Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:44:27 GMT

وجود ۶۰۰ آرایشگاه زنانه غیرمجاز در دزفول

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۷۱۲۹

وجود ۶۰۰ آرایشگاه زنانه غیرمجاز در دزفول

دزفول - معاون پشتیبانی نظام پزشکی دزفول نسبت به وجود ۶۰۰ آرایشگاه زنانه غیرمجاز و فروش داروهای ممنوعه در سالن های بدنسازی این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مجدی نسب پیش از ظهر امروز شنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در رابطه با تبلیغات سالن های آرایشی و زیبایی در سطح شهر، مشکلات زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که ۳۰۰ آرایشگاه زنانه در دزفول مجوز دارند و دو برابر این تعداد یعنی۶۰۰ سالن آرایشی نیز فاقد مجوزات لازم هستند.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی دزفول تصریح کرد: در این بین نظارت بر۳۰۰ آرایشگاه زنانه دارای مجوز نیز کم است، در حالی که باید به صورت مرتب از فضا، مواد و تجهیزات مورد استفاده این سالن ها که به صورت مستقیم با سلامتی انسان ها ارتباط دارند بازرسی و نظارت به عمل آید. 

مجدی نسب در ادامه نسبت به توزیع و استفاده از داروهای نیرو زا در سالن های بدنسازی دزفول و عدم کنترل و نظارت کافی بر این سالن ها گفت: شیوع توزیع و استفاده از این مکمل ها و داروها در سالن های بدنسازی دزفول یک زنگ خطر جدی است که اگر بدون نظارت رها شوند می تواند خساراتی در حد فوت نیز داشته باشد چه بسا ما در سال گذشته یک مورد فوتی ناشی از مصرف داروهای نیروزا در یکی از سالن های بدنسازی دزفول نیز داشتیم. 

وی خواستار ورود جدی شورای سلامت شهرستان در امر بازرسی و برخورد با این سالن های ورزشی و بدنسازی شد و افزود: در این راستا تشکیل کمیسیون شامل کارشناسان متخصص برای ساماندهی ورودی و خروجی سالن های بدن سازی دزفول ضروری است تا هر چه زودتر این پدیده مدیریت شود. 

تیم بازرسی وارد عمل شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول نیز در ادامه اظهار کرد: در راستای ساماندهی آرایشگاه های زنانه تاکنون چند مورد پس از عدم اجرای تذکرات و دستورات، پلمب شده اند.

امیرعیسی زاده افزود: قطعا پیگیری های خود را در این زمینه باید افزایش دهیم تا آرایشگاه های زنانه فاقد مجوز در دزفول یا تشکیل پرونده برای کسب مجوز دهند و یا اینکه درصورت سرپیچی، پلمب شوند. 

وی در خصوص مصرف و توزیع داروهای ممنوعه در سالن های بدنسازی نیز گفت: متاسفانه مواد شیمیایی، سموم و داروهای ممنوعه زیادی به صورت غیرمجاز در برخی عطاری ها، فروشگاه ها و سالن های ورزشی دزفول به فروش می رسد و برخورد مناسبی تاکنون در این زمینه صورت نگرفته است. 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول با انتقاد از عدم نظارت اداره ورزش و جوانان شهرستان بر این سالن های بدنسازی افزود: باید به صورت فراگیر یک نقشه راهبردی تدوین و یک تیم بازرسی سریعا وارد عمل شود. 

عیسی زاده ادامه داد: با همکاری سازمان نظام پزشکی، شبکه بهداشت، اداره صنعت و پلیس اماکن موضوع نظارت بر سالن های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه سطح شهرستان باید در کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی مطرح و عملیات ساماندهی و یا برخورد سریعا آغاز شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۸ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در صومعه‌سرا/ ۱۶ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف ۲۸ هزار و ۷۵۳ عدد مواد محترقه غیرمجاز طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۶ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده، اظهار کرد: مجموعه انتظامی با افرادی که اقدام به خرید، فروش، نگهداری، حمل و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز می‌کنند و امنیت جانی، مالی و روانی مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی طی دو هفته گذشته با تحقیقات نامحسوس چند نقطه از سطح شهرستان صومعه‌سرا را که در آن مواد محترقه غیرمجاز به فروش می‌رسید، شناسایی کردند، افزود: پلیس با اعزام به محل‌های مورد نظر از ۱۶ نفر، ۲۸ هزار و ۷۵۳ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را کشف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: کارشناسان ارزش تقریبی مواد محترقه کشف شده را ۵۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وهاب‌زاده، با بیان اینکه مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به سلامت افراد وارد کند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 737448

دیگر خبرها

  • تعطیلی ۲ مرکز غیرمجاز درمانی با کشف و ضبط کالا‌های قاچاق سلامت محور در شیراز
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در صومعه‌سرا/ ۱۶ نفر دستگیر شدند
  • افتتاح بزرگترین و مجهزترین سالن ورزشی بدنسازی در جنوب فارس
  • بازگشت ۱۷ واحد تولیدی دزفول به چرخه تولید
  • گردشگران و عشایر نسبت به بارش های شدید پیش رو آگاه شوند
  • ظرفیت سالن‌های فوتسال گناباد جوابگوی تماشاگران نیست
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند
  • جای خالی همبستگی در جلسه زنانه جهان علیه رژیم‌صهیونیستی
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • رسیدگی به بیش از ۱۹۰۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه