Web Analytics Made Easy - Statcounter


درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عربستان در استان شبوه واقع در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دفع حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور و ائتلاف متجاوز سعودی به سمت منطقه الأجاشر در نجران، ده‌ها تن از آن‌ها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه افزود که نیروهای ارتش و کمیته‌هایی مردمی یمن در حالی موفق شدند عملیات گسترده مزدوران برای پیشروی به منطقه الأجاشر واقع در مرزهای مشترک بین یمن و عربستان را دفع کنند که آن‌ها از پشتیبانی گسترده هوایی ائتلاف متجاوز سعودی برخوردار بودند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روستای قوی و وادی جاره در جیزان را 20 بار بمباران کردند.

درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عربستان در بخش بیحان در غرب استان شبوه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که مزدوران مدعی شده‌اند، شبوه را به کنترل خود در آورده‌اند.

برخی منابع نظامی گفتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برخی از مناطق بخش بَیحان را که به دست مزدوران افتاده بود، از آن‌ها باز پس گرفته‌اند.

در پی حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران منصور هادی در تپه‌های السود و کوه وتران، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی پیشروی مزدوران منصور هادی به سمت منطقه الحول در منطقه یام در بخش نِهم صنعا را متوقف کردند. همزمان با این تحول، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک زلزال 3 مرکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الفرضه در نهِهم را در هم کوبید.

نیروهای یمنی مواضع نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی در پادگان الإمام در بخش ذباب استان تعز را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین عملیاتی منحصر به فرد علیه مزدوران در شمال پادگان خالد در بخش ذباب واقع در استان تعز انجام دادند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.
در ادامه روند ریزشی دلار، امروز شنبه مظنه دلار در کانال‌های تلگرامی به حدود ۶۱ هزار تومان رسید.
روند نزولی کنونی برای تکنیکالیست‌ها معانی روشنی دارد و بیانگر احتمال تشدید روند نزولی دلار در روزهای آتی است.
یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته است: اگر شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمالا دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد.
فعالان اقتصادی دیگری هم طی روزهای گذشته با دستیابی به خبرهایی مبنی بر مداخله سنگین بازارساز در بازار درهم در دبی، از کاهش نرخ ارز خبر داده‌اند.
محمدرضا فرزین امروز به‌منظور توسعه مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در نشست بانک توسعه اسلامی، به عربستان سفر کرده و ظاهراً رایزنی‌هایی درباره گشایش‌های ارزی جدید برای کشور خواهد بود.

کد خبر 847596 برچسب‌ها خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش