Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@07:52:00 GMT

گستردگی آتش میقان به 10 هکتار رسیده است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۴۷۵۵

پول‌نیوز - رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت: بخشی از تالاب میقان اراک از دقایق اولیه بامداد به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و گستردگی آتش تاکنون به 10 هکتار رسیده است.
مسعود آقازیارتی در خصوص این حادثه گفت: طی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام مشاهده آتش سوزی و دود غلیظ در منطقه تالاب میقان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 120،100 و 220 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک، در ساعت 37 دقیقه بامداد امروز به تالاب میقان اراک اعزام شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: منطقه آتش سوزی در حد فاصل فرودگاه اراک و شرکت املاح معدنی است که به طور کامل حالت باتلاقی دارد و با وجود اینکه دسترسی به آتش سوزی ممکن نیست اما نیروهای عملیاتی و آتش نشانان در حد امکان از گسترش آتش جلوگیری کرده اند.
آقازیارتی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری های مدیرکل بحران استانداری مرکزی، رایزنی با شهرداری اراک برای تامین ماشین آلات سنگین به منظور بسترسازی برای دستیابی نیروی انسانی برای عملیات اطفای حریق در دست بررسی است و مکاتبه برای تقاضای اطفای حریق هوایی نیز به منابع طبیعی انجام شده است .
گفتنی است، استاندار مرکزی دقایقی پیش در محل آتش سوزی حضور یافته و از نزدیک روند عملیات خاموش سازی آتش این تالاب را پیگیری می کند .
دلایل این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما به نظر می رسد عوامل انسانی و بی احتیاطی عامل آن باشد .
تالاب کویری میقان اراک با پیشینه 2 هزار ساله، از مجموعه های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به عنوان یکی از زیستگاه های بین المللی پرندگان مهاجر و گنجینه ای ارزشمند از سرمایه های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است .

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یوسف گازران در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت