Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@01:44:42 GMT

اين هشدارها را در تابستان جدي بگيريد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۹۲۲۳

اين هشدارها را در تابستان جدي بگيريد

خبرگزاري آريا -

درمان خانگي آفتاب سوختگي
آفتاب سوختگي
هر سال بيش از 15 ميليون نفر در جهان مبتلا به سرطان پوست مي شوند. براي حفاظت خود در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشيد UV، بين ساعات 10 صبح تا 4بعدازظهر که ساعت هاي اوج تابش خورشيد است، از قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد بپرهيزيد. با کلاه هاي لبه دار، عينک آفتابي و بلوز آستين بلند خود را بپوشانيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کرم ضدآفتاب با SPF بالاي 15استفاده کنيد و در کنار دريا در نقاط داراي سايه يا زير چتر استراحت کنيد. اگر احيانا دچار آفتاب سوختگي خفيف يا متوسط شده ايد، مي توانيد با اسفنجي آغشته به چاي بابونه سرد، محل آفتاب سوختگي را خنک کنيد. يادتان باشد که بابونه داراي خاصيت ضد التهابي است. از ژل آلوورا به دليل خواص تسکين دهندگي و ضد التهابي آن نيز مي توانيد استفاده کنيد.
● در مقابل آفتاب بيهوش نشويد
گرمازدگي
ننوشيدن ميزان کافي مايعات در هواي گرم مي تواند باعث ايجاد خطرات جدي براي سلامت و حتي تهديدي براي زندگي باشد. علائم گرمازدگي عبارتند از: نبض تند، تنفس کوتاه و تند و گيجي. درصورت مشاهده هر کدام از اين علائم با اورژانس تماس گرفته و به سرعت به محلي خنک و سايه برويد. بهترين کار اين است که اگر در محيط هاي سر باز و زير نور مستقيم هستيد، حتما از کلاه استفاده کنيد و مرتب آب خنک بنوشيد.
● خطر غرق شدن
ايمني در شنا
حتي اگر يک شناگر حرفه اي هم باشيد، جريان هاي آب زير دريا و گرداب ها مي توانند براي شما مرگبار باشند. براي شنا به مکان هاي کنترل شده و امن برويد، تنها شنا نکنيد، در عمق کم يا در جاهايي که به آب آن آشنايي نداريد، شيرجه نزنيد و همچنين پيش از رفتن به آب، کيفيت و سطح آب را بررسي کنيد چون عمق آب در فصل هاي مختلف تغيير مي کند.
● فرار از آزار کوچولوهاي مزاحم
نيش حشرات
وقتي حشره اي مانند مگس، پشه يا حتي مورچه شما را گزيد، معمولا مي توانيد خارش آن را با يک داروي ضد حساسيت که نياز به نسخه پزشک ندارد مانند قرص يا پماد ديفن هيدرامين (بنادريل) رفع کنيد. در صورتي که دچار نيش زدگي جدي (عنکبوت يا مار) شديد، بايد هرچه سريع تر به اورژانس يا مطب پزشک مراجعه کنيد. براي دفع طبيعي مگس ها و براي ايجاد يک محافظ از روغن ليمو و اکاليپتوس استفاده کنيد. اگر به ماده اي قوي تر نياز پيدا کرديد، سراغ مواد ضد حشره اي که حاوي DEEP هستند، برويد.
● محافظت از چشم ها
وقتي عينک آفتابي ضروري است
شايد شما تنها نگران پوشاندن پوست خود از نور خورشيد باشيد اما چشم ها نيز بايد مقابل نور تند محافظت شوند زيرا تابش اشعه UV مي تواند سبب ابتلا به آب مرواريد و آب سياه در چشم شود. عينک هاي آفتابي نه تنها از چشم هاي شما مراقبت مي کند بلکه از بافت لطيف اطراف چشم نيز به خوبي محافظت مي کند.زماني که عينک آفتابي انتخاب مي کنيد، مطمئن شويد که 99 تا صددرصد اشعه هاي UVB و UVA را مسدود مي کند. اگر فريم هاي بزرگ عينک را دوست داريد، بسيار خوش شانس هستيد زيرا هرچه عينک بزرگ تر باشد، بيشتر مانع آسيب هاي اشعه UV مي شود، چون آنها نوري که از بيرون به چشم هاي شما برخورد مي کند را بيشتر مسدود مي کنند.
منبع:ideallife.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است.

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • کار‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی نباید انجام دهید
  • روز گرم و آفتابی در مازندران
  • بعد از ۴۰ سالگی انجام این کار‌ها به ضرر شماست