Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ در پایان هفته دوازدهم لیگ فوتبال استان سمنان ، تیم آریا سنگسر مهدیشهر چهار بر یک تیم پیام سرخه را شکست داد و دو هفته مانده به پایان بازی های لیگ ، قهرمانلیگ فوتبال استان سمنان شد .

 

به این ترتیب تیم آریا سنگسر مهدیشهر ، ضمن قهرمانی در مسابقات لیگ فوتبال استان سمنان ، به لیگ دسته سه فوتبال کشور راه یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتهای پیام / د


مهدیشهری ها قهرمان لیگ فوتبال استان سمنان شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر

سیاوش آریا فعال و پژوهشگر تاریخ ایران و میراث فرهنگی در فارس امروز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دنباله بررسی و پژوهش‌های تاریخی و میراث فرهنگی خویش در سینه یکی از کوه‌های شیراز که در حال عکاسی بودم به یک هاون دستکند در دامان کوه برخورد کردم.

او ادامه داد: همان گونه که آگاهی داریم معمولا هرکجا که هاون دستکند ساسانی باشد، احتمال وجود استودان یا گوردخمه هم وجود دارد. از همین روی و با دقت بیشتر به بررسی کوه مورد نظر پرداختم که پس از نیم ساعتی به یک گوردخمه ساسانی برخورد کردم. 

آریا افزود: پس از مستندنگاری، عکاسی و بررسی پیرامون این اثر ارزشمند، در روز بعد به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رفتم و با مسئول ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان و کارشناس مسئول حرایم اداره کل استان فارس گفت و گو کردم.

او اضافه کرد: پس از بررسی بیشتر در پرونده و نقشه‌های ثبتی آثار تاریخی روشن شد که این گوردخمه از نظر‌ها پنهان بوده و ناشناخته است و کارشناسان و باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی استان آن را ندیده اند و نمی‌شناسند.

این کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی در فارس گفت: با این همه، با یکی دو تن از باستان شناسان بیرون از اداره میراث فرهنگی که کار‌های میدانی زیادی انجام داده اند، گفت و گو کردم که هیچ کدام از آن‌ها این اثر ارزشمند را ندیده بودند. از همین روی و با هماهنگی کارشناسان ثبت اداره میراث فرهنگی استان خبر کشف آن را آگاهی رسانی کردم.

آریا ادامه داد: از ریخت و شکل گوردخمه و نمونه‌های فراوانی که در استان می‌شناسیم، بی گمان این گوردخمه مربوط به اواخر دوره ساسانیان است و دارای ارزش بسیاری از دید فرهنگی و تاریخی است و شناخت ما را از آن دوره تاریخی بیشتر و همچنین ما را به آداب و آئین‌ها و تاریخ اجتماعی دوره ساسانیان آشنا می‌کند.

این پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران گفت: با کشف و شناسایی این گوردخمه ارزشمند ساسانی برگ زرین دیگری به دفتر تاریخ و فرهنگ ایرانی و سرزمین پارس افزوده خواهد شد و برای آیندگان به یادگار خواهد ماند. همچنین این اثر تحت حفاظت میراث فرهنگی شهر شیراز قرار خواهد گرفت و به گفته کارشناس ثبت میراث فرهنگی، پرونده ثبتی آن گشوده و پیگیری خواهد شد.

آریا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بیش از یک دهه گذشته که به بازدید میدانی و بررسی آثار تاریخی و فرهنگی استان و کشور می‌پردازم، بیش از ده‌ها اثر و بنای تاریخی که بیشتر هم مربوط به دوره ساسانیان بوده است، کشف کرده ام و همگی را به اداره کل میراث فرهنگی استان آگاهی رسانی کرده و همکاری خوبی با آن‌ها دارم.

آریا از مردم شهر شیراز و استان فارس خواست تا به هرگونه آثار و بنا‌های ناشناخته‌ای که برخورد می‌کنند به مسئولان اداره میراث فرهنگی همان شهرستان یا استان آگاهی دهند تا بتوان آثار و یادمان‌های تاریخی نیاکانی را حفظ و پاسداری کرده و به آیندگان که صاحبان اصلی این سرزمین هستند، بسپاریم.

دیگر خبرها

  • تنها غایب سپاهان در دربی اصفهان
  • پایان رقابت های تنیس جام رمضان در سمنان
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • تمجید پیشکسوت استقلال از عملکرد پرسپولیس / فریبا: شانس قهرمانی استقلال بیشتر است
  • تمجید پیشکسوت استقلال از عملکرد پرسپولیس
  • دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود
  • تمجید پیشکسوت استقلال از عملکرد پرسپولیس/ فریبا: تنها ضعف ما، اختلاف نکونام و خطیر است
  • پایان هفته ۲۹ بوندسلیگای آلمان؛ قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن
  • بایر لورکوزن قهرمان بوندس لیگا شد؛ ژابی آلونسو به سلطنت ۱۱ ساله بایرن مونیخ پایان داد
  • کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر