Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار صومعه‌سرا گفت: احیای آب‌بندان‌های این شهرستان می‌تواند سبب افزایش ذخایر آبی شهرستان، رونق گردشگری و افرایش تولید ماهی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صومعه‌ سرا، علی فتح‌اللهی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی استاندار گیلان با بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان صومعه‌‌سرا اظهار داشت: شهرستان صومعه‌سرا دارای 632.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 کیلومتر وسعت، 3شهر، 3 بخش و 152 روستا است. 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای 122 دهیاری، 142 شورای اسلامی و 125 هزار نفر جمعیت است خاطرنشان کرد: شهرستان صومعه‌سرا دارای 59 درصد سکونتگاه روستایی و 41 درصد سکونتگاه شهری است.

فتح‌اللهی ضمن تشریح پروژه‌های درحال اجرا در شهرستان صومعه‌سرا عنوان داشت: احداث سد لاستیکی تولم‌شهر، بازگشایی مسیرکمربندی تولم‌شهر، اجرای طرح‌های آب‌رسانی، راه‌اندازی اورژانس بیمارستانی، احداث 4 سالن ورزشی از جمله اقدامات درحال اجرا هستند.

وی با اشاره به شاخص شهرستان صومعه‌سرا در حوزه آسفالت روستایی تصریح کرد: میانگین آسفالت روستایی در کشور 51 درصد، در استان گیلان 52 درصد و در این شهرستان 68 درصد است که نشان از اقدامات موثر مسئولان در این زمینه دارد.

فرماندار صومعه‌سرا ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه ارائه برق به روستاهای بالای 20 خانوار ابراز داشت: 100درصد روستاهای بالای 20خانوار شهرستان صومعه سرا دارای برق هستند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه 80 درصد روستاهای شهرستان صومعه‌سرا دارای آب شرب مناسب و 100 درصد روستاهای این شهرستان دارای گاز هستند گفت: این شهرستان دارای 1.3 درصد سرانه فضای ورزشی است که با افتتاح سالن‌های ورزشی جدید می‌تواند به 1.5 درصد نیز برسد.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای هزار هکتار تالاب‌ و آب‌بندان‌ است خاطرنشان کرد: وجود تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها ظرفیت عظیمی برای این شهرستان محسوب می‌شود که با مدیریت آن‌ها دیگر نیاز به سد نداریم.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به مشکلات موجود در حوزه رودخانه‌های این شهرستان و لزوم ساماندهی آن‌ها اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا از اقداماتی است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا در حال حاضر حتی قایق‌های موتوری به سختی در آن حرکت می‌کنند.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه آب‌بندان‌های شهرستان صومعه‌سرا نیاز به احیا دارند خاطرنشان کرد: با احیای این آب‌بندان‌ها می‌توان باعث افزایش ذخایر آبی شهرستان، رونق گردشگری و افرایش تولید ماهی شد.

فرماندار صومعه‌سرا لایروبی انهار و رسیدگی به حوزه پسماند را از الزامات این شهرستان دانست و عنوان داشت: تامین ماشین آلات‌سنگین، ماشین آلات حمل زباله و ماشین‌آلات آتش‌نشانی از نیازهای شهرستان صومعه‌سرا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی امام‌جمعه صومعه‌سرا نیز در این جلسه با بیان اینکه ارائه خدمت صادقانه به مردم سبب سعادت مسئولان می‌شود گفت: در زمان گذشته صومعه‌سرا را به‌عنوان شهرستانی سیاسی می‌شناختند اما در حال حاضر به‌دنبال ایجاد محیطی آرام برای بهبود کارکرد مسئولان هستیم.

انتهای پیام/

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم

به گزارش قدس آنلاین، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری