Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@04:43:19 GMT

خوراک لوبیا سفید غذایی متفاوت با طعم سبزیجات

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۵۹۳۴

خوراک لوبیا سفید غذایی متفاوت با طعم سبزیجات

رکنا:خوراک لوبیا یکی از غذاهای محبوب همه رده های سنی است اما خوراک لوبیا سفید با سبزیجات و تخم مرغ ایده ای متفاوت تر به نظر می رسد.

این خوراک ساده و لذیذ و سرشار از سبزیجات یک غذای بسیار راحت است که می‌توانید آن را با کمترین هزینه درست کنید.

این‌طور خوراک‌ها اصولا در جواب سوال همیشگی «غذا چی داریم؟» بهترین پاسخ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا برای گیاهخواران هم یک انتخاب پر از طعم‌های مختلف است. پروتئین آن از تخم‌مرغ تامین می‌شود، در عین حال سرشار از سبزیجات هم هست. مواد تشکیل دهنده آن مشابه خوراک‌هایی هست که تا امروز می‌خوردید اما با طعمی کاملا متفاوت. کاسه‌تان رو پر کنید و لذت ببرید.

مواد مورد نیاز

۴ قاشق چایخوری روغن زیتون

سه چهارم پیمانه پیاز زرد

۲ قاشق چایخوری سیر خرد شده

۱ فنجان قارچ (خرد شده)

۳ فنجان گوجه خرد شده (۲ عدد گوجه بزرگ)

۱ فنجان ترکیب سبزیجات پخته شده بدون نمک (تره فرنگی، کرفس، بروکلی، هویج، جعفری و...)

سه چهارم قاشق چایخوری نمک

۱.۵ پیمانه کنسرو لوبیا سفید

نصف پیمانه اسفناج

۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

فلفل به مقدار دلخواه

روش تهیه

در یک تابه بلند یک قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. پیاز و سیر را در آن بریزید و همراه با هم زدن دو دقیقه تفت دهید. سپس قارچ‌ها را به تابه اضافه کنید، هم بزنید و اجازه دهید ۵ تا ۶ دقیقه بپزند تا قهوه‌ای شود. بعد گوجه‌ها را همراه با سبزیجات، لوبیا و نمک به تابه اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشند تا نیمی از آب آنها تبخیر شده و مخلوطی غلیظ به دست آید. هم زدنش را ادامه دهید. سپس اسفناج را اضافه کنید، ۲ دقیقه دیگر آن بپزید تا حسابی نرم شود. در آخر تابه را از روی شعله بردارید، درش را بگذارید تا گرم بماند.

در یک تابه کوچک نچسب یک قاشق چایخوری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید و بپزید تا جایی که سفیده‌ها سفت شوند ولی زرده کمی شل باشد. وقتی آماده شدند، ترکیب لوبیا و سبزیجات را در چهار پیاله تقسیم کنید. روی هرکدام یک تخم‌مرغ نیمرو شده قرار دهید. سرکه و فلفل اضافه کنید و غذا را سِرو نمایید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی

زی‌سان: یک ظهر گرم تابستان که حوصله آشپزی ندارید و می‌خواهید یک غذای خوشمزه، کم‌هزینه و بی‌دردسر برای ناهار داشته باشید، شوید واویشکا یک گزینه مناسب برای شماست. این خوراک خوشمزه گیلانی را می‌توانید با نان، کته یا چلو سفید میل کنید. پس اگر دوست دارید یک غذای سریع و خوشمزه طبخ کنید؛ شوید واویشکا را امتحان کنید. در ادامه با زی‌سان همراه شوید تا بهترین دستور پخت این غذای گیلانی را بیاموزید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

مواد لازم واویشکا شوید طرز پخت واویشکا شوید

اگر به دنبال یک غذای مجلسی و آسان هستید، طرز پخت مرغ شکم پُر به روش گیلانی را بخوانید.

طرز پخت شوید واویشکا

مرحله اول: اگر از سینه مرغ تازه استفاده می‌کنید، سینه مرغ را مکعبی برش دهید و درون یک ظرف مناسب بریزید سپس به آن کمی نمک، زردچوبه، آب لیمو ترش و زعفران اضافه کنید. روی ظرف درپوش بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه مرغ مزه‌دار شود. اما اگر از سینه مرغ یخ‌زده استفاده می‌کنید، باید آن را به همراه ۱ عدد پیاز، کمی زردچوبه، نمک و فلفل آب‌پز کنید سپس مکعبی برش دهید.

مرحله دوم: پیاز‌های دستور را ریز خُرد کنید و درون یک تابه مناسب با کمی روغن تفت دهید تا پیاز‌ها سبک و سرخ شوند. سیر را نیز پوره کنید و به پیاز‌های سرخ شده اضافه کنید.

*نکته: سیر نباید زیاد تفت بخورد؛ زیرا عطر و طعمش را از دست می‌دهد.

مرحله سوم: سینه مرغ را که مکعبی خُرد کرده بودید به تابه حاوی پیاز سرخ شده و سیر اضافه کنید، کمی تفت دهید تا مرغ سرخ شود سپس به آن زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، حدود ۱ پیمانه آب جوش به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک جا بیوفتد و آب اضافی آن تبخیر شود. وقتی خوراک شما جا افتاد شوید تازه یا خشک را به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

بیشتر بخوانید غذای چهارشنبه سوری: خورش شش‌انداز گیلانی!

*نکته: اگر می‌خواهید عطر و بوی واویشکا در فضا پخش شود؛ از شوید خشک استفاده کنید.

مرحله پنجم: وقتی خوراک غلیظ‌تر شد تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. تعداد تخم مرغ‌ها سلیقه‌ای است. تخم مرغ‌ها را در تابه بشکنید و درب تابه را بگذارید، صبر کنید تا تخم مرغ‌ها پخته شوند. در آخر آب لیمو ترش تازه به واویشکا شوید اضافه کنید و نوش جان کنید.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

tags # غذای محلی ، غذا با مرغ سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم
  • کاهش وزن با این نوشیدنی ترش
  • چطور کباب‌تابه‌ای را از سوختن نجات دهیم؟