Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:39:31 GMT

هامون با منافع و امنیت ملی گره خورده است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۱۶۵۲

هامون با منافع و امنیت ملی گره خورده است

‌معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هامون و سیستان موضوع مهم ملی است و با منافع و امنیت ملی گره خورده و نباید به موضوع فقط به صورت اقتصادی نگاه کرد.

‌به گزارش ایسنا- ‌میرشکاری در کارگروه احیای تالاب هامون افزود: انتظار می‌رود به احیای هامون نگاه ویژه داشته باشید و حوزه سیاست خارجی در این ر‌استا فعال تر از شرایط کنونی برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ردیف‌هایی برای آب هامون که در بودجه حذف شده، دوباره احصا شود.

معاون استاندار در ادامه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد جرایم امنیتی در منطقه سیستان در زمان پر ابی تالاب هامون نزدیک به 70درصد کاهش پیدا می‌کند.

میرشکاری با اشاره به اینکه تالاب بین المللی هامون شریان حیاتی و نبض کشاورزی منطقه سیستان است، گفت: باید سیاست‌های خارجی در احیای تالاب هامون را کارآمد‌تر و بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: هامون یک موضوع مهم فراملی است، زیرا دو سوم آن در افغانستان قرار دارد. در بهترین شرایط در سیستان 820 میلیون مترمکعب آب وارد تالاب می‌شود که آن هم مشروط به اجرای قرارداد از سوی افغانستان ‌و باقی آب وارد شده سیلاب است که افغانستان نمی‌تواند کنترل کند.

میرشکاری خاطرنشان کرد: باید در سیستان تغییر الگوی اشتغال به عنوان موضوع مهم مدنظر باشد.

وی تاکید کرد: نباید از هامون غافل شد. کارگروه احیای ارومیه در سطح ملی وجود دارد. در همین راستا می‌توان کارگروه ویژه احیای تالاب هامون را هم ایجاد کرد یا به صورت مشترک با دریاچه ارومیه بررسی شود و در کنار آن تالاب جازموریان هم مورد توجه قرار گیرد. ‌

وی خطاب به معاون سازمان محیط زیست بیان کرد: به نمایندگان مجلس درباره اهمیت تصویب منطقه آزاد سیستان تحلیل دهید تا امکان سرمایهگذاری مشترک میان تجار ایران و افغانستان وجود داشته باشد و به بهبود معیشت مردم منطقه کمک کند.

معاون استاندار گفت: سیستان تنها نقطه کنترل جمعیتی از نظر امنیت است که اگر آن را از دست دهیم سنگر بعدی کویر لوت خواهد بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد

علیرضا دهمرده طی مراسمی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علیرضا دهمرده طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان منصوب و امروز در مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های این وازتخانه، معاونین و مدیران و پرسنل ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی از بهره‌برداران بخش کشاورزی معرفی شد.

در این مراسم از سیدمحمدرضا سیدحسینی رئیس اسبق این سازمان تقدیر به عمل آمد.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش از این معاون و مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر، معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مشاور رئیس سازمان در امور کشت‌های فراسرزمینی مشغول فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد