Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@05:39:37 GMT

افزایش تلفات مزدوران عربستان در یمن

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۸۶۰۶

درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عربستان در استان شبوه واقع در جنوب یمن همچنان ادامه دارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دفع حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور و ائتلاف متجاوز سعودی به سمت منطقه الأجاشر در نجران، ده‌ها تن از آن‌ها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه افزود که نیروهای ارتش و کمیته‌هایی مردمی یمن در حالی موفق شدند عملیات گسترده مزدوران برای پیشروی به منطقه الأجاشر واقع در مرزهای مشترک بین یمن و عربستان را دفع کنند که آن‌ها از پشتیبانی گسترده هوایی ائتلاف متجاوز سعودی برخوردار بودند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روستای قوی و وادی جاره در جیزان را ۲۰ بار بمباران کردند.

درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عربستان در بخش بیحان در غرب استان شبوه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که مزدوران مدعی شده‌اند، شبوه را به کنترل خود در آورده‌اند.

برخی منابع نظامی گفتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برخی از مناطق بخش بَیحان را که به دست مزدوران افتاده بود، از آن‌ها باز پس گرفته‌اند.

در پی حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران منصور هادی در تپه‌های السود و کوه وتران، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی پیشروی مزدوران منصور هادی به سمت منطقه الحول در منطقه یام در بخش نِهم صنعا را متوقف کردند. همزمان با این تحول، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک زلزال ۳ مرکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الفرضه در نهِهم را در هم کوبید.

نیروهای یمنی مواضع نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی در پادگان الإمام در بخش ذباب استان تعز را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین عملیاتی منحصر به فرد علیه مزدوران در شمال پادگان خالد در بخش ذباب واقع در استان تعز انجام دادند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد