Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اختلاف امتیازات، برتری میهمان در دویست‌وهفتادهمین ال‌کلاسیکو، ظاهراً رقابت قهرمانی در لالیگای این فصل را به پایان می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زودهنگام‌ترین ساعت زمانی تاریخ معاصر ال‌کلاسیکو، می‌تواند زودهنگام‌ترین پایان رقابت بین رئال مادرید  و بارسلونا در یک فصل لالیگای اسپانیا را رقم بزند؛ به شرطی که بارسلونا مانند فصل قبل در زمین رئال مادرید پیروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت فاصله دو تیم به 14 امتیاز می‌رسد و حتی یک بازی کمتر رئال مادرید هم امیدی برای سفیدپوشان به وجود نمی‌آورد، اما اگر میزبان به برتری دست یابد، معادلات تغییر خواهد کرد و چنانچه سه امتیاز بازی معوقه را به سود قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها بدانیم، اختلاف دو تیم به پنج امتیاز کاهش می‌یابد. برای تماشای بازی ساعت 15:30 امروز دلایلی فراتر از این حساب و کتاب‌ها وجود دارد؛ دلایلی به بزرگی نام دو تیم!

 گارد پیروزی به جای گارد افتخار
بارسلونا به‌عنوان تیم بدون شکست این فصل لالیگا حتی با وجود نادیده گرفته شدن سه گل مسلمش در فصل جاری توسط داوران مقتدرانه می‌تازد و تا اینجا تنها سه تساوی را تجربه کرده است. رئال مادرید به‌خصوص در ابتدای فصل امتیازات زیادی از دست داد و به همین دلیل حتی با وجود برتری در چند بازی اخیر با 31 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. پس گارد پیروزی در پایان بازی برای هر دو تیم نسبت به گارد افتخاری که قرار نیست به افتخار قهرمانی رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها از سوی بارسا تشکیل شود، اهمیت بیشتری دارد.

رونالدوی آماده، مسی بدشانس و پرقدرت
عدم حضور رونالدو در یکی از آخرین تمرینات رئال مادرید شایعات زیادی درباره عدم حضور این ستاره در ال‌کلاسیکو به وجود آورد. گلزن‌ترین رئالی تاریخ ال‌کلاسیکوهای نوکمپ در برنابئو هم به اندازه کافی به بارسا گل زده و وجودش برای تیم زیزو ضروری است. آخرین اخبار حاکی از حضور قطعی مرد سال فوتبال در میدان است. در سوی مقابل بارسلونا، پاکو آلکاسر، مهاجمش را در بازی قبلی به دلیل مصدومیت از دست داد و او همراه اومتیتی و دلوفئو غایبان بزرگ میهمان را تشکیل می‌دهند. در غیاب اومتیتی، فرمالن در مرکز خط دفاعی به میدان می‌رود و پائولینیو گلزن در بازی قبلی با دپور هم جای آلکاسر و دلوفئو را پر می‌کند. یوردی آلبا نیز در آخرین تمرین بارسلونا حضور نداشت، اما گفته می‌شود به ال‌کلاسیکو می‌رسد.

زیدان اما همه ستاره‌های خود را در اختیار دارد. گرث بیل، ستاره ولزی برای یکی از معدود دفعات در چند مدت اخیر آسیب‌دیده نیست و رئال می‌تواند روی او حساب کند، رئالی‌ که با قهرمانی سوم در جام جهانی باشگاه‌ها روحیه‌ای عالی برای این جدال مرگ و زندگی یافته است. در این بین، لیونل مسی می‌تواند تمام معادلات را تغییر دهد. بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو در بازی قبلی تا توانست به تیر کوبید و پنالتی از دست داد، اما در لالیگای این فصل آماری بهتر از رونالدو دارد و به اندازه بدشانسی‌های اخیر، پرقدرت و تشنه باز کردن دروازه رئال مادرید است! البته سفیدپوشان نباید از سوارس اخیراً به اوج برگشته هم غافل شوند.

 رویارویی‌های قبلی
در 269 ال‌کلاسیکوی رسمی و غیررسمی قبلی، رئال مادرید 99 بار پیروز شده، بارسلونا 111 بار به برتری رسیده و 59 رقابت غول‌های فوتبال اسپانیا هم برنده نداشته است. در لالیگا دو دشمن دیرینه 174 بار به مصاف هم رفته‌اند که بارسا 69 و رئال مادرید 72 بار به برتری رسیده‌اند.

ترکیب احتمالی 

رئال مادرید: ناواس، کارواخال، راموس، مارسلو، واران، کروس، ایسکو، رونالدو، کاسیمیرو، مودریچ و بنزما.

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، فرمالن، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، پائولینیو، سوارس، مسی و اینیستا.

 انتهای پیام/

R7879/P1361/S3,28/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال و بایرن در پی رستگاری در «برنابئو»/ چه کسی به زنبورها می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین و آخرین دیدار از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف فینالیست‌های این مسابقات مشخص شود.

دیدار رفت این دو تیم که به میزبانی بایرن مونیخ در آلمان برگزار شده بود با تساوی ۲ به ۲ خاتمه پیدا کرد و مادریدی‌ها امیدوارند بتوانند با بهره گیری از امتیاز میزبانی، برابر حریف خود به برتری برسند.

این دو تیم تا به حال در ۲۷ مسابقه به مصاف هم رفته‌اند که سهم بایرن مونیخ ۱۲ برد و سهم رئال مادرید هم ۱۱ پیروزی بوده و ۴ مسابقه دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. بایرن مونیخ ۴۳ گل و رئال مادرید ۴۱ گل به ثمر رسانده است. در این بین رونالدوی پرتغالی با ۹ گل زده بهترین گل‌زن مادریدی‌ها است و جیوانی البر برزیلی هم با ۴ گل زده، این عنوان را در بین باواریایی‌ها به خودش اختصاص داده است.

هری کین در این فصل یکی از بهترین مهاجمان فوتبال اروپا بوده است و در ۴۴ بازی در تمامی رقابت‌ها ۴۴ گل به ثمر رسانده است و به دنبال این است که آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کنار آقای گلی بوندسلیگا به دست بیاورد.

در هفته جاری رئال مادرید با هدایت کارلو انچلوتی به قهرمانی در لالیگا رسید. این سی و ششمین قهرمانی رئال در تاریخ لالیگا محسوب می‌شود که با شکست بارسلونا برابر ژیرونا قطعی شد. حالا کهکشانی‌ها می‌توانند با صعود به دیدار نهایی، هفته رویایی داشته باشند.

اما بایرنی‌ها که در بوندسلیگا در رقابت با شاگردان ژابی آلونسو در بایرلورکوزن رقابت را واگذار کردند و عنوان قهرمانی را به لورکوزن سپردند امیدوارند با پیروزی در این دیدار راهی دیدار نهایی شوند و ناکامی‌های خود را در لیگ آلمان جبران نمایند.

قضاوت این مسابقه به شیمون مارچینیاک از لهستان سپرده شد. دو هموطن مارچینیاک یعینی توماش لیستکیویش و آدام کوپسیک هم او را در امر قضاوت این بازی یاری خواهند کرد. توماش کِویاتکوفسکی از لهستان هم به عنوان داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) این بازی انتخاب شده است.

ترکیب احتمالی رئال مادرید: لونین، کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی، والورده، شوامنی، تونی کروس، جود بلینگام، رودریگو و وینیسیوس جونیور

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: نویر، کیمیش، اریک دیر، ماتیاس دلیخت، مزراوی، گورتسکا، لایمر، لروی سانه، جمال موسیالا، سرژ گنابری و هری کین

شب گذشته دورتموند موفق شد با یک گل از سد پاری سن ژرمن عبور کند تا در مجموع با برتری ۲ بر صفر راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد و باید منتظر ماند و دید آیا شاهد یک فینال تمام آلمانی خواهیم بود یا اینکه زنبورها باید به مصاف کهکشانی‌ها بروند.

کد خبر 6100008

دیگر خبرها

  • رئال و بایرن در پی رستگاری در «برنابئو»/ چه کسی به زنبورها می‌رسد
  • جام قهرمانی ۲ بار به رئال‌‌ مادرید اهدا می‌شود!
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا (لالیگا اسپانیا - 2008/5/7) / فیلم
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • تنها باشگاهی که به رئال تبریک نگفت
  • فقط به خیرونا تبریک می‌گویم، رئال لایقش نیست!
  • نویر: باید در مادرید رئال را بکشیم!
  • این قهرمانی متعلق به آنچلوتی است نه بلینگام
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز