Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: تیم‌های کار‌شناسی استان‌های البرز، تهران، قزوین و گیلان به همراه یگان حفاظت بازدید و سرکشی‌های خود از آثار تاریخی و بررسی وضعیت موزه‌ها را از شب گذشته آغاز کردند و در روز جاری نیز ادامه داده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: نتایج برسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که خوشبختانه آثار تاریخی استان‌های البرز و گیلان و تهران در زلزله شب گذشته آسیبی ندیده‌اند اما متأسفانه ترک‌های موجود در سه اثر تاریخی مسجد پیغمبریه، مسجد جامع و کاروانسرای تاریخی در استان قزوین عمیق‌تر شده و سقف بازار شهرری نیز ترک‌هایی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طالبیان وضعیت موزه‌های ملی، کاخ گلستان و مجموعه‌های تاریخی‌فرهنگی سعدآباد و نیاوران را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این موزه‌ها تمهیدات اولیه در مواجهه با هر پس‌لرزه احتمالی برای آثاری که احتمال صدمه دیدن داشته باشد فراهم شده است.

ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه روز چهارشنبه 29 دی، زمین‌لرزه‌ای به برزگی ۵.۲ درجه در مقیاس درونی زمین در ژرفای هفت کیلومتری که کانون آن سه کیلومتری ملارد بوده است، تهران و شهرهای اطراف را لرزاند.پیش از این اعلام شده بود این زلزله به بناهای تاریخی تهران و البرز آسیبی نزده است.

701

محمد حسن طالبیان بازار شهر ری معاون میراث فرهنگی آثار تاریخی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)