Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در هفتمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و حفظ اسناد دفاع مقدس که در تیپ 316 زرهی شهید قهرمان برگزار شد، با تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس با اشاره به  خضوع، خشوع  و تواضع شهید «صیاد شیرازی» اظهار داشت: این شهید والامقام الگوی کاملی از یک فرمانده است.

وی ادامه داد: تیپ316 زرهی (در مجموعه فرماندهان و کارکنان) در دفاع مقدس نقش بسیار بارز و برجسته‌ای را ایفا کرده و معتقدم اگر در  عملیات بیت المقدس این تیپ حضور نداشت به طور قطع عملیات دچار نقص اساسی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جلسه کمیته آموزش، پژوهش و حفظ اسناد دفاع مقدس نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کمیته در خصوص گردآوری و حفظ آثار دفاع مقدس عنوان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حفظ مواریث و اسناد مربوط به دفاع مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دکتر تکرلی ادامه داد: تمام نهادها، دستگاه‌ها و ادارات مرتبط  با این موضوع باید تلاش وافری را در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین بر کنجاندن دروسی با مفاهیم و محتوای دفاع مقدس در برنامه مراکز آموزشی تأکید کرد.

سرهنگ امیرحسین  طایفه، جانشین تیپ 316 زرهی نیز به تاریخچه حضور این یگان در عرصه  دفاع مقدس و نیز فعالیت‌های صورت گرفته با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و فرهنگیان نسبت به ارائه گزارشاتی از اهم فعالیت‌های خود در خصوص زنده نگاه داشتن یاد و نام و خاطره شهدای و آثار دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم