Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@18:20:17 GMT

گفتگوی 18:30/ بهره وری پائین حمل و نقل باری

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۶۹۳۲

گفتگوی 18:30/ بهره وری پائین حمل و نقل باری

‍‍‍‍‍‍

با بهم ریختن تعادل عرضه و تقاضا در حمل و نقل کشور، ناوگان حمل و نقل باری کشور علاوه بر فرسودگی از ناحیه کاهش میزان بار و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل رنج می برد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامحسین دغاغله مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری با اشاره به این که دولت دخالتی در تعیین کارمزد حمل و نقل کشوری ندارد گفت: کارمزد شرکتهای حمل نقل توافقی و درون سازمانی است و دولت هیچ نقشی در میزان این کمیسیون ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: شرکتها موظف اند که تنها همین مبلغ مصوبی را که تعیین شده خذ کنند.

دغاغله گفت: شرکتها مکلف هستند که میزان کمیسیون دریافتی را به صورتی تابلویی در محل دید عموم مردم قرار دهند.

مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری گفت: ما در چندسال گذشته با رکودی مواجه شده ایم، براساس آمار میزان ناوگان حمل و نقل کالای کشور 157 درصد رشد داشته درحالی که میزان حجم بار تنها رشد 40 درصدی را تجربه کرده است، این بدان معناست که تعداد ناوگان حمل و نقل کشور بیشتر از میزان بار است به این ترتیب این عدم تعادل در عرضه و تقاضا مشکل ایجاد کرده است.

او گفت: بهره وری ما از ناوگان حمل و نقل باری کشور زیر 60 هزار کیلومتر در سال است این در حالی است که میانگین آن در سطح بین الملل 150 هزار کیلومتر ثبت شده است.

به گفته دغاغله، حمل و نقل باری کشور جور بیکاری در سایر بخش ها را به دوش می کشد و همین امر تعادل عرضه و تقاضا را بهم ریخته است.

او گفت: اعلام شده رانندگان میزان کمیسیونی که مطالبه می کنند بیش از حد مصوب و از 10 تا 30 رصد متغیر است که این امر بعضا به دلیل توقف طولانی مدت حمل و نقل ها در بندرها بوده و آنها مجبورند مبالغ بیشتری را مطالبه کنند تا پول خواب ماشینشان تامین شود و از پس هزینه های زندگیشان برآیند.

او گفت: روزانه 100 هزار بارنامه در کشور صادر می شود، در زمینه نظارت تیمهایی تشکیل شده و با فرم های ارزشیابی این شرکتهای حمل و نقل مورد ارزیابی قرار می گیرند.

او افزود: در مورد حق کمیسیون اضافی بحث تاسیس شرکتهای تعاونی را در نظر گرفته ایم، در این ضابطه جدید خود رانندگان می توانند تعاونی تاسیس کنند و بارها را با نرخ کمتری حمل کنند و سود حاصله را بین خودشان تقسیم کنند.

دغاغله گفت: به کارگیری آی تی نیز بخش دیگری از خدمات ماست که رانندگان به صورت مجازی نوبت می گیرند و به دنبال آن زمان انتظار کاهش یافته است و از سوی دیگر از تردد اضافی هم جلوگیری می شود.

او گفت: در این طرح انسان دخالتی ندارد و ربات مسئولیت این نوبت دهی را برعهده دارد.

او گفت: پایانه های مجازی بخش دیگری از خدمات ما در این بخش است که بعد از ورود ماشین به پایانه، شرکتها بارشان را به سیستم می دهند و خود ربات بار را بین رانندگان تقسیم می کند.

به گفته دغاغله دلالی قانونی در این کار وجود دارد که برای خلع ید افراد سودجو بحث دولت الکترونیک در این زمینه فعال شده است.

مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری گفت: ما 350 هزار ناوگان حمل و نقل داریم که 100 هزار از این خودروها فرسوده هستند که باید برای آن فکری شود و یک سیستم فراسازمانی باید به کمک حمل و نقل باری کشور بیاید.


علوی رئیس کمیته حمل و نقل عمران مجلس گفت: میزان کمیسیون حمل و نقل باری کشور برای حمل خارج از استان 10 درصد، داخل شهری 8 درصد، عوارض 4 درصد و مسافرین 15 درصد اعلام شده و رانندگان نباید بیشتر از این کمیسیون اخذ کنند.

به گفته علوی بحث نظارت در کشور ما قصه پرغصه است.

رئیس کمیته حمل و نقل عمران مجلس گفت: ما متاسفانه از حمل ریلی خود برای باربری بسیار غافل بوده ایم به این ترتیب میزان بار ریلی در کشور ما تنها 2 درصد که برابر 10 هزار کیلومتر است که میزان قابل قبولی نیست.

او گفت: متاسفانه از 170 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ریلی، جاده ای، زمینی و هوایی حدود 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مبلغ ناچیزی است، به این ترتیب ما با این روند در سال آینده با کاهش این مبلغ مواجه خواهیم بود به این تریب در سال آینده عملا کاری در این زمینه صورت نمی گیرد.

علوی افزود: 241 هزار کیلومتر جاده داریم که 40 هزار کیلومتر آن مورد استفاده باربری قرار می گیرد به این ترتیب ترانزیت ما رشدی نکرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل عمران مجلس گفت: دولت الکترونیک و استفاده از آن در سیستم حمل و نقل بسیار امیدوار کننده است، ما بیش از 500 هزار راننده حرفه در کشور داریم که از این ظرفیت در کشور استفاده نمی کنیم.

علوی گفت: بعد از بسته شدن مرز کردستان ما ضرر زیادی متحمل شدیم روزانه میلیون ها دلار از دست می دهیم، لذا این انسداد مرزها باید لغو شود زیرا ترکیه خود به این توافقنامه متعهد نیست.

او گفت: از سوی دیگر فرسودگی ناوگان حمل و نقل نیز مهم است که این ناوگان باید نوسازی شود.

رئیس کمیته حمل و نقل عمران مجلس افزود: در برنامه ششم بحث نوسازی را داریم که باید از کلیت آن در مجلس دفاع کرد تا این نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور محقق شود.

  دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: پنج هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمید رضا شهرکی در بازدید از پویش چشم به راهیم در شهرستان رودبار اظهار کرد: در یازده روز گذشته با رشد دو و یک دهم درصدی خدمات رسانی به مردم، با پوشش کامل همه نیازهای بخش حمل و نقل جاده‌ای، برای تمام مقاصد، بلیط‌ها به صورت پیش فروش و روز فروش به مردم فروخته شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های پلاک عمومی استفاده کرده‌اند و ۹۵ هزار راننده حرفه‌ای هم در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت مسافربری جا به جایی مسافران را در ایام نوروز برعهده داشته‌اند.


معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از این پویش گفت: پس از پایان دور دوم سفرهای نوروزی، برنامه ریزی سفرهای عید فطر را در پیش داریم که دور سوم سفرهای فروردین ماه و آغاز بهار است.

حمیدرضا شهرکی با بیان اینکه ناوگان عمومی کشور برای ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی به تجهیزات و امکانات نیاز دارند، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و تفاهم با تولید کنندگان داخلی، قرار است ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود که ۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ در مسیرهای اتوبوس رانی استان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان کد خبر 739863

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید