Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چين نسبت به مجازات يک مقام ارشد امنيتي اين کشور توسط وزارت خزانه داري آمريکا به اتهام نقض حقوق بشر، واکنش نشان داد.
العالم ـ آسيا
به گزارش رويترز، چين روز جمعه از آمريکا خواست تا خودش را به عنوان يک قاضي حقوق بشر مطرح نکند و اقدام وزارت خزانه داري آمريکا در مجازات و جريمه يک مقام ارشد امنيتي چيني را به اتهام نقض حقوق بشر محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"گائو يان" يکي از مقام هاي ارشد امنيتي چين است که هدف فرمان اجرايي اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا قرار گرفته است. بر اساس فرمان جديد ترامپ، اموال و دارايي هاي اتباع خارجي که در موارد نقض حقوق بشر دست دارند، توقيف و بلوکه مي شود.
اين مقام چيني متهم به نقض حقوق بشر در زنداني در پکن عليه يک فعال سياسي و حقوق بشري به نام "کائو شونلي" است. اين فعال چيني در مارس 2014 ميلادي در بيمارستان جان خود را از دست داده است. گروه هاي حقوق بشري اعلام کرده‌اند که اين فعال سياسي در زندان شکنجه شده است.
هوا چون يينگ سخنگوي وزارت خارجه چين در اين باره تاکيد کرد: پکن مخالف استفاده آمريکا از تحريم ها براي هدف قراردادن شهروندان ساير کشورها بر اساس قوانين داخلي خودش است.
وي در ادامه تصريح کرد: از آمريکا مي خواهيم تا در قبال تحولات حقوق بشري در چين به طور هدفمند و بي‌طرفانه قضاوت کند و از اقدام به عنوان يک قاضي حقوق بشر در قبال ساير کشورها خودداري کند. پليس چين امنيت عمومي را بر اساس قوانين حفظ مي کند.
به گزارش تسنيم، رهبر چچن به همراه 4 مقام ديگر روسي و چچني نيز در فهرست تحريم هاي جديد آمريکا به خاطر نقض حقوق بشر قرار دارند.
اين تحريم ها بر اساس قانون حقوق بشر جهاني ماگنيتسکي اعمال شده که به دولت آمريکا اجازه مي دهد تا تحريم هايي را عليه افراد خارجي به خاطر نقض حقوق بشر اعمال کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سید نواف الموسوی مسئول پرونده منابع و مرزها در جنبش حزب الله گفت تمام طرف‌های بزرگ از جمله ایالات متحده آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با حزب‌الله هستند، اما این جنبش با این خواسته آنها مخالفت کرده است.

الموسوی به المیادین گفت که اسرائیل قدرت لجستیکی برای بمباران لبنان و حتی برای بمباران غزه نداشت، اگر پلی که به صورت روزانه برای رساندن سلاح و مهمات به این رژیم برقرار شد، وجود نداشت.

وی افزود حزب الله خطوط ارتباطاتی مستقیم با برخی کشورهای بزرگ دارد که برخی از آنها از حزب الله خواسته‌اند تا گردانهای قسام شاخه نظامی حماس را به پذیرش طرح پیشنهاد شده به آنها متقاعد کنند.

الموسوی گفت پاسخ حزب الله این بوده که ملت و مقاومت فلسطین تنها طرفی است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

وی تاکید کرد مقاومت اسلامی لبنان هرگز تحت هیچ شرایطی، برادران فلسطینی خود را در غزه تنها نخواهد گذاشت نه تنها از طریق سلاح بلکه حتی در کنار آنها نیز با دشمن می جنگند.

این مسئول حزب الله درباره توانمندی‌های رزمی حزب الله گفت آنچه را حزب الله طی نیم سال ذخیره می‌کرد، امروز طی یک ماه آن را ذخیره می‌کند، حزب الله انبارهای جدیدی از موشک‌های جدید هوایی، زمینی و دریایی دقیق‌تر و پیشرفته‌تر در اختیار دارد.
 

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم