Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ابراهیم صالحی متولد سال 71 در شهرستان لردگان دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد و از جوانان مخترع استان است که تاکنون شش اختراع را ثبت رسانده و چهار اختراع را نیز به تأیید رسانده است.

وی با اشاره به ثبت اختراع ماژول اسلحه که زمان و مکان دقیق شلیک را رصد می‌کند، گفت: با توجه به بازپرسی‌هایی که پس از شلیک از مأموران پلیس می‌شود این ماژول با رصد دقیق زمان، مکان و فاصله شلیک این مشکل را رفع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی دستگاه هوشمند جلوگیری از سرقت خودرو را از دیگر اختراعات خود برشمرد و افزود: این دستگاه بر روی خودرو نصب می‌شود و صاحب خودرو می‌تواند بدون محدودیت زمان و مکان از طریق تلفن همراه خود موقعیت مکانی خودرو را ردیابی کند.

این مخترع جوان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی از این دستگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور به فروش رسیده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی در ادامه  از ساخت دستگاهی جدید برای کنترل سوخت و آلودگی هوا خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه نیز با نصب بر روی خودرو در توقف‌های بالای 25 ثانیه خودرو را در حالت خواب قرار می‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن می‌شود.

صالحی با بیان اینکه از مشکلات کلاه‌های کاسکت عدم دید در طرفین و گرمی محفظه داخلی است، عنوان کرد: کلاه کاسکتی نیز طراحی کرده‌ایم که به دور گردن راکب موتورسیکلت بسته می‌شود و در هنگام سانحه مانند کیسه هوای خودرو به دور سر راکب باز می‌شود.

عضو انجمن مخترعین کشور دستکش مرتعش برای افراد نابینا را از دیگر اختراعات خود دانست و گفت: افراد نابینا با پوشیدن این دستکش هنگام نزدیک شدن به جسمی لرزش دستکش را احساس می‌کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری