Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه نگاه موجود در کشور بیش از آنکه پژوهش محور باشد بر بستر اجرا متمرکز است، گفت: به طور غالب در کشور برای برنامه‌ریزی‌هایمان، پژوهشی صورت نمی‌گیرد و آنچه به مرحله اجرا می‌رسد براساس خروجی یک پژوهش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها باید در خدمت برنامه‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: این حلقه وصل بین پژوهش و برنامه‌ر‌یزی در کشور هنوز وجود ندارد و روز به روز نیاز به این امر به ویژه در گرایش افراد به آموزه‌ها و تعالیم دینی بیشتر احساس می‌شود.

وی به تبیین نقش پژوهش در برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های دینی و قرآنی که مخاطبان آن دانش‌آموزان هستند، پرداخت و عنوان کرد: پژوهشکده تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش همین وظیفه را بر عهده دارد و تمامی پژوهش‌های مرتبط در این مرکز صورت می‌گیرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: هر ساله در ابتدی سال تحصیلی پس از اعلام آمادگی این پژوهشکده، پژوهش‌های مورد نیاز مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش جمع‌آوری می‌شود و پس از تصویب در یک هیئت داوری  پژوش‌ها به سفارش بخش‌های مختلف انجام و نتایج آن در اختیار نهاد سفارش دهنده قرار می‌گیرد.

مسیب‌زاده تصریح کرد: برنامه‌های دینی و قرآنی در مدارس براساس بازخورد و خروجی پژوهش‌های صورت گرفته از سوی پژوهشکده تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود تا جذب و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع پژوهش‌های قرآنی به وزارت علوم سپرده شده است، عنوان کرد: کمیسیون تحقیق و پژوهش و برنامه‌ریزی پژوهشی بر عهده وزارت علوم است، اما با وجود فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است شاهد بازخوردها و نتایح جدی و اثرگذاری نبوده‌ایم.

مسیب‌زاده ادامه داد: در شورای توسعه، آموزش عمومی قرآن برای تمامی اقشار بر عهده وزارت آموز‌ش و پرورش است، مطالعات پژوهش قرآنی نیز برای تمام اقشار بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تبلیغ و ترویج نیز برای تمام اقشار بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هیچ یک از این وزارت‌خانه‌ها فقط مسئول اجرای برنامه برای کارکنان و یا مخاطبان سازمان خود نیستند.

وی با انتقاد از اینکه بین پژوهشگران و برنامه ریزان حوزه دینی ارتباط مسنجم و عمیقی وجود ندارد، اظهار کرد: هرچه پژوهش‌ها به صورت کاربردی‌تری انجام شود شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های اثرگذارتری هستیم.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این جشنواره که در ۸ هزار مدرسه برگزار شد،   ۴۰۰ هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه استان حضور داشتند.

عبدالله حبیبی افزود: از میان این دانش آموزان ۲۰۰ هزار نفر برای مسابقات منطقه‌ای قرآن و عترت که در سه شهرستان ایذه، شوش و امیدیه برگزار شد با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در جشنواره نخبگان قرآنی که امروز برگزار شد از مرحله‌ای   منطقه‌ای ۵۵۰ نفر از سراسر استان راه یافتند که از میان آنها ۱۷۴ نفر برای شرکت در کارگاه‌های تخصصی انتخاب می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌ها ۷۰ نفر انتخاب و در مسابقات کشوری قرآن و عترت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش