Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا -کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، استرالیا را متهم به رها کردن صدها پناهجو و آواره در جزیره 'مانوس' کشور 'پاپوآ گینه نو' کرد و از مقام های استرالیایی خواست در قبال شرایطی که در سیستم بررسی پرونده این افراد و ساکنان اردوگاه نائورو وجود دارد، مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل، حدود 800 مهاجر غیرقانونی همچنان در شرایط نامناسبی در جزیره مانوس به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'سیسایل پوئیلی' سخنگوی کمیساریای پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد: این پناهجویان ماه گذشته میلادی مجبور به ترک اردوگاهی شدند که استرالیا خواستار تعطیلی آن بوده است.
وی افزود: ما در اینجا در مورد کسانی صحبت می کنیم که متحمل رنج ها زیادی شده و همچنین در مکانی که زندگی می کردند، احساس ناامنی می کنند. افراد زیادی قربانی آزار و اذیت شده اند و هیچ نظری در مورد اینکه در آینده چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد، نداریم.
سخنگوی کمیساریای پناهجویان سازمان ملل به دلیل تداوم شرایط در جزیره مانوس اعلام کرد : از دولت استرالیا خواسته شده که ضمن پذیرش مسئولیت های خود، در سریع ترین زمان ممکن راه حل های انسانی و مناسب ارائه نماید.
بر اساس این گزارش، شرایط در این اردوگاه و همچنین در اردوگاه نائورو توسط سازمان ملل و همچنین گروههای حقوق بشری به طور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفته است.
این دو اردوگاه در واقع مکان هایی هستند که استرالیا پس از تشدید سیاست های مهاجرتی خود از آنها برای نگهداری مهاجران غیرقانونی استفاده می کند تا اجازه ورود آنها را به این کشور ندهد.
'سیسایل پوئیلی' در ادامه گفت: در چهار هفته گذشته، دستکم پنج حادثه امنیتی در این اردوگاه رخ داده که در یک مورد از آنها سه فرد مسلح به سلاح های سرد قصد ورود به مکانی را داشتند که 150 پناهجو در آن زندگی می کردند.
این مقام سازمان ملل بابیان اینکه مقام های پاپوا گینه نو در حال بررسی شرایط هستند، از استرالیا نیز خواست که تداوم این روند را متوقف کند.
وی ضمن تاکید بر مسئولیت استرالیا به عنوان اصلی ترین موضوع گفت : استرالیا کشوری است که باعث ایجاد این شرایط شده است و ما از این کشور می خواهیم که راه حلی برای این افراد بیاید.
اردوگاه جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو که استرالیا در پایان ماه اکتبر (آبان96) امسال خواستار تعطیلی آن شد و تلاش های گسترده ای نیز با این هدف صورت گرفت،این مکان اکنون پس از گذشت حدود دو ماه همچنان به عنوان یکی از معضلات اصلی عرصه مهاجرتی استرالیا مطرح است.
آساق**241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، براساس اعلام پلیس استرالیا، یک نوجوان ۱۶ ساله پس از حمله با چاقو به یک فرد، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

راجر کوک، رییس دولت ایالت استرالیای غربی با تایید این خبر گفت که فرد زخمی به بیمارستان منتقل شده است و شرایط پایداری دارد. همچنین به گفته وی، هیچ نشانه‌ای مبنی بر انگیزه‌های افراطی در این حمله وجود ندارد.

به گفته مقامات، سه افسر پلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد، به محل حادثه اعزام و پس از شلیک با تپانچه برقی و هشدار به مظنون، مجبور به شلیک و از پا درآوردن او شدند.

کد خبر 6096994

دیگر خبرها

  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند