Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رعایت حقوق مسافر و جبران خسارت مسافران در بروز تأخیرهای پروازی خصوصأ تأخیرهایی که درون‌سازمانی (ناشی از عملکرد و در حیطه اختیارات و وظایف شرکت هواپیمایی) است، از الزامات شرکت‌های هواپیمایی در همه نقاط دنیا است.

به هر حال طبق گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأخیر جزئی از صنعت حمل و نقل هوایی است و مسافران نبود تأخیر را در پروازها فراموش کنند، اما‌ همین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی، آیین‌نامه در حوزه تأخیرات پروازهای در راستای حمایت از حقوق مسافر‌ ابلاغ کرده است که از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسافران شرکت هواپیمایی آسمان در اعتراض به عملکرد این شرکت هواپیمایی می‌گوید: در تاریخ 29 آبان‌ماه امسال مسافر پرواز نجف-تهران شرکت هواپیمایی آسمان بودیم و حدود 3 ساعت قبل از پرواز هم در فرودگاه حاضر شدیم.

وی با اشاره به انجام با تأخیر پرواز مذکور ادامه داد: متأسفانه از قبل بابت بروز این تأخیر اطلاع‌رسانی به مسافران انجام نشد و زمانی که ما وارد فرودگاه شدیم، این تأخیر اطلاع‌رسانی شد.

این مسافر نجف-تهران بیان کرد: مسافران خردسال و سالخورده زیادی در پرواز ما بودند که همگی در فرودگاه سرگردان شدند و هیچ پاسخگویی و پذیرایی از سوی نمایندگان شرکت هواپیمایی آسمان انجام نشد.

وی بیان کرد: بالأخره پس از ساعت‌ها سرگردانی حدود 7 ساعت پس از ساعت اصلی درج شده در بلیت، هواپیما پرواز کرد.

این مسافر آسمان افزود: مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان به ما اعلام کردند بابت بروز این تأخیر بلیتی نیم‌بها در مسیر داخلی به مسافران ارائه می‌دهند و البته ضرورت دارد بابت تهیه این بلیت از 10 روز قبل از پرواز به این شرکت هواپیمایی مراجعه و تاریخ پرواز خود را اعلام کنند تا آن شرکت مشخص کند که در تاریخ مذکور امکان ارائه پرواز به این مسافر را دارد یا خیر.

این مسافر گفت: متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی در جبران خسارت مسافران در شرایط بروز تأخیرات به درستی و منطقی عمل نمی‌کنند.

به گزارش فارس، وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است که به نظر می‌رسد این سازمان حاکمیتی در اجرای قوانین و نظارت بر شرکت‌ها به نوعی کوتاهی می‌کند.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس آماده دریافت و انتشار توضیحات شرکت هواپیمایی آسمان در این‌باره است. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به اختلال پیش آمده در خط ۵، سرویس دهی در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

به منظور رفاه حال شهروندان با شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از شکیبایی و همراهی مسافران سپاسگزاریم.

کد خبر 6091893

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران