Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید: "هرگاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه‌ ترس دلتان را فرا گرفت؛ آیه 41 سوره فاطر را بخوانید و بخوابید".

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره زلزله و نکاتی که باید در پی وقوع آن افراد برای آرامش روحی خود رعایت کنند گفت: در آیات قرآن کریم و روایات اشاره شده است که بعضی از گناهان باعث وقوع بعضی از حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله می‌شود و سفارش کرده‌اند گناه نکنیم و مراقبت کنیم که از حد و حدود رفتارمان تجاوز نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی گناه از حد بگذرد؛ پروردگار عالم بلاهایی را بر انسان نازل می‌کند.

وی افزود: اولین مساله ای که باید رعایت شود ترک گناه است. مراقبت کنید که وارد فضای گناه نشوید؛ نکته مهم دیگر این که سفارش شده است وقتی در معرض زلزله قرار می‌گیرید و با ترس یا بدون ترس آن را احساس می‌کنید نماز آیات بخوانید. این نماز  عظمت و قدرت پروردگار عالم را بیان می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به زلزله اخیر تهران اظهار کرد: به وضوح دیده شد افرادی با میلیاردها تومان ثروت؛ خانه، زندگی و آن چه برایشان ارزش دارد را رها کردند و در کوچه، خیابان در جست و جوی سرپناهی بودند تا جان خود را حفظ کنند. این در شرایطی بود که هنوز حادثه‌ای رخ نداده بود. زلزله هشداری به ماست تا عظمت پروردگار را درک کنیم. خداوند در قرآن درباره زلزله عظیم قیامت که بسیار شدید است، می‌فرماید: "مانند حلاج که پنبه را می‌زند و از هم باز می شوند کوه‌ها نیز به همان شکل باز و متلاشی می‌شوند و تمام عالم تخت می‌شود". به ما سفارش می‌شود که اگر می‌خواهید در چنین شرایطی در آرامش باشید به خدا پناه ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری درباره رابطه توکل و آرامش در بلایای طبیعی توضیح داد: در صفحه 290 مکارم الاخلاق از امام صادق (ع) روایتی مطرح شده است که می‌فرماید: "هرگاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه‌ ترس دلتان را فرا گرفت آیه 41 سوره فاطر را بخوانید و بخوابید". این کار توکل و آرامش قطعی است یعنی انسان قلبش هرگز به تپش نمی‌افتد و اضطراب از وجودش می‌رود. در سوره مبارکه زلزال و آیه "اذا زلزلت الارض زلزالها و اخرجت الارض اثقالها و قال الانسان مالها" انسان سوال می‌کند برای زمین چه اتفاقی افتاده است؟ چرا این گونه می‌لرزد؟" این وضعیت برای روز قیامت نیز وجود دارد و در این باره آمده است: "يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ" که مفهوم این آیه را اتفاقا در حال حاضر نیز می بینیم یعنی مردم حول و هراس در وجودشان می‌افتد همه با وقوع زلزله از خانه خارج می شوند و با نگرانی سوال می‌کنند چه اتفاقی افتاده است، چرا این گونه شد و تا چه زمانی ادامه دارد؟ آیا حادثه‌ای برای ما رخ می‌دهد؟ آیا زنده می‌مانیم؟ آیا شهر، خانه و زندگی ما و آن چه سال ها برای فراهم آوردن آن زحمت کشیدیم در یک چشم به هم زدن همه تبدیل به هیچ می‌شود؟ پروردگار عالم در آیات خود می فرماید: "ای مردم بدانید که این دنیا فانی است و به آن دل نبندید". انسان باید مراقبت و مواظبت کند تا آرامش از سوی پروردگار در وجودش قرار گیرد.

وی ادامه داد: شاید زیباترین جمله از امام سجاد (ع) بیان شده است که "اگر خواسته‌ای داشتید که می‌دانستید بسیار مهم است و می‌خواهید از درگاه احدیت طلب کنید تا گره شما را باز کند آن خواسته را مابین دو صلوات قرار دهید و از خدا بخواهید که گره کار شما را باز کند."

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به طریقه دعا و توبه در هنگام بروز مشکلات، بیان کرد: قطعاً دعا و توبه مردم در وقایع مختلف تاثیر دارد، توبه فقط برای آدم گناهکار نیست. خداوند در آیه 2 سوره مبارکه "فتح" به حضرت محمد(ص) می‌فرماید: "ای پیامبر از گناهان گذشته، حال و آینده ات توبه و استغفار کن."


حجت الاسلام والمسلمین بهاری به رحمانیت و رحیمیت خداوند اشاره و تصریح کرد: باید افراد سر به آستان پروردگار عالم بگذارند، توبه کنید که خداوند غفور و رحیم است، خدا به دنبال این نیست که هر روز گوشه‌ای از عالم هستی را بلرزاند بلکه پروردگار رحیم، کریم و رحمان است. این ویژگی ها صفات ثبوتیه خداست. اگر بخواهیم به اوج عزت برسیم قطعا توبه، دعا و خواستن از درگاه پروردگار عالم بهترین وسیله است.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی با زبان عامیانه، دعا و توبه مختص خود را در حد وسعش با جملاتی مانند "غلط کردم"، "خدایا ما را ببخش"، "اگر خطایی از ما دیدی ببخش"، "تو خودت کریمی" و "تو خودت عظیمی" در پیشگاه خداوند متعال بیان می کند و قطعا درهای رحمت الهی به انسان گشوده می‌شود، آرامش وجود انسان را فرا می گیرد و پروردگار عالم به او و محیط زندگیش عزت نفس و سلامت ارزانی می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است

سرمربی بارسا شایعات مربوط به تمایل بلوگرانا برای فروش فرنکی دی یونگ را رد کرد.

طرفداری | ژاوی برای فصل آینده انگیزی بالایی دارد.

تیم‌های بارسلونا و والنسیا فردا در دیداری از هفته سی‌وچهارم لالیگا به مصاف هم می‌روند. بارسا که دیگر شانسی برای قهرمانی لالیگا ندارد، تنها یک هدف بزرگ پیش روی خود می‌بیند و آن نایب قهرمانی در لالیگا است. ژاوی، سرمربی بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی با بارسلونا در خصوص مسائل مختلفی چون شایعات فروش فرنکی دی یونگ، وضعیت ویتور روکه، روحیه بارسا پس از از دست دادن شانس قهرمانی لالیگا و ... صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

شایعات فروش دی یونگ؟

برای من، دی یونگ بازیکن کلیدی است. هیچ چیز تغییر نکرده، او واقعاً برای من حیاتی است. فرنکی 

بدشانسی آورده و مصدومیت های زیادی داشته، اما سطح او همیشه عالی بوده است. من فرنکی را یک بازیکن کلیدی می دانم.

روحیه تیم؟

رختکن در شرایط خوبی است و بازیکنان مصمم به کسب عنوان دومی در لالیگا هستند. ما باید به این هدف برسیم تا در سوپرجام اسپانیا حاضر شویم. سرشار از قدرت، انرژی و انگیزه هستم. برای آماده‌سازی برای فصل آینده بسیار هیجان‌زده‌ام.

  والنسیا؟

والنسیا حریف سختی است و باراخا، سرمربی آنها، کار فوق العاده ای انجام داده است. آنها با هدایت باراخا به تیمی قدرتمند تبدیل شده اند و بازی مقابل آنها آسان نخواهد بود.

آمادگی تیم؟

ما زمان بیشتری برای تمرین داشتیم و بازیکنان با انگیزه و روحیه ای بالا آماده رویارویی با والنسیا هستند.

بازی مقابل ژیرونا؟

فعلاً بازی مهم فرداست و بعد از آن به ژیرونا فکر خواهیم کرد. آنها رقیبی مستقیم هستند و دو هدف اصلی ما مثل ژیرونا در این فصل، صعود به لیگ قهرمانان و حضور در سوپرجام است.

عملکرد تیم زنان بارسلونا؟

آنها بهترین تیم جهان در فوتبال زنان هستند. ما به آنها افتخار می کنیم و از همین جا به آنها تبریک می گوییم. امیدوارم فینال را ببرند.

وضعیت ویتور روکه؟

در پایان فصل تصمیم خواهیم گرفت که برای هر بازیکن چه چیزی بهتر است. برای روکه، تصمیم‌گیری قاطع کار آسانی نیست. این کار به زمان نیاز دارد و تطبیق پیدا کردن هم زمان‌بر است. روکه به زمان بیشتری برای وفق پیدا کردن و اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارد، و من فکر می‌کنم او می‌تواند برای مدت طولانی در بارسلونا بازی کند.

قرارداد سرجی روبرتو؟

می خواهم او قراردادش را تمدید کند و این به او بستگی دارد. او موضع من را می داند و می تواند به ما خیلی کمک کند. امیدوارم او تمدید کند.

پدری؟

پدری برای بازی فردا ۱۰۰٪ آماده است و او را در زمین خواهیم دید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • تصاویری از قدرت زلزله شدید امروز در ژاپن