Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:22:01 GMT

سرنوشت یک ساله سیگار

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۷۱۷۳

وضعیت تولید، واردات رسمی، صادرات، برآورد قاچاق و برآورد مصرف سیگار در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

به گزارش ایسنا، جمع تولید سیگار در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۲۳.۱۳ میلیارد نخ بوده که نسبت به تولیدی ۱۹.۳۷ درصدی در شش ماهه نخست سال گذشته با رشد ۱۹.۴ درصدی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات رسمی سیگار در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ معادل ۳.۲ میلیارد نخ بوده که این رقم در شش ماهه نخست سال جاری به ۱.۴ میلیارد نخ رسیده و نشان دهنده کاهش منفی ۵۶.۳ درصدی واردات این محصول است.

در بخش صادرات سیگار نیز در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵، ۰.۱۴ میلیارد نخ مدنظر قرار گرفته که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۰.۱۶ میلیارد نخ افزایش یافته تا شاهد رشد ۱۴.۳ درصدی در صادرات سیگار باشیم.

بر اساس آماری که در اختیار ایسنا قرار گرفته، در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نیز برآورد قاچاق سیگار ۵.۷ میلیارد نخ بوده که این برآورد در شش ماهه نخست سال جاری ۳.۱۳ میلیارد نخ رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۳۸.۳ درصدی در این بخش است. همچنین برآورد مصرف سیگار در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ و مدت مشابه سال جاری معادل ۲۷.۵ میلیارد نخ بوده تا شاهد عدم تغییر در این زمینه باشیم.

رشد حدود ۲۰ درصدی جمع تولید سیگار در کشور ناشی از تولید برخی شرکت‌های جدیدالتاسیس بوده است که سه واحد سیگارت سازی به مجموع واحدهای قبلی و نیز ۹ خط تولید به خطوط سیگارت سازی اضافه شده است. تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نیز در بازه زمانی مذکور به ترتیب ۱۱۸ و ۴۷۲ نفر بوده و میزان سرمایه‌ گذاری صورت گرفته نیز رقمی در حدود ۱۴ میلیارد ریال بوده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بنا بر بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.   یادآور می‌شود، در شش ماهه اول سال ساعت بازدید از موزه‌ها شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز‌های پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۲۰ و در شش ماهه دوم سال ساعت بازدید از شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روز‌های پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۱۸ می‌باشد.  

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن