Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین اعلام کرد که تا چند روز آینده وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و این کشور برای بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد در پکن دیدار خواهند کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «پاکستان آبزرور»، دور اول گفت‌وگوهای وزاری خارجه افغانستان، پاکستان و چین 26 دسامبر در پکن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین اعلام کرد «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان و همتای پاکستانی‌اش «خواجه آصف» به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین در راس هیئت‌هایی برای حضور در این نشست یه جانبه به پکن خواهند آمد.

«هوآ چان اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در باره این نشست به رسانه‌ها گفت: چین به عنوان دوست و همسایه مشترک افغانستان و پاکستان همیشه از کابل و اسلام‌آباد برای روابط دوستانه و توسعه مشترک حمایت کرده است.

در ژوئن سال جاری پس از دیدار وانگ یی از کابل و اسلا‌م‌آباد سه کشور توافق کردند تا برای افزایش گفت‌وگو و همکاری‌ها سازوکاری را برای مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه خود ایجاد کنند.

بر اساس گفته وزارت خارجه چین، سه کشور گفت‌وگوهایی را در رابطه با اعتماد متقابل سیاسی و بهبود روابط، همکاری‌های توسعه‌ای، امنیتی و مبارزه با تروریسم خواهند داشت.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز

وزارت امور داخله از توزیع 19 هزار 500 جلد پاسپورت طی سال گذشته در ولایت نیمروز خبر داده است.

به گفته این وزارت، بیش از 110 میلیون افغانی از ناحیه توزیع این تعداد پاسپورت جمع آوری و خزانه دولت واریز شده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات و ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا  خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز