Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتاق اصناف طي نامه‌اي که به اتحاديه ناشران و کتابفرشوان تهران ارسال کرده نسبت به اعضاي حاضر در شوراي برنامه‌ريزي و نبود خزانه‌دار تذکر داده است.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، چندي پيش موضوع بر سر جدال تشکل‌ها برسر ترکيب معرفي شده شوراي برنامه‌ريزي صنف نشر سي و يکمين نمايشگاه کتاب تهران بود و امروز اعضاي معرفي شده از سوي «اتاق اصناف» با تذکر همراه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، ماجرا اينگونه بود که ابتدا هفت نفر به عنوان اعضاي شورا از سوي دو تشکل نشر با نام‌هاي (اتحاديه ناشران و کتاب فروشان تهران و اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني‌ ناشران ايران«آشنا») بعلاوه دو ناشر از سوي وزارت ارشاد منتخب شدند و مجموعا ترکيب به 9 نفر رسيد.
اسامي اين 9 نفر عبارتند از: «محمدرضا حاتمي، فتح‌الله فروغي، مسعود پايدار و عبدالعظيم فريدون» از سوي اتحاديه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، «حسين معيني، سيد محمود حسيني و محمود آموزگار» از سوي اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني‌ ناشران ايران«آشنا» و «داوود موسايي و امير حسين زادگان» به معرفي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان اعضاي شوراي برنامه ريزي صنف نشر معرفي شدند.
اما موج انتقادات باعث شد معاون فرهنگي ارشاد آن دو ناشر افزوده شده يعني «داوود موسايي و امير حسين زادگان» _به ترتيب مدير نشر فرهنگ معاصر و ققنوس حذف شدند، در ادامه پادار هم از سوي اتحاديه ناشران حذف شد و مرتضي آخوندي مدير نشر «دارالکتب اسلاميه» به اين جمع افزوده شد تا ترکيب همان هفت نفر بماند.
امانکته حائز اهميت در اين مقطع ترکيب و چند چند بودن تشکل‌ها نيست؛ موضوع ورود اتاق اصناف و نامه‌اي است که به اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران و شخص محمود آموزگار رئيس اتحاديه ارسال شده است که در آن به موضوع حضور خزانه‌دار اشاره و تاکيد شده است.

* نامه رئيس اتاق اصناف به رئيس اتحاديه ناشران تهران
علي فاضلي رئيس اتاق اصناف در نامه‌اي به محمود آموزگار رئيس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران آورده است: همانطوريکه در ماده 10 اسانامه الگوي اتحاديه‌هاي صنفي (شرح وظايف هريک از اعضاي هيات مديره) تصريح گرديده انجام کليه امور اجرايي اتحاديه از جمله امضا کليه اسناد و مکاتبات اتحاديه با رئيس اتحاديه و مسئوليت نظارت بر عملکرد مالي بر عهده خزانه‌دار مي‌باشد. از آنجائيکه برگزاري نمايشگاه عملا يک کار اجرايي است و مستلزم عقد قرارداد، مکاتبات مستمر و نيز نيازمند نظارت بر عملکرد مالي مي‌باشد لذا اصل حضور يا عدم حضور در نمايشگاه بايستي در جلسه هيئت مديره اتحاديه مصوب و فرآيند کار به ترتيبي که ذکر ش (با مسئوليت رئيس و خزانه‌دار) طي شود.
و در ادامه پاسخ آموزگار به فاضلي مي‌آيد:

در اين نامه آمده است، همانگونه که استحضار دارند از سال 1394 پيرو تصميمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر واسپاري مديريت اجرايي نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران به اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران و ساير تشکل‌هاي نشر، اتحاديه با کسب مجوز از اتاق اصناف نسبت به انجام موضوع اهتمام ورزيده است.
شوراي سياستگذاري نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، اداره سي‌امين نمايشگاه در سال 1396 را به دو تشکل فراگير اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران(ننماينده تهران) و اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني ناشران ايران (نماينده شهرستان‌ها) واگذار نمود.
به اين ترتيب که هريک از دو تشکل 3 نفر انتخاب و جمع شش نفر مبادرت به انتخاب نفر هفتم نمودند و شوراي اخيرالذکر مديريت اجرايي بخش مربوط به خود را انجام داد. امسال نيز براي برگزاري سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران که در ارديبهشت ماه سال 1397 برگزار خواهد شد مجددا از دو تشکل اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحاديه شرکت هاي تعاوني ناشران ايران آشنا جهت اداره نمايشگاه دعوت به عمل آمد. اکثريت اعضاي هيئت مديره اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران مبادرت به انتخاب افرادي نمودند که صاحبان امضاي مجاز (رئيس و خزانه‌دار) در بين ايشان نيستند و در حاليکه مسئوليت امور اجرايي متوجه رئيس و مسئوليت امور مالي با خزانه‌دار است، سلب اختيارات ايشان در عين بقاي مسئوليت به نظر مي‌رسد فاقد توجيه حقوقي است و با روح قانون نظام صنفي نيز منافات دارد.
مستفاد از ماده 22 قانون نظام صنفي سياست‌گزاري از اختيارات هيئت مديره است و سياست‌ها و برنامه‌ها بايد به تصويب هيات مديره برسد و در خصوص مورد از جمله تعيين حضور يا عدم حضور اتحاديه در مديريت نمايشگاه برنامه‌هاي مورد نظر . چگونگي اجراي سياست‌هايي هستند که بايد به تصويب هيئت مديره برسند و مسئوليت اجراي آن به عهده رئيس اتحاديه و خزانه‌دار است. خواهشنمد است اعلام نظر فرماييد.
انتهاي پيام/و

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخداهای این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روزهای حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه‌ جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روزهای پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6087732 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب