Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر روز ابعاد جدید و تازه ای از نقش مخرب امارات متحده عربی در خاورمیانه و خلیج فارس افشا می شود. پس از افشای ایمیل های سفیر امارات در آمریکا و فاش شدن نقش امارات در کودتای ترکیه و تلاش برای ضربه زده به ایران و قطر، اکنون خبرهایی از اقدامات جاسوسی گسترده این شیخ نشین عربی در خلیج فارس به گوش می رسد.

به گزارش تابناک، روز گذشته نشریه آمریکایی «فارن پالیسی»  در گزارشی ویژه، به توسل امارات عربی متحده به ماموران و افسران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پرداخته است؛ اقدامی که گفته شده برای ایجاد «یک امپراطوری جاسوسی» در منطقه خلیج فارس در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، غربی‌ها در ویلایی مدرن واقع در بندر «زاید» در شهر ابوظبی، در حال آموزش ابزارهای پیشرفته جاسوسی به اماراتی‌ها هستند.

در این ویلا، ساعت 10 صبح یکشنبه، سمیناری با عنوان «اطلاعات چیست؟» برگزار می‌شود و پنجشنبه هم به حاضران، نحوه عملیات در تیم‌های 4 تا 6 نفره جمع آوری اطلاعات آموزش داده می‌شود.

علاوه بر این ویلا، در حومه ابوظبی یک مرکز دیگر تحت عنوان «آکادمی» وجود دارد که در آن موضوعات مربوط به سلاح، سربازخانه‌ها و دوره‌های رانندگی تدریس می‌شود.

فارین پالیسی می‌گوید که مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا که بخشی از اقدامات مذکور بوده‌اند، درباره این دو مرکز اطلاعاتی را به این رسانه ارائه کردند.

یک کارمند سابق پروز مذکور در امارات درباره تجربه کاری خود و دریافت مبالغ هنگفت از اماراتی‌ها گفته که «پولش عالی بود. برای هر روز، هزار دلار بود و شما می‌توانستید در یک ویلا یا هتلی پنج ستاره در ابوظبی زندگی کنید».

گفته شده که «لری سانچز» افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی، شخص کلیدی پشت این عملیات آموزشی اطلاعاتی در امارات است.

شش منبع مطلع به فارین پالیسی گفتند که سانچز، به مدت شش سال در حال کار برای ولی‌عهد ابوظبی جهت ایجاد چنین مرکز اطلاعاتی و سازو کارهای آن بوده است.

علاوه بر او، تعداد زیادی از افسران سابق امنیتی غربی هم در راستای انجام کارهای مربوط به این مرکز آموزش امنیتی خود را به امارات رسانده‌اند.

«اریک پرینس» موسس و پایه گذار بلک واتر هم از جمله این افراد است کسی که برای ایجاد یک گردان از نظامیان تحت خدمت ولی‌عهد امارات، به این کشور نقل مکان کرده بود.

«ریچارد کلارک» مقام سابق ضد تروریسم کاخ سفید هم از مشاوران ارشد قدیمی ولی‌عهد ابوظبی بوده و به عنوان مدیر شرکت «مدیریت خطر امنیتی بندر خوب» مشغول به کار بوده است.

نقش سانچز در تامین سرنخ‌ها برای عملیات اطلاعاتی امارات، نشان می‌دهد که شرکت‌ها و پیمانکاران خصوصی، پس از دهه‌ها کار برای ارتش و جامعه اطلاعاتی آمریکا، اکنون در حال فروش مهارت‌هایشان هستند؛ موضوعی که نگرانی‌ها و بحث‌های قانونی درباره کار آنها را به دنبال داشته است.

گفته می‌شود که در آمریکا درباره این موضوع، تحقیقاتی شروع شده و «اف‌بی‌آی» در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته که این نهاد اطلاعاتی و امنیتی فدرال آمریکا درباره تحقیقات که در حال انجام است، اظهارنظری نمی‌کند.

یک منبع مطلع اطلاعاتی به فارین پالیسی گفته که «گزینه آرمانی» این بوده که به امارات برای ساختن یک «سیا»ی مختص به این کشور کمک شود.

 

طبق گزارش فارین پالیسی «به موازات تقویت توانمندی‌های سایبری ایران»، مقامات دولت و شرکت‌های خصوصی آمریکایی به امارت سفر کرده تا به این کشور برای آموزش تقویت توان تهاجمی سایبری کمک کنند.

در گزارش آمده است: «سانچز نگرانی‌های امنیتی او با نگرانی‌های امنیت دولت امارات مشابهت دارد. ایران، اخوان المسلمین یا القاعده در صد لیست تهدیدات احتمالی امارات عربی متحده قرار دارند. یک منبع مطلع گفت که سانچز "همیشه درباره اخوان المسلمین و ایرانی‌ها نگرانی داشته است».

امارات به دنبال چیست؟

امارات متحده عربی ایجاد شبکه گسترده جاسوسی در خلیج فارس را با اهداف متفاوتی دنبال می کند:

نخستین هدف آن ها این است که بتوانند زودتر از سایر نهادهای اطلاعاتی منطقه به اطلاعاتی در مورد اهداف و مسائل مختلف دست پیدا کنند تا از این طریق بتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از غافلگیر شدن انجام دهند.

دوم؛ آن ها از این طریق قصد دارند محور اطلاعاتی ائتلاف عربستان و یا حتی آمریکا در منطقه شوند. در واقع، امارات می خواهد به بازیگر اصلی جاسوسی و ضد جاسوسی جهان عرب تبدیل شوند.

سوم؛ امارات با راه اندازی یک جزیره جاسوسی به دنبال آن است تا ضعف و آسیب پذیری خود در قدرت نظامی را تقلیل دهد.

هدف چهارم این کشور بهره گیری از قدرت جاسوسی برای ایجاد شبکه های ترور است. به طوری که، چندی پیش منابع میدانی در شهر بندری عدن واقع در جنوب یمن از ترورهای سریالی مشایخ و بزرگان قبائل و جریانهای مذهبی و سیاسی مخالف حضور نظامیان اماراتی در این شهر خبر داده بودند. گفته می شود مشایخ ترور شده بشدت با ورود نیروهای اماراتی به عدن و تحرکات آنها برای غارت منابع نفتی و معدنی این منطقه مخالفت کرده بودند.

پنجمین و مهم ترین هدف ضربه زدن با بازیگران رقیب نظیر ایران، ترکیه و قطر در منطقه است. بدون شک امارات متحده عربی از این جزیره جاسوسی برای ایجاد شبکه هایی در این سه کشور استفاده خواهد کرد.

در نهایت اینکه امارات قصد دارد سیطره کاملی بر محیط داخلی خود داشته باشد. به طوری که چندی پیش،  تارنمای انگلیسی زبان اینترسپت با ارائه گزارش و تحقیقی تحت عنوان «جاسوس های اجاره ای» از برنامه ای پرده برداشت که در امارات عربی متحده برای فعالیت های جاسوسی علیه مردم امارات و افراد مقیم آن کشور به کار گرفته می شود.

در این گزارش زوایای مختلف فعالیت دستگاه امنیتی امارات متحده عربی با بهره گیری از دهها کارشناس بین المللی خبره در امور سایبری برای ایجاد و تقویت شبکه ای پیچیده و دقیق به منظور کنترل تمام فعالیت های ساکنان امارات و بخصوص شهرهای ابوظبی و دبی فاش شده است.

در این گزارش به نقل از «سیمونه مارگاریتلی » محقق ارشد شرکت امنیتی « زیمپریوم » نقل شده است که او درجریان مصاحبه شغلی از شرکتی که در امور امنیتی سایبری فعالیت می کند و در ابوظبی از قدرت مالی قابل توجهی برخوردار است دیدار کرد که ماموریت آن شرکت حمایت از سازمان های پیچیده دولتی یا بخش خصوصی در مقابل حملات الکترونیکی مخرب و تقویت راههای امن ارتباطات در چهارچوب یک سیستم دفاعی است تا امکان جاسوسی و شکستن سیستم های آنان را از میان بردارد.

این متخصص سایبری ایتالیایی گفته است که سرویس اطلاعاتی امارات متحده عربی در حال تشکیل یک تیم کارشناس متشکل از متخصصان سایبری سراسر جهان، با هدف توسعه و تقویت یک سیستم کنترل و نظارت است تا بتواند هر شهروند ابوظبی و دبی را کنترل کند و به اطلاعاتش دسترسی یابد.

نیویورک‌تایمز اخیراً مطالبی درباره چگونگی خریداری ابزار و وسایل جاسوسی توسط دولت‌هایی از قبیل امارات را به‌منظور کنترل هزاران نفر از شهروندان خود، منتشر نموده است؛ اما مارگاریتلی مدعی است که امارات تنها به خرید این فنّاوری‌ها اکتفا نکرده و درصدد توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های امنیتی و جاسوسی خود، است.

مارگاریتلی در مورد پیشنهاد مطرح‌شده از سوی طرف اماراتی گفت: آن‌ها به من حقوق ماهیانه 15.000 دلار به همراه یک آپارتمان و مزایای دیگر را پیشنهاد دادند و پس از رد این پیشنهاد از سوی من، حقوق پیشنهادی را به 20.000 دلار در ماه افزایش دادند.

یک منبع آگاه در تائید ادعاهای مطرح‌شده می‌گوید: هر کس از لحظه‌ای که خانه را ترک می‌کند تا زمانی که به خانه بازمی‌گردد، هرلحظه تحت کنترل و نظارت است. تمام کارها و الگوهای اجتماعی و شخصیتی او ثبت و تحلیل و آرشیو می‌شود. شاید این امر به نظر غیرممکن برسد، اما اتفاقی است که امروزه در ابوظبی در جریان است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس از انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی موردنیاز کشور با خطوط لوله منطقه خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس،  محمد نصر در این باره گفت: در مجموع بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی در فاصله یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ از طریق خطوط لوله منطقه خلیج‌فارس انتقال داده شده است که شامل ۶۶۱ میلیون لیتر بنزین موتور، ۶۰ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو، ۳۲ میلیون لیتر نفت‌گاز معمولی و ۲۱ میلیون لیتر نفت سفید بوده است.

وی اظهار کرد: این حجم از فرآورده نفتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم منطقه خلیج‌فارس و از سوی سه مرکز انتقال نفت انجام شد.

دیگر خبرها

  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس