Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه نور گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان به عنوان اصل و اساس حقوق شهروندی است. به گزارش بلاغ به نقل از سرای نور، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، در خطبه های اول نماز جمعه شهرستان نور اظهارکرد: دنیا آمیخته به دردها و رنج هاست و از صفات متقین تحمل این رنج هاست.
وی افزود: تحمل سختی مشکلات دنیا گنج ها و درجات متعالی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه نور گفت: جامعه ای که بخواهد به سعادت، استقلال و توانمندی های سرشار در حوزه های مختلف برسد باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کند.
این مسئول در ادامه در خصوص روحیه اخلاقی در فرهنگ نبوی و وجود پربرکت نبی اکرم (ص) گفت: منش پیامبر اکرم (ص) اوج محبت و صمیمیت بود و مبعوث شد تا محبت، دوستی و چگونه زیستن را بیاموزد و یکی از شاخصه های اخلاقی پیامبر نیز تحمل سختی ها و صبر در مقابل گرفتاری ها بود.
وی تاکیدکرد: موانع درونی مانند گناه و موانع بیرونی مانند حق الناس و حقوق شهروندی نمی‌گذارد فضای محبت ، مهربانی و نرم خویی در زندگی پدیدار گردد اما پیغمبران از این موانع مبرّی بودند زیرا اندیشه های مادی نداشتند و آسمانی والهی فکر می کردند و قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) آینه مظهر جلال و عظمت الهی در مقابل آزار و اذیت‌های مسیر ولایت، نهایت صبر و مقاومت را از خود نشان می‌دادند.
  احمدی در خطبه های دوم نماز جمعه نور، از صفات متقین را، نماز و همدردی با برادران دینی برشمرد و تاکید کرد: نمازی که در اول وقت و به جماعت در مسجد خوانده شود نورانیت و ثواب بیشتری دارد و اوج آن نماز جمعه است که هم آگاهی به احکام اسلامی و هم آگاهی نسبت به دوستان و دشمنان را در پی دارد و خطبه های آن همان تفسیر و تحلیل نماز است.
وی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و ولادت حضرت عیسی مسیح به هموطنان ارامنه گفت: مسیحیان دنیا بدانند که یکی از شاخصه های پیامبران راستین مبارزه با ظلم و ظالم و ستم و ستمگر بوده است.
 امام جمعه نور با تسلیت شهادت حسین غفاری در سال 53 و رحلت آیت الله حائری شیرازی، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، مقام ایشان را گرامی داشت.
 این مسئول در ادامه بر مسئله علم تاکید و تصریح کرد: هیچ فقری بالاتر از جهل نیست و بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه اسلامی به خاطر جهل و نادانی ست و قطعاً اگر آگاه باشیم خیلی از مشکلات جامعه رفع می‌شود.
احمدی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود :یکی از علل بلایای طبیعی،آزمون است.
وی از سازمان نظام مهندسی و دیگر دست اندرکاران مربوط خواستار دقت و حساسیت بیشتری در ساخت و سازها و صدور برخی مجوزها شد.
وی در ادامه به همایش حقوق شهروندی و تاکید رئیس جمهوری بر شفافیت اشاره کرد و گفت : برای نجات از فساد اداری، باید شفاف عمل کنیم و مسئولان ادارات و نهادها در اتاق شیشه ای انجام وظیفه کنند.
امام جمعه با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه به سه شاخصه حقوق شهروندی از منظرهبر معظم انقلاب شامل تولید و اشتغال برای نسل جوان پراستعداد، مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاهها و ملاحظه مصالح کشور، تاکید کرد.
این مسئول در ادامه گفت: اصل و اساس حقوق شهروندی در جامعه امروز این است که فضا را برای اشتغال و رفع بیکاری مهیا کنیم و دولتمردان باید به طور شفاف پاسخگو باشند که در مسیر تولید و اشتغال برای جوانان چه اقداماتی صورت دادند.
احمدی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال و مبارزه با فساد باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بعنوان یکی از شاخص های مهم در نظر بگیریم زیرا بر اساس گفته کارشناسان 70 درصد کالای قاچاق از مجاری رسمی وارد کشور می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: کالاهایی به کشور وارد می‌شوند که بهت آور است زیرا بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید می‌شوند و مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاسخگو باشند که واردات میوه و برنج چه معنایی دارد؟ و یا واردات خودروهای لوکس چه معنایی جز تجمل گرایی و بالابردن توقعات می‌تواند داشته باشند؟
امام جمعه نور خواستار شفاف سازی مسئولین در خصوص دریافت بودجه و هزینه کرد بودجه در بخش‌های مختلف شد و تصریح کرد: فساد اقتصادی امروز گریبانگیر جامعه است و مسئولین باید مبارزه بی امان با سوداگران عرصه اقتصاد را فراگیر کنند تا کشور از وضعیت بحرانی اقتصادی نجات پیدا کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است