Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برنامه تحول نظام سلامت با هفت گام پایه توانست درصد رضایتمندی مردم را در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی بالا ببرد و اکنون زمان آن است که عملکرد این برنامه نقد و واکاوی شود و در بخش هایی که نقصان وجود دارد برنامه های مکمل به اجرا گذاشته شود تا این حرکت ماندگار به بهترین شکل ممکن در حوزه خدمات به مردم بدرخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از معیارهای اصلی در بحث عدالت اجتماعی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به اقشار مختلف جامعه است و در این میان ارتقای عملکرد نیروهای انسانی و بهبود سطح مهارت تخصصی نقش کلیدی دارد.
پزشکان و پرستاران به عنوان تسهیلگر درمان و بهبود دردها و آسیب های جسمانی و روحی بیماران مسئولیت و وظیفه خطیری برعهده دارند که نباید به راحتی از کنار آن گذر کرد و اولین گام در مسئولیت این قشر، داشتن عطوفت و مهربانی با بیماران و تلاش ویژه برای درمان آنان است.
نگاه تجاری در بخش بهداشت و درمان آفتی جدی است که با ارزش های اسلامی و انسانی مغایرت دارد و فعالان در این بخش به ویژه پزشکان باید جایگاه واقعی خود را بشناسند و از این مسیر برای رسیدن به کمال بیشتر و ذخیره آخرت بهره برند.
با وجود تمامی تلاش های انجام شده و ارتقای کیفی بیمارستان های دولتی، این مراکز خدماتی در استان با پاره ای از مسائل مواجه اند که نیازمند ترمیم است و رفع آن ها برگ برنده ای برای درخشش بیشتر برنامه تحول سلامت خواهد بود.
یک همراه بیمار در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: بهبود شرایط محیطی و کیفیت خدمات در بیمارستان های استان نسبت به سال های قبل قابل قیاس نیست و جای تشکر دارد اما در زمینه برخورد کادر درمانی نیاز است که توجه بیشتری شود.
مریم شاکری افزود: پاسخ مناسب و کامل به بیماران در زمره حقوق شهروندی برای این قشر است و پزشکان و پرستاران باید فرهنگ پاسخگویی در این زمینه را تقویت کنند.
وی بیان کرد: سازه فرسوده بیمارستان ولیعصر (عج) توان کافی را برای ارائه خدمات بهینه ندارد و نیاز است طرح توسعه این بیمارستان هر چه سریعتر تکمیل و راه اندازی شود.
یک همراه بیمار در بیمارستان طالقانی اراک گفت: یکی از برنامه های مهم در طرح تحول سلامت دولت افزایش زایمان های طبیعی و کاهش سزارین بود و در این راستا سیاست های تشویقی خاصی از سوی رسانه ها اعلام شد.
رضا احمدی گفت: بر اساس این طرح مقرر است به مادرانی که زایمان طبیعی دارند بسته های تشویقی ارایه شود اما با وجود اینکه همسرم در بیمارستان طالقانی اراک به صورت طبیعی زایمان کرده این بسته تحویل نشده است.
وی بیان کرد: انتظار است تمام قول های وعده شده در راستای اجرای این طرح عملیاتی شود.
یک بیمار از بیمارستان امیر المومنین (ع) اراک گفت: استفاده از پزشکان حاذق و مجرب در بیمارستان های دولتی امری ضروری است و مردم انتظار دارند که در بیمارستان های دولتی از بهترین روش ها و تجهیزات تشخیصی و کادر پزشکی متخصص بهره مند شوند.
علی امیری افزود: طیف بزرگی از بیماران بنیه مالی خوبی ندارند و نمی توانند هزینه سنگین برای درمان در بیمارستان های خصوصی پرداخت کنند و بیمارستان های دولتی باید بهترین کیفیت را در سرویس دهی به بیماران داشته باشند.
پریسا ستاری مادری که فرزند خود را در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری کرده بود، گفت: انتظار است پزشکان و پرستاران آلام و درد یک مادر را در زمان بیماری فرزند درک کنند و برخورد مناسب با همراهان داشته باشند.
یک همراه بیمار در بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: شلوغی و ازدحام مراجعان ،نوبت دهی در بیمارستان های دولتی را سخت کرده است و در بسیاری مواقع باید برای نوبت گیری زمان زیادی را گذاشت.
سعید بیاتی افزود: همه مردم توان پرداخت هزینه های سنگین برای جراحی و درمان در مراکز خصوصی را ندارند و برای رسیدن نوبت در مراکز دولتی باید مدت های طولانی با بیماری دسته و پنجه نرم کنند و این در شرایطی است که گاهی طولانی شدن نوبت سلامت شخص را به مخاطره می اندازد.
وی بیان کرد: نواقصی که در لابه لای برنامه های بسیار مناسب تحول نظام سلامت وجود دارد باید رفع شود تا نمایه خدمات درمانی و سلامت به بهترین شکل ممکن رخ بنماید.
یک پرستار از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیز گفت: برنامه تحول سلامت اگر چه موفقیت و توفیقات زیادی به همراه داشت اما ضررهایی برای پزشکان و پرستاران داشته است.
وی که نخواست نامش اعلام شود افزود: با اجرای این برنامه مطالبات مراکز درمانی دولتی از بیمه ها به شدت افزایش یافته و این امر موجب مطالبات معوق و سنگین پزشکان و پرستاران شده است.
وی بیان کرد: پرستاری از مساغل سخت و طاقت فرسات و انتظار است حقوق و مزایای این قشر به موقوع پرداخت نشود زیرا ادامه این روند انگیزه کار کردن را از نیروها می گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: برخی برخوردهای کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان ها در رده های خدمتی مختلف نیازمند بازنگری است و متولیان حوزه سلامت استان باید موارد را شناسایی و در راستای اصلاح آن برآیند.
علیرضا مرادیان افزود: محوریت منشور خدمت در حوزه سلامت این است که پزشکان و کارکنان مراکز درمانی باید به تعهدات خود عمل کنند و برای آنان در خدمت رسانی به مردم فقیر و غنی و آشنا و غیرآشنا تفاوتی نکند زیرا با جان مردم سر و کار دارند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: حتی درصد کم ضریب خطای انسانی در مراکز درمانی پذیرفتنی نیست و مسئولان این حوزه باید با نظارت های مستمر و قوی اجازه کمترین سهل انگاری ها را ندهند و در شرایطی که دولت بهترین برنامه را برای بهبود کیفی خدمات درمانی ارائه کرده، مراکز درمانی استان را به بهترین مراجع اجرای این برنامه مترقی تبدیل کنند.
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: مهمترین مشکل این بیمارستان مسائل مالی و مطالبات 500 میلیارد ریالی از بیمه ها است.
دکتر محمد جمالیان افزود: این مهم باعث شده که پرداخت حقوق پرسنل و پزشکان به ویژه پزشکانی که مجوز مطب ندارند با تاخیر صورت گیرد و ادامه این روند می توان موجب نارضایتی های بالا شود.
وی بیان کرد: اگر پرداخت حقوق پزشکان به موقع صورت نگیرد در آینده این قشر تمایلی به حضور در بخش های درمانی دولتی نخواهند داشت.
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک ادامه داد: در بحث دارو مشکلاتی به دلیل تحریم ها وجود دارد و مطالبات شرکت های دارویی نیز از این بیمارستان به 130 میلیارد ریال رسیده اما با وجود همه مشکلات، داروهای مورد نیاز بیمارستان ولیعصر (عج) اراک تهیه شده و هیچ بیماری برای تهیه دارو، لوازم مصرفی و یا پروتز به خارج از بیمارستان مراجعه نکرده است.
دکتر جمالیان عنوان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از بیمارستان های با ضریب بالای اشغال تخت در استان مرکزی است که علاوه بر این استان به استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کند و هم اکنون ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 90 درصد است.
وی گفت: برنامه تحول سلامت گام های بلندی در راستای ارایه خدمات درمانی مناسب و ارزان به مردم و افزایش تجهیزات درمانی در مراکز بیمارستانی داشته اما در مقابل بدهی های شرکت های بیمه ای مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) اراک ادامه داد: در راستای اجرای برنامه تحول سلامت 25 میلیارد ریال در بخش هتلینگ، 100 میلیارد ریال در زمینه کمک های دارویی، 150 میلیارد ریال برای ایجاد چهار اتاق عمل جدید و 120 میلیارد ریال برای استقرار 12 تخت آی سی یو جدید در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک هزینه شده است.
دکتر جمالیان عنوان کرد: این بیمارستان به لحاظ تجهیزات از وضعیت مطلوبی برخوردار است و دستگاه های جراحی مغر و اعصاب آن جزو بهترین دستگاه های کشور است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر این بیمارستان کمبود دستگاه ام آر آی دارد که این مشکل نیز با افتتاح مرحله نخست طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) حل خواهد شد.
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در خصوص قصور پزشکی نیز گفت: قصور پزشکی جزء لاینفک کار پزشکی است اما پس از یک قصور در حدود سه سال گذشته در اتاق عمل این بیمارستان و جراحی اشتباه، سختگیری های ویژه ای لحاظ شده است.
دکتر جمالیان اظهار کرد: هر عمل جراحی که در این بیمارستان انجام می شود باید قبل از عمل موارد مورد نیاز توسط جراح، متخصص بیهوشی، کارشناس اتاق عمل و دستیاران پزشک بررسی و چک شود.
وی عنوان کرد: بحث ایمنی بیمار به صورت سختگیرانه در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک دنبال می شود و این مهم از اولویت های کاری است.
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود منابع اعتباری در اجرای برنامه تحول نظام سلامت از مشکلات بیمارستان های دولتی است و در این خصوص در سال جاری هیچ گونه اعتباری تخصیص داده نشده، به طوریکه طلب بیمارستان ها از محل اعتبارات مذکور معادل 210 میلیارد ریال در 6 ماه اول سال است.
دکتر بابک نامق افزود: کمبود نقدینگی برای خرید دارو و تجهیزات مصرفی نیز ناشی از کمبود منابع تحول نظام سلامت است که حدود 75 درصد از منابع کاهش فرانشیز صرف هزینه کرد در این خصوص شده است.
وی بیان کرد: قسمتی از کمبود منابع برای تامین هزینه ماندگاری متخصصان صرف شده که این امر در شبکه ها موجب بروز مشکلاتی شده است.
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: پرداخت نکردن مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر استان مرکزی از دیگر مشکلات است، قسمتی از مطالبات مربوط به سه ماهه چهارم سال 95 و 6 ماه اول سال 96 تاکنون از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت نشده و مطالبات این بخش تا پایان شهریورماه امسال 2 هزار میلیارد ریال است.
دکتر نامق اظهار کرد: پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر موجب شده تا حق الزحمه پزشکان و پرسنل پرداخت نشود و تعمیم این نارضایتی به قشر درمانگر نمود یافته و از طرفی دیگر این امر موجب بدهی به شرکت های دارویی شده و برخی از شرکت ها بیمارستان ها را برای ارسال دارو مسدود کرده اند و در تامین داروهای بستری مشکلاتی ایجاد شده است.
وی گفت: کمبود تخت های ویژه از دیگر مشکلات بیمارستان های دولتی استان مرکزی است، با وجود پیگیری های انجام شده و ایجاد 26 تخت جدید ای سی یو در استان، همچنان به 36 تخت ویژه نیاز است.
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: کمبود متخصص در رشته های گوش و حلق و بینی، چشم، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و نبود تناسب حجم مراجعه کنندگان با ساختار فیزیک بیمارستان ها از دیگر مشکلات است.
دکتر نامق اظهار کرد: پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت در این استان، مراجعه کنندگان بستری 10 درصد و مراجعات سرپایی 15 درصد در مراکز دولتی افزایش یافته است.
وی گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود تناسب آن با شاخص های استاندارد بر مشکلات بیمارستان های دولتی اضافه کرده است چرا که ضریب استاندارد کشوری یک و 9 دهم نفر است و این مهم برای استان مرکزی حدود یک نفر است و فشار زیادی در خدمات رسانی بر کادر درمانی است.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک نیز گفت: برنامه تحول سلامت از طرح های مهم دولت تدبیر و امید است که به فاکتورهای درمانی و کاهش هزینه ها توجه ویژه شد و با رضایتمندی بالای مردم مواجه شده است.
دکتر سعید رضا سلطانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از اجرای برنامه تحول سلامت جزو کشورهای اول دنیا در زمینه آمار بالای سزارین بود اما اجرای این طرح موجب افزاش زایمان طبیعی در کشور و استان مرکزی شد.
وی بیان کرد: تا قبل از اجرای برنامه تحول سلامت، 50 درصد از مادرانی که به این مرکز مراجعه می کردند سزارین می شدند اما با اجرای این برنامه میانگین سالیانه سزارین در بیمارستان طالقانی اراک به 38 درصد کاهش یافته است.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک ادامه داد: در راستای افزایش زایمان طبیعی بسترسازی های ویژه ای فراهم شده و در این خصوص روزانه کلاس هایی برگزار می شود.
دکتر سلطانی عنوان کرد: آموزش مادران باردار در این مرکزی چهار درصد نسبت به قبل از اجرای برنامه تحول سلامت افزایش یافته است و تمام خدمات زایمان طبیعی برای مادران به صورت رایگان است.
وی گفت: تمام تلاش ها به کار گرفته شده که هیچ مادری به دلیل ترس از زایمان طبیعی به سراغ زایمان به شیوه سزارین نرود.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک اضافه کرد: بحث زایمان طبیعی بدون درد از برنامه های مهم است که با جدیت دنبال می شود و با اجرای برنامه تحول سلامت 15 درصد از مادران در این مرکز زایمان طبیعی بدون درد را تجربه کرده اند و زایمان بی درد از 2درصد در سال های گذشته به بالای 10 درصد در سال جاری رسیده است.
دکتر سلطانی عنوان کرد: بسیاری از مادران در خصوص زایمان طبیعی بدون درد آگاهی لازم را ندارند که انتظار است رسانه در خصوص افزایش فرهنگ سازی در این بخش گام های بلندی بردارند.
وی اظهار کرد: مرکز NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) بیمارستان طالقانی اراک از مجهزترین مراکز است که پس از اجرای برنامه تحول سلامت بهسازی و تجهیز آن با بهره گیری از بهترین ابزار روز دنیا انجام شده است.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک افزود: ماساژ درمانی و آب درمانی نیز از دیگر برنامه هایی است که در این مرکز دنبال می شود و مادرانی که برای زایمان طبیعی به این مرکز مراجعه می کنند علاوه بر خدمات رایگان از میان وعده های ویژه نیز بهره مند می شوند.
دکتر سلطانی در خصوص بسته های تشویقی به مادران نیز گفت: این بسته ها پیشنهادی در برنامه تحول سلامت بود که اوایل اجرای برنامه به تمام ماداران هدیه می شد اما به دلیل هزینه های بالا هم اکنون در مناسبت های ویژه و اعیاد اهدا می شود.
وی اظهار کرد: بیمارستان طالقانی اراک در زمینه اعتبار بخشی درمانی رتبه اول را در بین بیمارستان های دولتی استان مرکزی در سال جاری و در زمینه درمان به عنوان بیمارستان درجه یک کشور انتخاب شده است.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک اضافه کرد: زایمان طبیعی به روش LDR ( ایجاد اتاق های ویژه و محیط خصوصی برای مادر به همراه همسر) از دیگر برنامه های در دست اقدام این مرکز درمانی است.
دکتر سلطانی بیان کرد: به صورت میانگین هر ماه 500 تا 550 نوزاد در بیمارستان طالقانی اراک متولد می شوند.
وی، مهمترین مشکلات بیمارستان طالقانی اراک را مالی و معوقات کادر درمانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این بیمارستان 130 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد.
رئیس بیمارستان طالقانی اراک افزود: آخرین کارانه پزشکان بیمارستان طالقانی اراک در دی ماه سال 95 و کارانه سایر کارکنان در اسفندماه سال 95 پرداخت شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی با حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارای یکهزار و 910 تخت مصوب فعال در 12 بیمارستانی دولتی است.
دکتر حسین سرمدیان افزود: 486 تخت مصوب موجود در بیمارستان ولیعصر (عج)، 358 تخت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک، 224 تخت در بیمارستان آیت الله خوانساری، 96 تخت در بیمارستان طالقانی و 220 تخت در بیمارستان امیرکبیر اراک، 96 تخت در بیمارستان دلیجان، 100 تخت در بیمارستان تفرش، 64 تخت در بیمارستان کمیجان، 45 تخت در بیمارستان آشتیان،60 تخت در بیمارستان خنداب، 64 تخت در بیمارستان فرمهین و 97 تخت در بیمارستان محلات است.
وی بیان کرد: بر اساس چشم انداز 1404 ، شمار تخت های بستری در بیمارستان های دولتی استان مرکزی باید به سه هزار و 927 تخت افزایش یابد.
استان مرکزی با حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارای 12 بیمارستان دولتی است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پور ابراهیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسات ارزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع بحث سیاست‌های ارزی در سال‌های اخیر اصلی‌ترین موضوع اقتصاد کلان کشور بوده علی رغم اینکه به عنوان یک رویکرد کلان در اقتصاد محسوب می‌شود اما به شدت بر زندگی مردم و معیشت آنان و بر حوزه فعالیت‌های جاری کشور اثر دارد.

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم بعد از تغییر رئیس کل بانک مرکزی متناسب با آن چیزی که در اهداف قانونی بوده و در برنامه قانونی بوده، اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر ما قانون را برای اجرای برنامه‌های عملیاتی دولت مبنا بدانیم، باید بگویم آن چیزی که اجرا می‌شود با قانون برنامه، احکام دائمی و با همه آن چیزهایی که به عنوان قانون محسوب می‌شود، مغایرت‌های جدی دارد، تاکید کرد: بنابراین نگرانی ما از عدم اجرای قوانین و مقررات قانونی است نه اینکه قانون نداشته باشیم. حتی ما به واسطه همین رویکرد قانونی، جایگاه بانک مرکزی را در قانون ارتقا دادیم.

وی متذکر شد: این موضوع طی ۴ سال در مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طول کشید و به شدت اعتقاد داشتیم که بانک مرکزی باید از اقتدار لازم برای اجرای سیاست‌های ارزی و پولی برخوردار باشد و این موضوع را هم در مجلس یازدهم تصویب کردیم و ابلاغ شده و عملاً و رسماً با رویکرد قانون جدید، مسیر و جریان فعالیت بانک مرکزی طی می‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: لذا این قانون در اختیار دولت است و قوانین دیگر هم وجود دارد و دولت مکلف است بر اساس این قوانین عمل کند. بنابراین نگرانی ما از عدم اجرا است و معتقدیم مدیریت فعلی بازار ارز مبتنی بر این نگاه و بر اساس ضوابط قانونی نیست؛ این یکی از چالش‌های اساسی ما طی یکی دو سال اخیر بوده و به شدت اثر منفی بر این حوزه گذاشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه به ظاهر نام از سیاست‌هایی می‌برند که تغییری در نرخ ارز و اقتصاد رقم نخورد، اما این اقدامات به شدت التهاب‌ها را بیشتر کرده است درحالی که اگر ما با روش قانونی جلو می‌رفتیم و بر اساس نرخ ارز شناور مدیریت شده، عمل می‌کردیم که در قانون و احکام دائمی آمده است، حتماً نرخ ارز از این نرخی که الان در بازار غیر رسمی وجود دارد، بسیار کمتر بود و اساساً این نرخ به وجود نمی‌آمد.

وی اظهار داشت: نکته بعدی آن است که به جز قانون که مبنای ماست و طبیعتاً در حوزه عملیات اجرایی مبنای کار قرار می‌گیرد، موضوعات مربوط به خود دستورالعمل دولت را هم داریم؛ از جمله سند تحول دولت مردمی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و در آن سرفصل سیاست‌های ارزی هم کاملاً به طور مشخص آمده است.

وی ادامه داد: در بخش سیاست‌های ارزی سند تحول دولت مردمی رئیس جمهور، همان رویکرد و نگاه مبتنی بر قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و طبیعتاً دولت باید بر اساس آن اقدامات خود را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر قوانین و سند تحول دولت مردمی، تجارب مختلف در اختیار ماست و ما نباید تجربه‌هایی که در گذشته منجر به آثار منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم شده است را تکرار کنیم و تکرار آن تجارب قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با اشاره به جلسات ارزی مشترک اخیر دولت و مجلس، گفت: جلساتی طی دو هفته اخیر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون رئیس جمهور و با محوریت ریاست مجلس و رؤسای چند کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد.

وی در تشریح اهداف این جلسات گفت: محور این جلسات آن بود که تجربه تنش‌ها و شوک‌های ارزی گذشته که در کشور باعث کاهش ارزش پول ملی و فشار به معیشت مردم شد را تبیین کنیم و تاکید نمایندگان اقتصادی این بود که نباید به این تجارب بی تفاوت بود.

کد خبر 6089748 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود