Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
امام جمعه مشهد گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شده و به وسیله حجت امام زمان(عج) منصوب شده است لذا کسی حق تخریب و توهین به ایشان را ندارد.

به گزارش ايرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: رئیس‌جمهوری نقد می‌شود و ایرادات گفته می‌شود اما کسی حق توهین ندارد و در خطبه‌های نماز جمعه نیز در صدد تخریب و توهین به مسئولان نظام نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی استوار شده لذا حقوق شهروندی باید طبق معارف دین و اسلام رعایت شود.

وی گفت: حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی نباید طبق حقوق شهروندی غرب بلکه باید بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.

امام جمعه مشهد افزود: حقوق شهروندی غرب مبتنی بر لیبرالیسم است و بر اساس آموزه‌های این مکتب، جامعه بشری یک جامعه درندگی است که باید بیشتر خورد و چاپید و لذت برد.

وی اظهار کرد: بر اساس مکتب لیبرالیسم، عیاشی، ولنگاری، شهوترانی و بی بند و باری آزاد است و در دنیای غرب که دم از فمنیسم می‌زند، شکنجه و آزار زنان، عادی و طبیعی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حقوق شهروندی تابع غرب نیست، بلکه تابع حقوق شهروندی دینی و اسلامی است، گفت: بر اساس حقوق شهروندی اسلامی باید از اطفال یمنی و کودکان گرسنه فلسطینی دفاع کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: زندگی و معیشت و بهره‌وری مردم از مجموع امکانات رشد اقتصادی، توسعه آگاهی و بینش و آموزش آزاد و تعلیم رایگان و مدیریت فرهنگی جامعه، از محورهای حقوق شهروندی مورد نظر حضرت علی (ع) به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: بر این اساس دولت باید امکانات رشد اقتصادی و بهره‌وری از نیروی انسانی و منابع طبیعی را به صورت عادلانه برای مردم فراهم کند و همه امکانات را در راستای افزایش سطح علم و آگاهی مردم و از بین بردن سواد و نادانی و جهالت به کار گیرد.

وی گفت: مدیریت فرهنگی جامعه باید به نحوی باشد که عناصر قدرت طلب و زورمندان نتوانند انسان‌های جامعه را در استخدام کامروایی و لذت‌ها و خوش گذارنی‌های خود قرار دهند.

امام جمعه مشهد افزود: تامین امنیت روانی و اجتماعی در فضای مجازی نیز از جمله حقوق شهروندی است که باید از سوی مسئولان مورد توجه کافی قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان با بصیرت و بینش در بحران‌ها، گرفتاری‌ها، سختی‌ها و مدیریت کشور، آنگونه که حضرت امیرالمومنین علی (ع) خواسته، حقوق شهروندی را رعایت و اجرا کنند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کرمان؛ محمد قریب بازپرس دادسرای رفسنجان در حاشیه بازرسی گشت کمیته صیانت از حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه گفت: این کمیته به دستور دادستان و ریاست دادگستری تشکیل شده و با همکاری کارشناسان بهداشت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهر به اصناف مختلف مراجعه و با هر نوع تخلف و جرم با اعلام نظر کارشناسان رشته مربوطه و حضور ما به عنوان نماینده دادستان و بازپرس دادسرا برخورد لازم با اصناف متخلف انجام می شود.

وی تصریح کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است و قانونگذار برای آن مجازات گذاشته و برخورد لازم در صحنه از جمله پلمب آن مجموعه انجام و  در نهایت شخص متخلف که  مسئولیتی دارد باید پاسخگو باشد.

قریب افزود: مهمتر از آن جنبه بازدارنده و بازتابی است که راجع به اصناف دیگر دارد و هر لحظه باید به فکر این باشد که کمیته در محل حاضز می شود و  بر این اساس از تخلف جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: در بازدید ازچند واحد صنفی از جمله فروشگاه های زنجیره ای و  رستوران ها در رفسنجان  کارشناسان بهداشت، دامپزشکی و اداره تعزیرات و اصناف   به متخلفان تذکراتی داد ند.

بازپرس دادسرای رفسنجان ابراز داشت: در این بازدیدها فقط دو واحد صنفی نقایصی را داشتند که هم جریمه نقدی شدند و هم  تذکر داده شد و از مسئولان تعهد گرفته شد که تا ۴۸ ساعت آینده چنانچه این نقایص برطرف نشود اقدام قانونی از جمله پلمب محل انجام می شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور