Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:52:45 GMT

شوخي جانسون با لاوروف

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۸۰۹۲

شوخي جانسون با لاوروف

خبرگزاري آريا - شوخي «بوريس جانسون» وزير امور خارجه انگليس که در ماههاي اخير بارها از روسيه انتقاد کرده و حتي در مسکو نيز به اين رويکرد ادامه داد، در ديدار با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه مورد توجه خبرنگاران روس قرار گرفت.
به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، بوريس جانسون امروز در کنفرانس مطبوعاتي با سرگئي لاوروف گفت: به قدري به لاوروف اعتماد دارم که پس از ورود به ساختمان محل مذاکرات (کاخ ضيافت هاي وزارت خارجه روسيه) پالتوي خود را با تمام محتويات جيب ها به او دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير خارجه انگليس اين سخنان را در پاسخ به پرسش خبرنگاري بيان کرد.
به گزارش ايتارتاس، لاوروف هم به شوخي گفت: من در جيب هاي پالتوي جانسون هيچ چيزي نيافتم.
وزير خارجه انگليس در پاسخ گفت: پس که اينطور! شما جيب هاي مرا جستجو کرديد!
روابط روسيه و انگليس تيره است و در ديدار امروز وزيران خارجه دو کشور تلاش کردند بيشتر توجه خود را به مسائل بين المللي ازجمله کره شمالي و حل مناقشه آن متمرکز کنند.
وزير امور خارجه روسيه در ديدار با بوريس جانسون همتاي انگليسي خود گفت که روابط مسکو و لندن در پايين ترين سطح قرار دارد و مسکو در بروز اين وضعيت پيشقدم نبوده است.
رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه گفت: روسيه هيچگاه اقدام هاي خصمانه عليه انگليس انجام نداد. هيچ اقدامي که عليه لندن انجام داده باشيم را به خاطر نمي آورم. اما برعکس از طرف اين کشور اتهاماتي به ما وارد مي شود که در مواردي توهين آميز است.به عنوان مثال طرف انگليسي مي گويد روسيه به حمايت از رژيم تبهکار سوريه مي پردازد يا روسيه متجاوز اشغالگر است و خاک کشورهاي ديگر را غصب مي کند.
وزير امور خارجه انگليس نيز تصريح کرد که تاريخ روابط دو کشور بر اختلافات سياسي دو کشور سنگيني مي‌کند.
وي افزود: درحالي‌که روسيه به تلاش‌هاي خود براي بي‌ثبات کردن دولت‌هاي اروپايي ازجمله اوکراين ادامه مي‌دهد، رابطه ما با اين کشور نمي‌تواند عادي باشد. اما اين مهم است که براي امنيت جهاني با يکديگر گفت‌وگو کنيم چراکه پيامدهاي سوءتفاهم و عدم ارتباط داشتن با يکديگر، بسيار ناگوار خواهد بود.
ايرنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان