Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ميان وسايل نقليه عجيبي که در سرتاسر دنيا موجود است کاميون هاي دکوتارا از محبوبيت بالايي برخوردار اند. با توجه به علاقه وافر مردم ژاپن به رنگ قرمز و سليقه شلوغ پسند آن ها محبوبيت کاميون دکوتارا در اين کشور کاملا منطقي بوده و حتي صرف هزنيه هاي صد هزار دلاري نيز توسط مردم ژاپن عجيب به نظر نمي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين کشور کارها به روش خاص خود انجام شده و عموما مردم ژاپن رسوم و روش هاي منحصر به فرد خود را دارند. حتي در صنعت خودروسازي نيز اين موضوع صدق کرده و مي توان وسايل نقليه جالب و منحصر به فردي را در ميان آنها مشاهده کرد.
يکي از وسايل نقليه اي که مي توان در اين زمينه نام برد کاميون هاي عجيب دکوتارا است. دکوتارا به معني تزئين شده بوده و طراحان اين کاميون ها به معني واقعي يک کاميون تزئين شده را پياده سازي مي کنند.
درون و بيرون اين وسايل نقليه با لوازم و تجهيزات براق، لامپ هاي نئون و فرابنفش تزئين شده و ظاهري شلوغ و عجيب به آن ها مي بخشد.

درواقع اين خودروهاي سايز بزرگ، کاميون هاي کمپرسي هستند که مردم آن ها را خريده و گاهي نزديک به صد هزار دلار در راستاي تزيئن و استفاده از لامپ ها و نمايشگر هاي ال اي دي بزرگ و مضحک در آن ها خرج مي کنند.
بارکروفت کارز يکي مدل خاص از کاميون هاي دکوتارا است که ساخت آن بيش از 10 سال به درازا کشيده و در حدود 100 چراغ ال اي دي در آن به کار رفته است.
تبديل کردن کاميون هاي بزرگ به چنين وسايل نقليه تزئين شده اي در کشور ژاپن به صورت شگفت انگيزي بسيار رايج و معمول بوده و افراد بسياري در اين زمينه فعاليت مي کنند.
بنابراين ديدن کاميون هاي دکوتارا در اين کشور به هيچ عنوان غير معمول نبوده و شما مي توانيد به راحتي عبور و مرور آن ها را در خيابان ها مشاهده کنيد.

البته لازم به ذکر است که اين وسايل نقليه عجيب سرگرمي مرفهين و ثروت مندان ژاپني بوده و تنها اين قشر خاص توانايي ساخت آن ها را دارند.
اين کاميون هاي خاص مخصوص استفاده روزانه نبوده و حتي رانندگان ژاپني نيز از آن ها به صورت روزانه استفاده شخصي نمي کنند.
شايد براي شما جالب باشد که بسياري از ژاپني ها دکوتارا ها را مقدس شمرده و احترام خاصي براي آن ها قائل اند. اين خودروهاي سنگين وزن به طور منظم و پيوسته در نمايش ها و اجراهاي تلويزيوني، آگهي هاي بازرگاني و ساير رويدادهاي زنده حضور داشته و به چشم مي آيند.

دکوتارا ها و علي الخصوص بارکروفت کارز تلفيقي از هنر و صنعت خودروسازي بوده و به معناي واقعي کلمه يک اثر هنري شمرده مي شوند.
علاوه بر چراغ هاي ال اي دي، عناصر بيروني طلايي رنگ و براق، فولاد ضد زنگ و ترکيب رنگي فوق العاده و يکدست نيز بسيار چشم نواز بوده و لايق تمجيد است.
اين کاميون هاي عجيب در کشورهايي مثل فيليپين نيز اجازه رفت و آمد قانوني دارند و گهگداري در اين کشورها ديده مي شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا

به مرور نیم صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز می پردازیم.

طرفداری | روزنامه های امروز موضوعات مختلفی را روی جلد بردند.

گیشه مطبوعات داخلی | 1403/02/۱۲

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی