Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس هيات مذاکره‌‏کنندگان دولت سوريه در مذاکرات آستانه 8 اعلام کرد نيروهاي ترکيه بايد «هر چه سريعتر» و بدون هچ گونه پيش شرطي، اراضي سوريه را ترک کنند.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس، «بشار جعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل و رئيس هيات مذاکره‌کنندگان دولت سوريه در نشست آستانه هشت اعلام کرد که نيروهاي ترکيه بايد فورا اراضي سوريه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس هيات مداکره کنندگان دولت سوريه در نشست آستانه خاطرنشان کرد که دمشق خواستار خروج «فوري» نيروهاي ترکيه از سوريه بدون هيچ پيش شرطي است.
بشار جعفري گفت: اصرار آمريکا بر ابقاي نيروهاي خود در سوريه «تجاوز آشکار» است.وي افزود: اصرار واشنگتن بر حضور نيروهاي آمريکايي در سوريه بدون موافقت دمشق، تجاوز به حاکميت سوريه است و با قوانين سازمان ملل تناقض دارد.
وي گفت: سوريه در نشست گفت‎وگوي ملي در سوچي حاضر خواهد شد و ما همه تلاش خود را براي فراهم شدن مقدمات اين نشست که اساس مذاکره سوري سوري خواهد بود، به کار خواهيم گرفت.
بشار جعفري گفت: اتخاذ تدابير يک جانبه اقتصادي در زندگي ملت سوريه خلل ايجاد مي کند و اين غير قانوني است.
جعفري تصريح کرد که هيچ گفت‎وگويي بين دمشق و آنکارا صورت نخواهد گرفت، زيرا ترکيه حامي تروريسم است و مرزهاي خود با سوريه را به روي تروريست‌‏ها گشوده است.
انتهاي پيام/ح
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد