بر آموزش های روخوانی و روانخوانی، شیوه درست زندگی کردن از منظر قرآن نیز آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی بوجود آمدن و گسترش خانه ها و موسسات قرآنی است؛ ولی با وجود فعالیت های قرآنی گسترده متاسفانه هنوز اکثریت مردم و حتی قشر دانشجویان ما در روخوانی قرآن ضعف دارند.

فعال دینی اهل سنت شهرستان بندرخمیر بیان کرد: انس با قرآن بین عموم مردم آنطور که باید اتفاق نیافتاده لذا باید انس با قرآن فرهنگ شود، در این مسئله کم کاری هایی وجود دارد که باید برطرف گردد و فرهنگ و زندگی قرآنی بین توده مردم نهادینه شود.

وی افزود: مجموعه های قرآنی مشکلات عدیده ای از قبیل نداشتن جا و مکان و مضائقه قرآن آموزان دارندکه  باید آن ها به خوبی تأمین شوند مکان و امکانات در اختیار شان قرار بگیرد.

غلامزاده با اشاره به مشکلات مربیان قرآنی افزود:یک مربی قرآن زمانی می تواند پولی بابت کلاس دریافت نکند که مسوولان برای آنها حقوق ثابت در نظر بگیرند لذا باید مشکلات و موانع را حل کرد تا پیشرفت های خوبی ا رقم زد.

وی یادآور شد: فعالیت خانه قرآن آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، کلاس تفسیر قرآن کریم و درس های قرآنی در سطح عموم است که ان شاءالله با توجه خیرین این این فعالیت ها وسعت پیدا کند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود