Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: در وضعیت فعلی مطالعات باستان شناسی شامل بررسی پهنه ها و اجرای طرح های نجات بخشی در پروژه هایی است که امکان تداخل با  برنامه های حفاظتی مواریث فرهنگی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان باستان شناسی در پروژه های در دست اجرا ورود کرده و نسبت به مطالعه باستان شناسی و در صورت نیاز اجرای طرح های نجات بخشی اقدام می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: از جمله اینکه مطالعات روستای قزل قیه در اردبیل رو به اتمام است و مجموعه باستانی مربوط به دوره اشکانی شناسایی شده است.

حاجی زاده به انجام مطالعات در دو منطقه یل سویی و سد عمارت نیز اشاره و تصریح کرد: این مطالعات با رویکرد بررسی باستان شناسی دو منطقه انجام می شود.

وی به قابلیت های استان اردبیل در برخورداری از آثار باستانی و تاریخی اشاره و تصریح کرد: تاکنون 2 هزار اثر تاریخی و باستانی در این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ح

شناسایی 2 هزار اثر تاریخی و باستانی در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه خواجه لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

کد خبر 6091158

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • قلعه خواجه لرزید
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • وطن من| سایه خوش
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)