Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگویی در خصوص آلودگی هوای تهران، گفت: مدتی است که نه تنها در تهران باران نیامده حتی باد هم جریان نداشته است. با توجه به اینکه از نظر جغرافیایی جهت وزش باد در تهران از غرب به شرق است اما متاسفانه به دلیل ساخت برج‌ها و ساختمان‌ها در غرب تهران مسیر حرکت هوا نیز بسته شده است، آلودگی تهران نیز مانند بحث زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عزم ملی برای رفع آن باید صورت گیرد.

نماینده تهران در ادامه بیان کرد: ما می‌توانستیم با کمک دولت و مردم ماشین‌های بالای پنج سال را حذف کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. در خصوص ناوگان حمل و نقل نیز این نوسازی صورت نگرفته است. شهر لندن ۳۰ سال پیش یکی از شهرهای آلوده دنیا بود اما بh تمهیداتی که صورت گرفت و توسعه‌ای که در سیستم حمل و نقل و متروی لندن اتفاق افتاد امروز آلودگی در شهر لندن که مشابه تهران است کم شده و حالت مطلوبی برقرار است. من به عنوان نماینده مردم عزم جدی برای رفع آلودگی به صورت عملی ندیده‌ام. اکنون در تهران دو میلیون موتور با کاربراتور کار می‌کنند و هر موتور به اندازه پنج ماشین آلودگی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به سخنان دادستان کل کشور به گفته‌اند جلسات مرتبط با آلودگی هوا خروجی مناسبی نداشته است، بیان کرد: مشکلات و معضلات موجود را با توجه به اعتباراتی که در حال حاضر داریم نمی‌توان در یک شب حل کرد. در حال حاضر بر روی بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده است نمی‌توان بیش از ۵ الی ۱۰ درصد مانور داد چرا که حدود ۹۰ درصد بودجه جاری است. البته زمانی هم که ما اعتبارات کافی داشتیم به دلیل اختلافات سیاسی و جناحی در بدنه مدیران عالی کشور متاسفانه نتوانستیم این مشکل را حل کنیم.

هاشم‌زایی در خصوص استفاده از دانشگاهیان برای رفع معضل آلودگی هوای تهران، گفت: ما سعی بر این داریم که از دانشجویان در این زمینه استفاده کنیم اما اعتقادی که در کشورهای پیشرفته به کار تحقیقاتی وجود دارد در ایران مشاهده نمی‌شود. این یک طرز فکر جهان سومی است که در آینده باید برطرف شود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که احتمال دارد حمید مطهری تغییری نسبت به بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن نداشته باشد اما در عین حال احتمال ورود یک بازیکن جالب به ترکیب هم در تمرین دیروز بررسی شد که ترکیب تراکتور را جالب‌تر خواهد کرد.

البته چند ساعت دیگر باید منتظر ماند اما ترکیب دفاعی تراکتور با پورحمیدی، شیری، نادری، شجاع و آقاسی تشکیل می‌شود.

در خط میانی سه بازیکن خارجی با مهدی هاشم‌نژاد و مهدی حسینی اولویت مطهری هستند. در بازی قبلی هاشم‌نژاد عملکرد درخشانی داشت و حالا نیز امیدوار است که برابر استقلال بدرخشد.

برای خط حمله رحمان جعفری از ابتدا بازی می‌کند اما در طول بازی باید منتظر تغییرات ماند و ارسلان مطهری و مهدی عبدی وارد زمین خواهند شد.

ترکیب تراکتور در این بازی ۴-۱-۴-۱ خواهد بود که البته بنابر خواسته مربی تراکتور با فرم آزادانه، تغییراتی را در طول بازی خواهد داشت.

ترکیب احتمالی تراکتور:
حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، مهدی شیری، صفاهادی، ریکاردو الوز، گوستاوو واگنین، مهدی حسینی، رحمان جعفری، مهدی هاشم‌نژاد.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال با یک سورپرایز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق