Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو - ايرنا - محمود واعظي ، رئيس دفتر رئيس جمهوري، از برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي ايران و آذربايجان در اواخر دي ماه در تهران خبر داد و گفت: نزديک به 40 درصد در روابط اقتصادي دو کشور توسعه داشتيم.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي جمعه شب، در پايان يک سفر دو روزه به جمهوري آذربايجان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به تشريح نتايج و دستاوردهاي اين سفر پرداخت و افزود: براي شرکت در اجلاس پاياني سال همبستگي اسلامي به باکو سفر کرده بودم اما ديدارهاي جانبي که طي اين دو روز داشتم، در واقع مروري کاملي بر روابط ايران و جمهوري آذربايجان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به دعوت رئيس جمهوري آذربايجان از آقاي دکتر روحاني براي سفر به باکو ، ابراز اميدواري کرد که اين سفر اوايل سال 1397 انجام گيرد.
واعظي گفت: در اين سفر با رئيس جمهوري ، وزير اقتصاد، وزير ارتباطات و حمل و نقل و دبير شوراي امنيت ملي جمهوري آذربايجان ديدار و در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر کرديم .
وي با بيان اينکه در اين سفر مقدمات حضور دکتر روحاني به باکو فراهم شد، تصريح کرد : در اين سفر راهکارهاي توسعه همکاري هاي دو کشور، تقسيم کار و نقشه راه آينده ترسيم شد و يک سند همکاري نفتي بسيار مهم را براي امضا آماده کنيم.
وي ابراز اميدواري کرد که خط آهن رشت - آستارا تا زمان سفر رئيس جمهوري به پايان برسد و پروژه هايي مانند کارخانه خودرو سازي آماده افتتاح شود.
واعظي گفت: در اين سفر مذاکراتي هم براي اجراي پروژه هاي جديد مانند لاستيک سازي و احداث کارخانه اتوبوس سازي داشتيم.
همچنين درنشست با مقامات اقتصادي جمهوري آذربايجان برروي فعاليت در زمينه کشاورزي و همکاري هاي بانکي تاکيد و مقرر شد، علاوه بر استفاده ارز ملي دو کشور در مبادلات تجاري، هم بين سه کشور ايران ، ترکيه و جمهوري آذربايجان از ارزهاي ملي در تبادلات استفاده شود.
رئيس دفتر رئيس جمهوري کشورمان افزود: با وزير ارتباطات جمهوري آذربايجان نيز موضوع تشکيل يک کميسيون بررسي و قرار شد تا آخر امسال يک گروه از استارت آپ هاي ايران به آذربايجان بيايند و احتمالا استارت آپ هاي روسيه و ترکيه نيز به آنها بپيوندند.
واعظي در مورد ملاقاتش با دبير شوراي امنيت ملي کشور آذربايجان ، گفت : در اين ملاقات در مورد مسائل منطقه ، سوريه و عراق يمن مسئله فلسطين و داعش و افراط گري در منطقه بحث شد.
آساق ** 337** انتشار : مرضيه فاتحي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد