Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@05:22:49 GMT

تغییر تعرفه صادرات برخی کالاها به عراق

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۲۳۷۲

تغییر تعرفه صادرات برخی کالاها به عراق

به گزارش جهان نيوز، در جریان ملاقات رایزن بازرگانی ایران در عراق و تیم اقتصادی سفارت ایران در بغداد با رئیس‌کل گمرک‌های عراق، موضوعات لازم برای ارتقای همکاری‌های تجاری دو کشور مطرح شد. در این مذاکرات چندین محور مهم به‌تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد تفاهم واقع شد.

تعیین نماینده از سوی رئیس گمرک‌های عراق برای برگزاری نشست‌های کارشناسی مشترک به‌صورت هر دو هفته یک‌بار و همچنین پذیرش اقلام غذایی و لبنی ایران بدون نیاز برای انجام آزمایش‌های مرزی مشروط به ارائه گواهی‌های تائید صلاحیت دستگاه‌های مبدأ ایران در چارچوب ضوابط کشور مقصد از جمله توافقات اساسی در این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در توافق‌نامه گمرکی و تصمیم برای استفاده از ترخیص‌کاران قانونی معرفی شده از سوی سازمان گمرک عراق و حذف ترخیص‌کاران غیرقانونی نیز از جمله توافق‌های مقامات دو کشور است.

همچنین شفاف‌سازی سیستم‌های مربوط به پایانه مرزی و ایجاد شبکه فعالان اقتصادی مجاز بین گمرکات دو کشور با استفاده از سازوکار الکترونیک که در آینده نزدیک از مهران- زرباطیه اجرایی خواهد شد، از مواردی است که در خصوص آن تفاهم حاصل شه است.
 توافق برای انجام دیدار رؤسای کل گمرک‌های ایران و عراق، الزام به اعلام قوانین و مقررات گمرکی در بازه زمانی حداقل یک‌ماهه، اعلام آمادگی اولیه گمرک‌های عراق برای اجرایی شدن توافقنامه گمرکی با ایران نیز مطرح و تصویب شد.

 چهار نوع تعرفه کاهش‌یافته برای محصولات صادراتی به عراق از اوایل سال ۲۰۱۸ اعمال می‌شود که امکان رهگیری و اعمال نظارت لازم در شفاف‌سازی هزینه‌ها را بهبود می‌بخشد.

بر این اساس تعرفه طلا و نقره و محصولات معدنی از پنج درصد به نیم درصد، تعرفه انواع مواد غذایی و نباتی و مصنوعات پلاستیکی از بین ۱۰ تا ۴۰ درصد به ۱۰ درصد، تعرفه انواع مصالح ساختمانی، سنگ، سیمان، چرم، پوست و صنایع پوستی و خودرو از پنج تا ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش و تعرفه انواع لوازم برقی، تلویزیون، کهربا، لوازم‌خانگی، اسلحه، تنباکو و سیگار از۴۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.


منبع:ایسنا  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق در بازار آزاد امروز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. علاوه بر نرخ کنونی، برخی جزئیات دیگر از قبیل بالاترین و پاینن‌ترین قیمت روز، میزان نوسان روز و همچنین میزان و درصد تغییر نسبت به روز گذشته نیز در جدول گنجانده شده است.

بروزرسانی: جمعه 14 اردیبهشت

دینار عراق

قیمت (ریال)

نرخ فعلی (ریال)

483

بالاترین قیمت روز

485

پایین ترین قیمت روز

482

بیشترین مقدار نوسان روز

-

درصد بیشترین نوسان روز

-

نرخ بازگشایی بازار

-

زمان ثبت آخرین نرخ

جمعه 

نرخ روز گذشته

483

درصد تغییر نسبت به روز گذشته

-%

میزان تغییر نسبت به روز گذشته

-

منبع: ایلنا

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور