Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا پس از شکست در مجمع عمومی سازمان ملل در توئیتی اعلام کرد زمان آن رسیده که بر سرمایه‌گذاری و اختصاص بودجه برای بازسازی آمریکا تمرکز کند.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده که به جای هزینه‌های خارجی به سرمایه گذاری برای بازسازی آمریکا تمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این توئیت افزود: "پس از آنکه به صورت احمقانه هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم زمان آن رسیده که بازسازی کشورمان را آغاز کنیم."

این توئیت یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل شکست خورد. مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب و در آن اقدام دولت ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد.

ترامپ همچنین پیش از رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که آمریکا کمک‌های خارجی به دریافت کنندگان را که در مجمع عمومی سازمان ملل علیه این کشور رای دهند، قطع خواهد کرد.

وی روز چهارشنبه گفته بود: برخی کشورها صدها میلیون دلار و حتی میلیاردها دلار از ما کمک مالی می‌گیرند و آن وقت علیه ما رای می‌دهند. ما این رای‌گیری را با دقت ملاحظه می‌کنیم. اجازه دهید آنها علیه ما رای دهند. ما پول بیشتری در جیبمان باقی خواهد ماند. ما اهمیتی به این مساله نخواهیم داد.

هنوز مشخص نیست که آیا این توئیت به تهدید روز چهارشنبه اشاره دارد یا خیر چراکه کل متن این توئیت بر لزوم حمایت دو حزبی بر سرمایه گذاری در بخش تاسیسات زیربنایی تاکید دارد.

در مجموع ۱۲۸ کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که روز پنجشنبه برگزار شد با بی‌اعتنایی به تهدیدات ترامپ به نفع قطعنامه رای دادند در حالی که ۹ کشور علیه این قطعنامه رای منفی داده و ۳۵ کشور رای ممتنع دادند و ۲۱ کشور نیز در این نشست حضور پیدا نکردند.

از ۱۰ دریافت کننده کمک‌های امسال آمریکا تنها اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل رای مخالف داد. باقی دریافت کنندگان به استثناء کنیا علیه آمریکا رای دادند حتی افغانستان نیز که حدود ۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی از آمریکا کمک مالی دریافت کرده علیه این کشور رای داد.

از دیگر کشورهایی که علیه آمریکا رای دادند می‌توان به مصر و اردن اشاره کرد که به ترتیب ۱.۴ میلیارد دلار و ۱.۳ میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا دریافت کردند. اگرچه این دو کشور عربی شرکای امنیتی نزدیک آمریکا هستند و به شدت به کمک‌های مالی واشنگتن تکیه دارند اما اگر با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت نمی‌کردند اوضاع سیاسی در داخل کشورهای خود را به خطر می‌انداختند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال، مجمع عمومی  انتخابات ریاست و اعضای هیات رئیسه هیات فوتبال استان گیلان روز سه شنبه 28 فروردین ماه از  ساعت 10:30 ،با رعایت مفاد اساسنامه برگزار می شود.

ریاست هیئت فوتبال استان گیلان سال‌ها است برعهده قربانعلی الماسخاله قرار دارد و او در انتخابات پیش رو نیز یکی از کاندیداها است. فاضل بازیار، محمد حق‌شناس، مهدی خدمت‌بین‌دانا ، اسماعیل رجب‌زاده و نقی هدایت سایر نامزدهای حضور در انتخابات هیئت فوتبال گیلان برای صندلی ریاست محسوب می‌شوند.

باید دید در مجمع انتخاباتی روز 28 فروردین که اولین انتخابات فوتبالی در سال 1403 محسوب می‌شود، در نهایت چه کسی روی صندلی ریاست هیئت فوتبال گیلان خواهد نشست.

دیگر خبرها

  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • ترکیه: افغانستان برای کسب جایگاه بین‌المللی خود تلاش کند
  • از کجا بفهمیم که زمان تعویض فیلتر هوا خودرو فرا رسیده است