Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک رئیس و دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی با مسئولان سازمان ثبت شرکت‌های کشور برای تسهیل فرآیندهای اجرایی انجمن‌های علمی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی درباره برنامه‌های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور گفت: انجمن‌های علمی گروه پزشکی یکی از نهادهای همکار وزارت بهداشت هستند که می‌توانند نفش چشم‌گیری در ارتقای آموزش علوم پزشکی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قدمت انجمن‌‌های علمی گروه پزشکی اشاره کرد و گفت: اعضای این انجمن‌ها اساتید برجسته حوزه علوم پزشکی کشور هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری الکترونیک انتخابات انجمن‌ها اشاره کرد و افزود: این برنامه مورد استقبال برخی انجمن‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت چراکه برگزاری انتخابات الکترونیک ضمن کاهش نیاز به حضور فیزیکی باعث می‌شود اعضا بتوانند بدون وقفه در برنامه‌های درمانی و علمی خود در انتخابات انجمن‌ها شرکت کنند.

وی افزود: برای توسعه انتخابات الکترونیک انجمن‌ها برنامه‌ریزی جامعی در کمیسیون صورت گرفته و در نظر است تا با ساز‌و‌کارهای حمایتی ویژه شرایط استقرار کامل این برنامه فراهم شود.

لاریجانی بیان کرد: انجمن‌های علمی طبق قانون باید در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت شوند و علاوه بر فرآیند اولیه ثبت هربار که انتخابات هیات مدیره انجمن‌ها برگزار می‌شود، باید اطلاعات اعضای جدید هیات مدیره در این سامانه به‌روز‌رسانی شود.

رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی کشور افزود: طبق گزارش‌های واصله به وزارت بهداشت این فرآیند زمان‌بر و پیچیده است و انجمن‌ها در این مسیر با چالش‌هایی مواجه هستند.

لاریجانی گفت: لازم است وزارت بهداشت و سازمان ثبت شرکت‌ها از طریق همکاری مشترک برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع این چالش و تسهیل فرآیند ثبت انجمن‌های علمی گروه پزشکی کنند.

حسینی: 190 انجمن در کمیسیون به تصویب رسیده است

در ادامه دکتر سید جلیل حسینی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی نیز با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: تاکنون حدود 190 انجمن در کمیسیون به تصویب رسیده است که گاهی انجمن‌ها در مسیر اجرایی خود با مشکلاتی مواجه هستند که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور این مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: در این رابطه یکی از مشکلات انجمن‌ها بحث ثبت انجمن در سازمان ثبت شرکت‌ها است که در اجرای آن دچار مشکلاتی هستند. اطلاعات انجمن‌ها علاوه بر ثبت اولیه در بازه‌های زمانی 3 ساله نیز باید در سامانه ثبت شرکت‌ها به‌روزرسانی شود. گاها ماه‌ها و سال‌ها می‌گذر و انجمن‌ها نمی‌توانند اطلاعات جدید خود را پس از انتخابات انجمن در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت کنند.

دکتر احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با بیان اینکه کارهای صورت گرفته در سازمان ثبت بر مبنای قوانین و آیین‌نامه‌ها صورت گرفته و سعی شده شرایط برای کاربران سیستم‌های این سازمان تسهیل شود، گفت: امیدواریم با این نشست و همکاری‌های بعدی بتوانیم به تسهیل ثبت انجمن‌های علمی گروه پزشکی کمک کنیم.

دکتر مرتضی ادب مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر‌تجاری نیز در ادامه این نشست با بیان آمارها و روند‌های فعالیت ثبت شرکت‌ها به پیاده‌سازی دولت الکترونیک و انجام فرایند‌های سازمان ثبت به صورت الکترونیک اشاره کرد و گفت: جلسات توجیهی هم برای انجمن‌های علمی برگزار شده و سعی ما این است که با همکاری وزارت بهداشت بتوانیم فرآیند ثبت این انجمن ها را بهبود ببخشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز بر لزوم ایجاد زبان مشترک بین کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی و سازمان ثبت شرکت‌ها تاکید کرد و گفت: آشنایی سازمان ثبت با شرایط ویژه انجمن‌های علمی گروه پزشکی و همچنین آشنایی بیشتر همکاران ما در انجمن های علمی با آیین‌نامه‌ها و فرآیند‌های سازمان ثبت می‌تواند این شرایط را تسهیل کند.

در نهایت مقرر شد علاوه بر اینکه جلسات مشترکی بین کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی و سازمان ثبت شرکت‌ها برگزار شود، نشست‌هایی هم با حضور هیات مدیره انجمن‌های علمی برپا شود تا سازمان ثبت شرکت‌ها بتواند روندهای قانونی خود مطابق قانون تجارت را مطرح کند و نهایتا این اقدامات بتواند در فاصله کوتاهی مشکلات ثبت انجمن‌های علمی را برطرف کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه