Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تکریم و معارفه روسای سایق و کنونی سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز شنبه دوم دی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مدیر‌کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سردار غیب‌پرور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: باید از سیره رزمندگان، مجاهدت‌ها را بیاموزیم و اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی رخ داده است را سینه به سینه منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده بسیج مستضعفین بیان کرد: ۹ دی از جمله اتفاقاتی است که باید بررسی شود. برخی تلاش می‌کنند بر این حماسه غبار غفلت بنشیند، اما انقلابیون اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ در کشور، گفت: ایران در برابر سناریوی خباثت‌آلودی که از سوی دشمن در آن سوی مرزها طراحی شده و اصل نظام را نشانه گرفته بود، قرار داشت. ایران اسلامی بیشترین انتخابات را در فضای آزاد انجام داده و این مایه مباهات جمهوری اسلامی است. کشوری که با آزادی نطفه انقلابش بسته شده، چطور ممکن است با انتخابات دچار این جریاناتی که اتفاق افتاد شود؟

غیب‌پرور با بیان اینکه اتفاقات سال۸۸ نتیجه سناریوهایی بود که سال ۸۴ و ۸۵ طرح‌ریزی شده بود، بیان‌کرد: بنیاد جورج سورس، نهاد خانه آزادی و نهاد آلبرت انیشتین حمایت تئوریک از براندازی نظام می‌کردند. اینها نیاز به تحلیل ندارد، اسناد و آرشیو موجود، واضح و مبرهن است. نوع حمایت و تفکری که اینها داشتند نتیجه را مشخص می‌کند.

فرمانده بسیج مستضعفین اظهار کرد: آیا بیانات آمریکا و صهیونیست را فراموش می‌کنیم؟ سخنان صدر‌اعظم و رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آنها فراموش‌شدنی است؟ سنای آمریکا ۵۵ میلیون دلار، دولت انگلستان ۱۵ میلیون دلار به بی‌بی‌سی فارسی پول دادند.

غیب‌پرور با بیان اینکه دشمن از تمام ظرفیت‌های خود برای ضربه به نظام اسلامی استفاده کرد، افزود: حمایت‌های آموزشی که صورت گرفت و دختر دیک‌چنی دبی رفت و کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد. سفارت خانه‌های کشورهای اروپایی فعال شدند و سفارت انگلستان در را بر روی کسانی که اغتشاش کردند، گشودند. استفاده از برخی چهره‌های سیاسی ورشکسته مانند عطاءلله مهاجرانی که در ابتدای انقلاب وقتی اصل ولایت فقیه در خبرگان اول تصویب می‌شد شهید دستغیب را تمسخر می‌کردند، نمونه‌هایی از کارهای دشمنان است.

غیب‌پرور ادامه داد: فتنه 88 جنگ احزاب چندوجهی برای اضمحلال انقلاب اسلامی بود. جنگی که رژیم صهیونیستی، سلطنت‌طلبان، امپراتوری رسانه‌های غرب و فریب‌خوردگان داخل همه در آن شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه ماجرا در فریب‌خوردن چند نفر نیست، گفت: چرا عده‌ای اصرار دارند فتنه 88 را فریب سه، چهار نفر تقلیل دهند. بله آنها فریب خوردند اما موضوع گسترده‌تر بود و قصد داشتند انقلاب را به مسلخ ببرند، اما نشد. چون جنس مردم ایران از جنس همان مردمان کربلای 4 و 5 است.

غیب‌پرور اظهار کرد: در همین دوران هرجا نیاز انقلاب باشد، مردم حضور دارند و اینها به برکت ولایت فقیه است. سکاندار ژرف‌اندیش انقلاب اسلامی آن کسی که در شایستگی در مسند ولایت تکیه زده، انقلاب را از گرداب‌ خطرناک نجات داد.

ماجرای فتنه سال 88 را هرسال باید روایتگری مجدد کرد

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در سال 88 بیان کرد، خطبه 29 خرداد که رهبری احتتاج و درددل کرد نشان از حضور امام‌زمان‌(عج) بود. وی افزود: در برخی از مسائل در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما وقتی به ساحت سیدشهدا توهین شود، کسانی که انقلابی نیستند و حتی دل در گروی دین اسلام ندارند، از روی ادب سر خم می‌کنند. سال 88 دشمنان کار را به جایی رساندند که خیمه‌گاه و بیرق اباعبدالله و عکس امام‌(ره) را آتش زدند. امامی که نماد معنوی کشور و تحقق وعده‌های معصومین است.

غیب‌پرور درباره لزوم روایت مجدد فتنه 88 گفت: ماجرای فتنه سال 88 را هرسال باید روایتگری مجدد کرد، نه فقط تحلیل. آیا واقعا ماجرا سر تقلب بود؟ تقلب آن هم در نظامی که رای مردم را امانت می‌داند و در رأس آن مجتهد عادل نشسته است.

غیب‌پرور با بیان اینکه به فضل الهی انقلاب اسلامی تداوم پیدا می‌کند ادامه داد: شرط این تداوم آن است که کماکان در میدان باشیم. برای در میدان بودن پست و صندلی اهمیتی ندارد. اگر باور کنیم قطعه‌ای در پازل انقلاب اسلامی هستیم که وظیفه ما سربازی است، موفق می‌شویم. زمانی که خود را اصلاح کنیم برکت خدا هم نازل می‌شود.

وی حیات انقلاب را با حرکت بی‌هیاهو دانست و گفت: یکی از نمادهای این حرکت‌های بی‌هیاهو بسیج دانشجویی است. بسیج دانشجویی جمعیت 4 میلیونی در قریب به 2500 مرکز آموزش عالی است که وظیفه سنگینی را در حفظ انقلاب اسلامی در محیط دانشجویی به عهده دارد. توقع از بسیج دانشجویی خاص است چون دانشجویان بسیجی جوان هستند و انگیزه بیشتری برای عمل انقلابی دارند.

فرمانده بسیج مستضعفین با اشاره به تغییر مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: امروز این سنگر مهم از آقای گودرزی به آقای نیک‌روش واگذار می‌شود. گودرزی 18 سال در بسیج کار کرده که از این 18 سال 2 سال و نیم را در مسند ریاست سازمان بسیج دانشجویی انجام داده است. آنچه که وی انجام داده پیش خدا محفوظ است و ما هم ممنون او هستیم. البته قرار بود امروز آقای گودرزی را در مسئولیت جدید معارفه کنیم، اما به خواست خود ایشان دست نگه‌داشتیم.

دانشجو نباید سیاست‌زده شود

غیب‌پرور افزود: از 10 ماه گذشته تاکنون تلاش بسیاری برای معرفی جانشین آقای گودرزی شد و در نهایت به آقای محمدجواد نیک‌روش رسیدیم. او به سختی این سمت را قبول کرد و در هر دو بار که با یکدیگر ملاقات داشتیم، از قبول این مسئولیت اکراه داشتند.

وی همچنین ادامه داد: البته بنده خواهش کردم ایشان تیم کاری خودش را بیاورد. در بسیج دانشجویی نیاز اصلی کار شبکه‌ای است و نیازمند هم‌افزایی با بسیج اساتید و طلاب دارد. بسیج دانشجویی باید به سمت مسائل اجتماعی و خدمت‌رسانی حرکت کند.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید سیاست‌زده شود، گفت: آن چیزی که باید مورد مداقه قرار بگیرد امور اجتماعی است. بسیج دانشجویی باید به سمتی برود که جبهه انقلابی با زبان امید سخن بگوید.

غیب‌پرور با انتقاد از سخنانی که بار منفی دارند، افزود: برخی می‌گویند ایرانیان دومین مردمان عصبانی دنیا هستند؛ چرا دروغ می‌گویید؟‌ کدام کار پژوهشی انجام شده است؟ برنامه‌ای که شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود شخصی را آورده که اهل کرمانشاه است و از او سوال می‌پرسد وضعیت آنجا چگونه است و او هم پاسخ داده بد نیست. این چه پاسخی است؟‌ مردم همت و تلاش کردند و به یاری مردم زلزله‌زده کرمانشاه آمدند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نامه ۱۰ سال قبل رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: نامه ۱۰ سال قبل رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

وی با اشاره به سالروز تکریم مقام معلم افزود: شغل معلمی سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان است، زیرا معلم اول تربیت انسان خداوند است، در ادامه جبرائیل امین نقش معلمی و راهنمایی حضرت رسول (ص) را بر عهده داشت و نهایتاً شغل معلمانی شغل تمامی انبیا است؛ در همین راستا رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است، معظم له تاکید کردند موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرش است زیرا دانش آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل آئین یعنی چه. در این رابطه معلم باید مضاف بر تعلیم هویت دینی و ملی را به دانش آموزان بیاموزند و به آن‌ها نگاه ملی دهند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شهید مطهری پیش از انقلاب سخنرانی را علیه رژیم صهیونیستی کرده است که اگر امروز آن را باز خوانی کنیم، شاهدیم که تمامی وقایع امروز را پیش‌بینی کرده است، امثال شهید مطهری از جمله شاگران امام خمینی (ره) هستند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی دنبال سند ۲۰۳۰ بودند که خارج از دین و وابسته به سیاست‌های غربی بود؛ امروز ضرورت دارد تمامی معلمان نسبت به کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا دانش‌آموزان در آینده مسئولان این کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با استحکام با تمام وجود در راستای ارزش‌ها ایستاده است لازم است حمایت‌های لازم صورت گیرد، همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: حضرت علی (ع) در راستای سفارش به تقوای الهی می‌فرمایند «تقوای الهی منتهی رضایت الهی است زیرا رضایت الهی از بندگان تقوا است.» بر همین اساس تقوای الهی مضاف بر جایگاه والا کاربرد بالایی در زندگی انسان دارد، زیرا طبیعتاً انسان از نظر بعد مادی اهل خسران است مگر اینکه ایمان و تقوا را دنبال کند.

وی محمودی گفت: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

کد خبر 750277

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در استان کرمان
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند