Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری آنلاین:
به همت اداره محیط زیست منطقه۵، نحوه ی دفع غیر بهداشتی پساب و فاضلاب مراکز آلاینده شناسایی و رفع گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ساناز فتحی رئیس اداره محیط زیست منطقه اعلام کرد: با توجه به اهمیت دفع بهداشتی پساب و فاضلاب و نقش مهم کنترل کیفی آلاینده ها در پاکیزگی، بهداشت و سالم نگه داشتن محیط زیست، در همین راستا ۹۵ مورد مرکز آلاینده زیست محیطی اعم از آلاینده های آب، هوا و خاک در منطقه۵ شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور کلیه مراکز مسکونی، تجاری، اداری و درمانی که در نواحی ۷ گانه منطقه۵ اقدام به تخلیه و دفع غیر بهداشتی پساب و فاضلاب در محیط داشتند ، شناسایی شده و نسبت به رفع آلودگی مراکزی چون کارواش، استخر، شستشوی محوطه بیمارستانی و ورود آلودگی ها به داخل خیابان و دفع پساب سطحی منازل که به خیابانها منتهی می شود با تذکر ، اخطار کتبی اول و دوم، آموزش، اطلاع رسانی و پی گیری حقوقی اقدام شد.

فتحی در ادامه خاطر نشان کرد : این فعالیت که به صورت مستمر در دستور کار اداره محیط زیست قرار گرفته با هدف بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط زیست شهر تهران، شناسایی و نظارت بر منابع آلاینده ، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان، متصدیان صنوف آلاینده و تاکید بر اهمیت مسایل زیست محیطی انجام شد که بیش از نیمی از موارد با صدور اخطار و آموزش حضوری رفع و برخی نیز با ارجاع به مراجع قانونی و حقوقی در حال پیگیری می باشد.

در همین زمینه: تهران | بازگشایی ورودی کندرو به تندرو در بزرگراه آزادگان برگزاری ۱۰۰ عنوان کارگاه آموزشی ویژه بانوان سرپرست خانوار استقبال از پیشنهاد انتخاب محلی برای برگزاری تجمعات

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب