Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن مصباح یزدی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات ما ناشی از عمل نکردن به دین است.

وی با تاکید بر تضاد و تناقض دین‎داری جامعه اسلامی با منافع دشمنان عنوان کرد: بر این اساس همه هجمه‎های دشمنان اعم از جنگ سخت و نرم با هدف از بین بردن دین ما صورت می‎گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: دشمن با هدف مقابله با مظاهر و رفتار‌های دینی و الگوی زندگی ما با استفاده از اهرم‎های مانند تبلیغات، ایجاد مد و شبکه‎های فراوان در اختیار، ریشه‎ها و باور‌های دینی‎مان را نشانه گرفته است.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه بر این اساس راه حل مقابله با دشمن در تعمیق باور‌های دینی است، ادامه داد: از این طریق دشمن نمی‎تواند، ریشه‎های دینی ما را ضعیف کند.

وی در ادامه با نگاهی به نقش دین در زندگی و وجود تلقی‎های متفاوت از آن گفت: در تلقی درست از دین باید گفت که زندگی شامل سه بخش زندگی پیش از تولد، در دنیا و پس از مرگ است که هر کدام از آن‌ها مقدمه‎ای بای زندگی بعدی هستند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی اظهار کرد: وقتی منظور از دین وحی آسمانی و راهنمایی خداوند از طریق پیامبران است، دین چارچوب‎ها را تعریف و مرز‌های بین حلال و حرام را تعیین می‎کند.

مصباح یزدی با تاکید بر ضروری بودن راهنمایی انبیاء الهی برای انسان‎ها عنوان کرد: با این تلقی دین بسیار مهم بوده و در زندگی حاشیه‎ای و مخصوص زمان خاصی نیست که در نهایت هدف آن تامین سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

وی ریشه بسیاری از مشکلات را در عمل نکردن به دین دانست و افزود: بر این اساس جامعه اسلامی زمانی پیشرفت می‎کند که قاطبه مردم دین را دست شناخته و به آن عمل کنند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: بر این اساس به منظور تعمیق باور‌های دینی در جامعه باید در وهله اول آموزه‎های دینی را به درستی بیاموزیم.

مصباح یزدی با اشاره به تعدد شبهات، سوالات و ابهامات دینی و القاء آن‌ها از سوی دشمنان گفت: شبهات و ابهامات حد و حصری نداشته و مدام در حال تولید هستند، از طرفی بسیاری از آن‌ها منشأ واحدی دارند.

وی تاکید کرد: با اصلاح ریشه‎های فکری و دستیابی به مبانی فکری درست به خودی خود به بسیاری از سوالات و ابهامات پاسخ داده می‎شود.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی بیان کرد: البته یکی از نقایص عمده این است که علاوه بر ضعیف بودن نحوه عرضه، عملکرد رسانه‎ها در این زمینه نیز ضعیف است.

انتهای پیام/م

دشمن ریشه‎ها و باور‌های دینی‎مان را نشانه گرفته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است

 

 



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در نشستی که با حضور جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: بسیاری از افراد شاخص، چهره‌های علمی و مکتب دارهایی که توانستند بنیان‌گذار خیلی از مسائل علمی در حوزه‌های مختلف باشند، تربیت‌یافته دانشگاه فردوسی مشهد مقدس بودند.


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر علمی خوبی چه در عرصه اساتید و چه در عرصه دانش‌آموختگان در دانشگاه فردوسی وجود دارد، افزود: خوشبختانه جایگاه این دانشگاه از نظر ذخایر علمی در بین دانشگاه‌های مادر کشور بسیار خوب است اما مسئله‌ای که امروز دانشگاه فردوسی با آن مواجه است، مربوط به معرفی و اثرگذاری شایسته و متناسب با این ذخایر ارزشمندِ خود در کشور و جامعه است.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه فردوسی برای پیدا کردن مشتری و مخاطب مورد نظر خود باید ابتدا خود را به جامعه معرفی کرده و سپس توانمندی‌هایش را به اثبات برساند، این توقع که مردم یا نهادهای دیگر باید به سراغ جامعه علمی این دانشگاه بیایند، کاملاً اشتباه است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فردوسی باید در موقعیت‌های مختلف آثار وجودی و اثرگذاری را از خود به ثبت برساند، گفت: اینکه شما عزیزان فرض کنید چون در برخی از رشته‌ها ذخایر علمی و فناوری‌های بسیاری دارید، پس باید فلان دستگاه به دنبال شما بیایند تا از این امکانات و فرآورده‌های علمی استفاده کنند، فکر درستی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اساتید دانشکده‌ها باید نمونه‌ای از فعالیت‌های خود را در رشته‌های مختلف به جامعه هدف نشان دهند تا مخاطب و مشتری خود را پیدا کنند، اضافه کرد: در حقیقت این ما هستیم که باید به دنبال جامعه و مردم برویم و با هر مقداری که می‌توانیم ذخایر علمی خود را در جامعه معرفی کنیم و در حوزه‌های مختلف صنعت، فناوری، علوم انسانی، اقتصادی و سیاسی اثرگذار باشیم؛ در غیر این صورت ذخایر علمی دانشگاه مانند گنجی است که کسی از بیرون از آن خبر ندارد و شخصیت علمی دانشگاه را ثابت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص پیوند دانشگاه و صنعت و یا دانشگاه و جامعه سخنان بسیاری گفته شده است، ابراز کرد: ریشه اصلی این پیوند در خود دانشگاه و نه در صنعت و جامعه نهفته است، دانشگاه فردوسی مشهد مقدس باید در عملیاتی کردن دستاوردهای خود، جایگاه علمی این نهاد را در سطح جامعه تثبیت کند تا در ادامه دیگران برای پاسخ به نیازهای خود به آن مراجعه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه امام صادق (علیه سلام) در سال‌های نخست تأکید کرد: یکی از نمونه‌های موفق پیوند دانشگاه و جامعه، تربیت نیروهای متخصص در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) و به کارگیری آنان در مدیریت کلان اقتصادی و مدیریتی کشور  بود. ما به خوبی از این طریق توانستیم نیروهای متخصص خود را به جامعه هدف معرفی کنیم و امروز شاهد فعالیت دانش‌آموختگان خود در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی جامعه هستیم.

 

 

 

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است