Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه این هفته توجه مسئولین به بحث آلودگی هوا و ایمن سازی ساخت و سازها ، نقشه راه آمریکا برای مساله فلسطین و بازخوانی روز 9 دی را در صدر صحبت های خود قرار دادند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: قطع‌نامه شورای امنیت در این خصوص با وتوی آمریکا و رای مثبت 14 کشور از جمله انگلیس و فرانسه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا با این اقدام خود روند جدیدی در منطقه آغاز کرده است و در راهبرد جدید خود بارها از ایران نام برده و آن را در کنار روسیه، چین و کره‌شمالی به عنوان تهدید جدی منطقه برشمرده است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان متذکر شد: تمام جنجال‌های اخیر بر سر این است که مسئله‌ی اصلی اسلام که همانا فلسطین است فراموش شده و اسرائیل به حاشیه‌ی امن رانده شود این در حالی است که مردم جهان دیگر هشیار شده‌اند و فریب بازی‌های سیاسی آمریکا را نخواهد خورد.

آل هاشم با اشاره به حملات متعدد عربستان و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر مردم یمن، اذعان کرد: البته مردم یمن با مقاومت و پیشرفت به جایی رسیدند که موشک با بالستیک کاخ ریاض را مورد حمله قرار دهند.

وی با اشاره به مقاومت یک هزار روزه‌ی مردم یمن عنوان داشت: در طی این مقاومت بیش از 63 هزار نفر کشته و 823 هزار نفر از مردم یمن مصدوم شده‌‌اند اما با عنایت خداوند دشمن را متزلزل ساخته‌اند.

خطیب نماز جمعه‌ی تبریز با تاکید بر اهمیت سوادآموزی اذعان کرد: نهضت سوادآموزی برای زدودن فقر فرهنگی در کشور به راه افتاد و باید تا انسداد کامل بی‌سوادی تداوم یابد.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله، متذکر شد: زلزله رخدادی طبیعی است اما آنچه اهیمت دارد واکنش ما در برابر این مسئله است، لذا نباید منتظر روز حادثه بمانیم بلکه باید همواره مسئولین به این مسئله و تبعات مربوط به آن آمادگی کامل داشته باشند.

خطیب شهیر تبریز تصریح کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلات اساسی دیگر است که اگر تدابیر اساسی در قبال آن اتخاذ نشود پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها تعطیلی مدارس راه‌کار برون رفت از آلودگی هوا نیست، تاکید کرد: باید مردم و مسئولان همراهی توام داشته باشند زیرا آلودگی تنها بر اثر وسائط نقلیه نیست، در این خصوص باید تدابیر بنیادی اتخاذ گردد.

سراب: جای امنی برای اسکان مردم وجود ندارد

صدای سراب نوشت؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اکرمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در سراب اظهار داشت: جای تعجب هست که انسان در مقابل زلزله با ترس و واهمه رفتار می کند حال آنکه هیچ واهمه ای از زلزله قیامت و اتفاقات آخرالزمان ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب ایجاد جان پناه در شهرها را حق شهروندی اعلام کرده و خاطرنشان کرد: متاسفانه در سراب مکان امنی برای مردم وجود ندارد و اینکه دولت مردان برای ساخت مصلی که می تواند چنین نقشی را ایفا کند بی توجهی می کنند که می تواند اتاق بحرانی امن برای مردم باشد جای سوال هست.

اکرمی با انتقاد از رواج فروشگاه های زنجیره ای خاطرنشان کرد: فروشگاه هدی زنجیره ای و رواج آن در شهرها به خصوص فروشگاه های وابسته به کشورهای خارجی کسب و کارهای کوچک در شهرستانها به خصوص شهرهای کوچک را تهدید می کند.

جلفا: در روز 9 دی سیلی محکم مردم بر صورت فتنه‌گران نواخته شد

جلفا نیوز نوشت: امام جمعه شهرستان جلفا در خطبه های این هفته شهر هادیشهر با بیان اینکه ۹ دی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد گفت: ۹ دی روز تجلی بصیرت ملت ایران بود روزی که بصیرت بر فریب و توطئه های دشمنان غلبه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری افزود: تقلب اسم رمز برای فتنه انگیزی‌در کشور بود، فتنه گران با القای تفکر تقلب به جامعه، نظام اسلامی و انقلاب را هدف قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: جشن،‌ رقص و پایکوبی در روز عاشورا طینت پلید و هدف اصلی فتنه گران را بر همگان آشکار ساخته و باعث شد مردم ایران در ۹ دی چنان سیلی محکمی‌ به گوش دشمنان خارجی و داخلی ایران بنوازند که تا عمر دارند از در افتادن با پرچم اسلام و امام حسین (ع) واهمه داشته باشند.

وی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر فراموشی فتنه ۸۸ عنوان کرد: فتنه ۸۸ فراموش‌ شدنی‌ نیست. باید آثار و ابعاد این فتنه کاملا تبیین شود تا همگان متوجه عمق دشمنی غرب و استکبار با ایران شوند.

مراغه: باید بستر سوادآموزی در دورترین نقاط روستایی هم فراهم شود

مراغا نوشت: امام جمعه موقت مراغه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در هفت دی ماه 1358 با تشکیل نهضت سواد آموزی خدمات ماندگاری برای باسواد کردن مردم ارائه شده و میلیون ها انسان خواندن، نوشتن و قرائت قرآن را فرا گرفته است.

حجت الاسلام حمید محمدی راد افزود : باید بستر سواد آموزی در کشور به خصوص در مناطق محروم بیش از پیش فراهم شود تا بیسوادان از نعمت علم و سواد بهره مند شوند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) گفت : قدرتی که خداوند به عنوان معجزه در اختیار حضرت عیسی (ع) قرار داده بودند، برای هدایت و راهنمایی انسان به سوی کمال و برابری است.

وی ادامه داد: با وجود هدایت های آن حضرت، اکنون برخی از پیروان حضرت عیسی (ع) در نحوه ولادت ایشان که از معجزات الهی بود، با پسر خداوند خواندن آن حضرت ، دچار گمراهی شده اند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد