Web Analytics Made Easy - Statcounter


قزوین- رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ۴ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن قزوین به عنوان استان معین در مناطق زلزله زده گیلانغرب احداث می شود.

محسن کمانگیر در گفتگو با امتداد نیوز اظهارداشت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه،  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با احساس تکلیف در کمک رسانی به آسیب دیدگان وارد صحنه شد و با تعیین شدن به عنوان استان معین فعالیت خود را دو چندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲۴ آبان ماه کارشناسان و تیم معین استان در شهرستان گیلانغرب مستقر شد و کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده را آغاز کرد.

کمانگیر تصریح کرد: در مدت ۲۰ روز توانستیم ۱۸۹ روستا را مورد ارزیابی کارشناسی قرار دهیم و میزان درصد خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی منطقه مشخص شد.

رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: دراین روستاها تعداد ۱۶ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی آسیب دیده ارزیابی کارشناسی شد و توانستیم درصد تخریب را نیز تعیین کنیم.

کمانگیر اظهارداشت: در این منطقه باید ۴۷۰۰ واحد احداث و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیر اساسی شود که این کار را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در حوزه عملیاتی استان قزوین در گیلانغرب تعداد ۴۰۰ واحد آواربرداری شد و ۱۲۰ واحد نیز پی کنی و در  ۱۵ واحد فنداسیون اجرا شد و دیوار چینی ۵ واحد نیز تاکنون به پایان رسیده و آماده اجرای سقف شده است.

تشکیل ۵۰۰۰ فقره پرونده در مناطق زلزله زده

کمانگیر یادآورشد: توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکنون ۵۰۰۰ فقره پرونده در منطقه تشکیل شده و ۵۰۰ پرونده به بانک معرفی شده است تا بتوانند تسهیلات بلاعوض و وام ساخت دریافت کنند.

وی اضافه کرد:تاکنون ۱۵۰ مورد تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است واین افراد در کنار تسهیلات بلاعوض، وام احداث و تعمیرات هم می گیرند.

کمانگیر یادآورشد: در این راستا ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در روستا و شش میلیون تومان در شهرها و وام بانکی معادل ۳۰ میلیون تومان در روستا و ۴۰ میلیون تومان در شهرها برای احداث پرداخت می شود.

از پیمانکاران باتجربه در ساخت استفاده می شود

این کارشناس بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: برای کیفی سازی ساخت و سازها از پیمانکاران با تجربه که تاکنون در پروژه های بازسازی مشارکت کرده اند استفاده خواهد شد و این افراد در روستاها مستقر شده و خدمت رسانی می کنند.

سرعت بازسازی بیشتر می شود

کمانگیر اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما از این پس عملیات بازسازی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در این راستا از مشارکت مردم نیز استفاده خواهیم کرد.

احداث ۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان قزوین اظهارداشت: در برنامه ریزی انجام شده مصمم هستیم در مدت ۱.۵ سال تعداد ۴ هزار واحد مسکونی را در منطقه زلزله زده شهرستان گیلانغرب احداث کنیم.

وی گفت:این واحدها با رعایت نکات فنی و استاندارد روز ساخته می شود و همه نقشه ها با استاندارد روز تهیه شده و کارشناسان ناظر هم در ۴۶ روستا مستقر شده اند.

کمانگیر اضافه کرد: در ساخت واحدها تلاش کرده ایم طراحی، معماری مناسب و استاندارد، نما و معماری اسلامی هم مورد توجه قرار گیرد تا واحدهایی مناسب و زیبا با کیفیت فنی و مقاوم برای روستاییان ساخته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اسکان موقت هم اقداماتی صورت گرفته و هر واحدی که در حال حاضر غیر قابل سکونت است در دستور کار قرار گرفته و با توجه به این که قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار تعیین شده در این زمینه نیز با سرعت برای ساخت ونصب کانکس برای اسکان موقت هم اقدام لازم صورت گرفته است.

true برچسب ها : آرش کمانگیر بنیاد مسکن استان قزوین زلزله true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد