Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی انارکی، رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حجم بالای ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور اظهار داشت: پدیده قاچاق از دولت‌های گذشته وجود داشته و متاسفانه هم اکنون با حجم و آمار بالایی از قاچاق مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آماری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود قاچاق به کشور اعلام کرده رقمی به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار است که تنها آمار قاچاق پوشاک ۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

محمدی‌انارکی خاطرنشان کرد: البته مجلس شورای اسلامی قانون جامع و کاملی برای مبارزه با بحث قاچاق در دست دارد که در سال ۹۴ نوشته شده و در حال حاضر اصلاحیه قانون در حال انجام است. هر چند موادی از قانون اصلاح و در کمیسیون نیز مطرح شده و رای گیری هم شده اماهنوز نهایی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کلیه مسائل به صورت قانونی در حال انجام است و قانون نیز دست ما را باز گذاشته که اگر مواردی نیازمند اصلاح باشد و یا مواردی که غیر قابل اجراست، بتوان آنرا حل کرد.

وی ادامه داد: قوانین نوشته شده و آیین‌نامه‌های آن هم به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده اما برخی دیگر از موارد قانونی مانند ماده ۱۳ قانون که در خصوص کد رهگیری و یا کدینگ ، ایران کد و یا کد شناسه است متاسفانه به جایی نرسیده و آیین‌نامه آن به درستی اجرا نشده است.

محمدی انارکی گفت: ما نمی‌توانیم تفاوت کالای قاچاق و غیر قاچاق را در سطح عرضه متوجه شویم. مردم زمانی که برای خرید به بازار می‌روند نباید کالای قاچاق را خریداری کنند زیرا به جز بحث سلامت محوری موضوع کالای استاندارد مطرح است.

این نماینده مجلس افزود: در حال‌حاضر بحث تحقیق و تفحص از مبادی ورودی رسمی برای ورود کالای قاچاق به کشور مطرح است که در حال بررسی است و جلسات متعددی هم برگزار شده و پیگیری‌های لازم صورت گرفته  و نامه‌ها به دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از مرزهای مختلف و به اسم های متفاوت قاچاق انجام می‌شود گفت: از مرزهای رسمی و از محل مناطق آزاد قاچاق صورت می‌گیرد حال یا به اسم کوله‌بری و یا ته لنجی این کالاها وارد کشور می شوند اما در نهایت به کام افراد سودجو می‌شود.

محمدی انارکی افزود: به دلیل گستردگی مناطق آزاد این مشکلات وجود دارد ومحل فنس‌کشی شده‌ای در این مناطق وجود ندارد.

وی در مورد تناقض در آمارهای قاچاق گفت: آماری که از دستگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم متفاوت است و هنوز آمار دقیقی از قاچاق وجود ندارد  اما ما از روش‌های مختلفی برای رسیدن آمار استفاده می‌کنیم تا به صورت جداگانه محاسبه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به کالاهای قاچاق افزود: مواد اولیه، مبلمان منزل تا یخچال و گاز و وسایل آشپزخانه و سایر لوازم خانگی و وسایل آرایشی و بهداشتی همه قاچاق هستند.

وی گفت: ضمن آن که کم اظهاری و بد اظهاری در گمرک فراوان به چشم می‌خورد ، ما از ابتدای اردیبهشت ماه امسال کار تحقیق و تفحص و بازدیدهای میدانی را آغاز کردیم و نتیجه نهایی را تا پایان سال اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد