Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناطق میرآباد ,منظریه و خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد پمپ بنزین ندارد و این مسئله برای اهالی این مناطق مشکلاتی را به همراه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ روزانه تعداد بسیار زیادی خودرو در شهرکرد در حال تردد است.

اگر سرانه استاندارد خودرو براساس معیارهای پذیرفته‌شده در عرصه جهانی را مبنا قرار دهیم، تعداد خودرویی که در مرکز استان در حال تردد است با ساختار شهرسازی سنتی و قدیمی، شاید بیش از سه یا چهار برابر ظرفیت قابل پذیرش و تحمل آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعداد خودرو در شهر ملزومات بسیاری را می‌طلبد. البته بهتر است اینگونه بگوییم که رانندگان متعدد انتظاراتی از شهرشان دارند که بتوانند بدون هیچ‌ مشکلی، با خودروشان در شهر تردد داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند.

در دنیای امروز بنزین یکی از مهم‌ترین نیازهای زندگی شهری به شمار می‌رود که همچون آب، غذا، هوا و...، و بیش‌تر از سایر خدمات شهری، برای مردم نیاز و مهم است.
 

 

ایجاد جایگاه پمپ بنزین در منطقه میرآباد شهرکرد درخواست جدی مردم

یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اظهار کرد: ما در میرآباد شهرکرد زندگی می‌کنیم که متاسفانه در آن منطقه پمپ بنزینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه بخواهیم بنزین بزنیم باید یک مسیر طولانی را طی کنیم تا به جایگاه برسیم اذعان داشت: نزدیک‌ترین جایگاه پمپ بنزین به میرآباد و منظریه ۱۷ شهریور است.

این شهروند ادامه داد: نبود جایگاه پمپ بنزین در این محلات مشکلاتی را چون استفاده ناخواسته از بنزین به همراه دارد.

وی یادآور شد: ما انتظار داریم در شهرکرد که مرکز استان است حداقل در هر منطقه‌ای یک پمپ بنزین وجود داشته باشد که برای سوخت‌گیری مجبور نشویم مسیر طولانی را طی کنیم.

روند پیگیری ساخت پمپ بنزین بسیارکند پیش می‌رود

مجتبی سرداری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر در این باره اظهار کرد: مسئولین شهر علی‌رغم اینکه خواسته شرکت نفت را تایید می‌کنند و مشکلات مردم را می‌دانند ولی خیلی کند پیش می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در میرآباد، منظریه و خیابان آیت‌الله کاشانی جایگاه پمپ بنزینی نداریم تصریح کرد: اولین جایگاه پمپ بنزین به منظریه، میرآباد و خیابان آیت‌الله کاشانی اولین جایگاه قابل دسترسی به این مناطق پمپ ۱۷ شهریور است که فردی اگر بخواهد در این مکان بنزین بزند چیزی نزدیک به ۱۵ کیلومتر مسیر را باید طی کند که این خود یک معضل است.

سرداری با اذعان بر اینکه همه این مسائل در جلسات متعدد مطرح شده است بیان داشت: در جلسات هوای پاک و پیشگیری از آلایندگی این مسئله مطرح شده و موافقت‌های لازم از سوی استانداری و شهرداری نیز گرفته شده است اما متاسفانه کارها کند پیش می‌رود.

وی بیان داشت: این مسئله از نظر بنده بسیار مهم است و نه تنها کارشناسم مدام از محل مورد نظر دیدن می کند بلکه خودم به شخصه در جایگاه حاضر و از نزدیک بازدید میکنم.

سرداری با تاکید بر اینکه سلائق در این شهر مختلف است و هرکسی یک عقیده دارد یادآور شد: ایجاد جایگاه پمپ بنزین در شهر از نظر فنی و تخصصی با شرکت نفت است.

بیشتر پمپ بنزین‌های شهرکرد در بافت قدیمی شهر قرار دارد

وی یادآور شد: در حال حاضر جایگاه‌های پمپ بنزین در بافت قدیمی استان قرار دارد یعنی بیشتر در قسمت جنوبی شهر است و در شمال شهر جایگاهی که مشکل ما را حل کند نیست.
 

 

با افزودن جایگاه پمپ بنزین اشتغال‌زایی نیز ایجاد می‌شود

سرداری با اشاره به اینکه با افزودن جایگاه پمپ بنزین اشتغال‌زایی نیز ایجاد می‌شود بیان داشت: با زدن جایگاه پمپ بنزین و احداث آن خیلی از مشکلات مردم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت جایگاه پمپ بنزین دیگر در شهرکرد باید افزوده شود تاکید کرد: هر جایگاه پمپ بنزین می‌تواند هفت نفر اشتغال‌زایی را نیز به همراه داشته باشد.

سرداری یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ما درگیر این مسئله هستیم اما تاکنون این زمین در اختیار سرمایه‌گذار ما قرار نگرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: هرگاه جایگاه پمپ بنزین بخواهد ساخته شود اول باید اطراف جایگاه را بلوار ساخت و جایی باشد که به آن دسترسی داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر شهرکرد تنها هفت جایگاه پمپ بنزین دارد تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در تلاش هستیم که تعداد جایگاه‌های پمپ بنزین در شهرکرد را افزایش دهیم.

سرداری با اذعان بر اینکه معاون عمرانی سابق برای اضافه کردن جایگاه پمپ بنزین در شهرکرد موافقت و آن را تصویب کرد بیان داشت: بازدیدها چه از سوی کارشناسان و چه از سوی مدیران صورت گرفته شده اما متاسفانه تاکنون پاسخی را ما دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که باید مشخص شود که در چند نقطه می‌توان جایگاه تعیین کرد اذعان داشت: آن‌ها می‌گویند نباید میدان در نزدیکی جایگاه باشد، باید به پیشرفت و توسعه آن نیز توجه کرد و در نهایت باید همه مسائل مشخص شود و همه نکات نیز سنجیده شود بعد از آن زمین و جایگاه را بدهند.

سرداری با بیان اینکه کسانی که برای بازدید به محل رجوع می‌کنند اطلاعات کاملی ندارند اظهار کرد: با نگاه کردن بر روی طرح جامع شهر می‌توانند به تمام اطلاعات دست پیدا کنند که این امر زمان زیادی را از آن‌ها نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است زمینی در اختیار ما قرار گیرد که در آینده شهر نیز موثر باشد.

سرداری با اشاره به اینکه دولت باید زمینی را برای جایگاه نفت در اختیار ما بگذارد اذعان داشت: از بخش خصوصی نمی‌توان زمین را خرید چراکه قیمت آن‌ها بسیار بالا است و سرمایه‌گذار زیر بار این قیمت برای زمین نمی‌رود.

وی ادامه داد: زمین‌هایی را برای جایگاه پمپ بنزین باید به ما بدهند که یا ملی و یا در شهر و جزء زمین‌های شهرداری باشد که بتوان به سرمایه‌گذار و با قیمت مناسب داده شود.

شرکت نفت آمادگی کامل برای افزایش جایگاه پمپ بنزین در شهرکرد را دارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به اینکه شرکت نفت آمادگی کامل را برای زدن جایگاه پمپ بنزین دارد خاطرنشان کرد: به محض واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی ما جایگاه‌های پمپ بنزین در شهرکرد را افزایش خواهیم داد.

سرداری تاکید کرد: برای احداث پمپ بنزین در شهرکرد سرمایه‌گذار معرفی شده و همه اقدامات لازم نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دفتر فنی استانداری، فرمانداری و شهرداری شهرکرد همکاری لازم را با ما داشته‌اند خاطرنشان کرد: منابع طبیعی یا راه و شهرسازی باید با انجام کار کارشناسی جواب ما را بدهند تا زودتر به نتیجه برسیم.

بیشترین وقفه از راه و شهرسازی و منابع طبیعی است

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: منابع طبیعی و راه و شهرسازی از محل بازدید می‌کنند اما متاسفانه جواب نهایی را به ما نمی‌دهند.

سرداری افزود: زمین هایی را جانمایی کرده تمامی موافت های لازم از سوی استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر نیز گرفته شد و می‌طلبد منابع طبیعی و راه و شهرسازی آستین بالا بزنند و جواب قطعی را به ما بدهند تا کار را شروع کنیم.
 


در صورتی که فرد متقاضی دارای مجوزات و موافقت‌نامه اصولی باشد نسبت به واگذاری زمین اقدام می‌شود

خدایار باقری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص گفت: دستورالعمل واحدی در دو سازمان شرکت نفت و راه و شهرسازی جهت مراجعات و مکاتبات صورت گرفته وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قانون و دستوالعمل‌های سازمان ملی زمین و مسکن داشتن موافقت نامه و مجوز شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی برای واگذاری زمین لازم و پیش شرط است تصریح کرد: شرکت ملی پخش هم صدور مجوز و موافقت نامه اصولی را مشروط بر داشتن زمین مورد نیاز می‌داند و این مورد باعث گمراهی افراد می‌شود.

باقری با بیان اینکه صرف داشتن زمین نمی‌توان شرایط را برای احداث جایگاه سوخت فراهم نماید اذعان داشت: فرد متقاضی بعد از گرفتن زمین نمی‌تواند ملزومات و شرایط مورد نیاز موافقت‌نامه اصولی را کسب نماید و زمین واگذار شده به صورت بلاتکلیف خواهد ماند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فرد متقاضی دارای مجوزات و موافقت‌نامه اصولی از مرجع مذکور باشد این اداره کل در اسرع وقت برابر مقررات موجود نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز اقدام خواهد نمود.


انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

دوشنبه (۳ اردیبهشت): جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان.

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت): مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت): سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6084966 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۲؛هشدار هواشناسی به کشاورزان