Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در آستانه هفته نهضت سوادآموزی در قالب پیامی با تبریک هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) عنوان داشته است: نهضت سوادآموزی تبلور عینی اهداف متعالی انقلاب در استقرار عدالت آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیام با تجلیل از تلاش‌های متولیان این نهاد انقلابی آمده است: آن امام عزیز با افق بلند نگاه خود مسیری را برای دست‌اندرکاران و متولیان تعلیم و تربیت کشور گشودند و در این سی و نه سالی که از تاسیس این نهاد پربرکت می‌گذرد شاهد دستاوردهای مبارک و خجسته‌ای در عرصه مبارزه با بیسوادی هستیم.
در این بیانیه با تاکید بر این‌که دین اسلام با آغاز بعثت نبی اکرم(ص) با تاکید به خواندن و علم‌آموزی شروع شد و با محکومیت هرگونه جهل و بیسوادی به روشنگری، بیداری، آگاهی مردم پرداخت، آمده است: قرآن‌کریم در سوره مبارکه «زمر» به ارزش علم‌اندوزی و برتری عالمان بر جاهلان اشاره کرد ه و می‌فرماید: «آیا کسانی‌که می‌دانند با کسانی‌که نمی‌دانند یکسانند؟» و این نکته می‌رساند که یکی‌از مهم‌ترین دعوت‌های انبیا فراخواندن انسان‌ها به‌سوی دانش‌اندوزی و بیگانگی با جهل و نادانی بوده است.
در این بیانیه اضافه شده است: پس‌از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی و بسیج همگانی برای از بین بردن بیسوادی در جامعه اسلامی، همه مردم عزم خود را جزم کردند تا شجره خبیثه بیسوادی را که در سرتاسر کشورمان ریشه دوانده بود قطع کنند و به‌جای آن نهال‌های سرسبز و با طراوت دانش بکارند و امروز پس‌از قریب به چهار دهه از آن فرمان امیدبخش شاهدیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بردبارانه ایران اسلامی به الگویی بزرگ در توسعه سوادآموزی تبدیل شده است .
در پایان این پیام شتاب‌بخشی به سوادآموزی، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی و رویکرد مهارت‌آموزی به سوادآموزان را راهبردی اساسی در برنامه‌های سوادآموزی آموزش و پرورش برشمرده شده و آمده است: دستگاه تعلیم و تربیت از تمام ظرفیت‌ها برای نیل بخشیدن به آرمان امام عزیزمان و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری در دولت تدبیر و امید استفاده خواهد کرد تا چراغ دانش و دانایی را در جامعه به شایستگی برافروزد .

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه شهرستان جرقویه در این همایش با اشاره به اهمیت نماز و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ نماز و عبادت در مدارس، تعلیم قدرشناسی و قدردانی است که باید با روش‌های جذاب و خلاقانه به نسل جدید انتقال داده شود.
در این آیین حسین صادقی رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا نیز گفت: در ۲۰ مدرسه از مجموع ۳۶ مدرسه منطقه نماز جماعت با حضور روحانی به عنوان امام جماعت برگزار می‌شود و در بقیه‌ی واحد‌های آموزشی همکاران فرهنگی امامت جماعت را عهده دار هستند.
بخش جرقویه علیا دارای ۳۶ واحد آموزشی است که در سال تحصیلی جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا