Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور بیش از بیش از ۱۷ هزار گواهینامه بین‌المللی مهارت در ۸ ماه نخست سال جاری در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد جهانتیغی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 8 ماه نخست امسال بیش از 17 هزار گواهینامه بین‌المللی مهارت در فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از 39 هزار و 842 نفر ثبت‌نام شده در آزمون فنی و حرفه‌ای در سال جاری، 17 هزار و 199 نفر در آزمون‌های تئوری و عملی قبول شده و موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی مهارت شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای الکترونیکی فرآیندهای آزمون در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: آزمون هر حرفه شامل 2 مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کرده و به حوزه‌های مشخص شده جهت برگزاری آزمون‌های مورد تقاضا مراجعه کنند.

جهانتیغی بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بالای 50، بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان در آزمون عملی حرفه خود شرکت و در صورت کسب حد نصاب لازم، موفق به دریافت گواهینامه بین‌الملل مهارت خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه گواهینامه‌های مهارت صادر شده و ضرورت ثبت و درج صحیح اطلاعات متقاضیان در سیستم پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، داوطلبان شرکت در آزمون‌های مهارتی توجه داشته باشند که در زمان درج اطلاعات شخصی و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی و نیز آزمون حتماً صحت مندرجات و مشخصات خود را کنترل کنند زیرا پس از ثبت نهایی دیگر امکان ویرایش اطلاعات به ویژه در مورد عکس و کد ملی وجود ندارد.

وی با اشاره به درخواست اکثر متقاضیان مبنی بر معرفی منابع درسی جهت آزمون‌های تئوری، اظهار داشت: آزمون‌های تئوری، کتبی و عملی بر اساس محتوای استاندارد آموزش مهارت آن حرفه که در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده طراحی و اجرا می‌شود بنابراین هر منبع درسی مانند جزوه، کتاب و مقاله که مبتنی بر استاندارد آموزشی حرفه مورد نظر باشد برای مطالعه و بهره‌برداری مناسب خواهد بود.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: در تهران نیز با ورود اتومبیل به خیابان‌های شهر در اواخر دوران قاجار، نخستین گواهینامه‌ها یا تصدیق‌های رانندگی صادر شد. «علیرضا زمانی» تهران‌پژوه، در این‌باره می‌گوید: «محمدناصر انشاء معروف به ناصرخان انشاء اولین ایرانی بود که با سفر به آمریکا گواهینامه رانندگی گرفت. او علاوه بر یادگیری رانندگی و اخذ گواهینامه، با مراحل و چگونگی برگزاری آزمون رانندگی نیز آشنا شد و پس از بازگشت به تهران به عنوان سرکاردان فنی نظمیه برای نخستین بار در تهران آزمون رانندگی گرفت و برای نخستین رانندگان تهرانی گواهینامه رانندگی صادر کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

با برگزاری نخستین آزمون‌های رانندگی در تهران، اولین تصدیق‌های رانندگی نیز صادر شد. زمانی می‌گوید: «نهمین روز از مرداد سال ۱۳۰۸ در تاریخ حمل و نقل خودرویی تهران روز منحصربه‌فردی است. در این روز «سیف‌الله خان» به اولین تهرانی تبدیل شد که در پایتخت گواهینامه یا تصدیق رانندگی گرفت.» در این گواهینامه تاریخی که روی آن عنوان «تصدیق‌نامه» درج شده، آمده است: « «بموجب این ورقه تصدیق می‌نماید که آقای سیف اله خان از تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۰۷ تا تاریخ ۹ مرداد ۱۳۰۸ مرتبا با ادامه تحصیلات خود در موسسه اتومبیل‌رانی، دوره تحصیلات علمی و عملی اتومبیلرانی به اتمام رسانیده و از عهده امتحانات ۳ مرحله‌ای برآمده است.»

نخستین بانوان تهرانی که موفق به کسب تصدیق‌نامه شدند نیز در تهران قدیم ماجرای جالبی دارد. «شوکت الملوک جهانبانی» یکی از اولین بانوان تهرانی بود که در سال ۱۳۱۹ تصدیق‌نامه رانندگی گرفت. همان سال تنها ۴۶ زن تهرانی گواهینامه رانندگی داشتند اما این آمار در سال ۱۳۳۹ به ۴۴۲ نفر رسید.

پس از صدور نخستین گواهینامه رانندگی در تهران، ۱۰ سالی طول کشید تا نخستین آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به تصویب دادگستری برسد و فرآیند اخذ گواهینامه سر و شکل نظام‌مندتری به خود بگیرد. در این سال، شهربانی تهران گواهینامه‌های رانندگی را به صورت دفترچه هفت‌صفحه‌ای برای متقاضیان صادر کرد تا اینکه در سال ۱۳۴۰ گواهینامه دفترچه‌ای تک‌برگ که ۴ سال اعتبار داشت جایگزین آن شد.

کد خبر 848280 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری خبر مهم همشهری محله حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید