Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@13:22:36 GMT

افزایش ریسک خودکشی با شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۷۲۰۹

نتایج یک مطالعه نشان داده است، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش ریسک خودکشی در بین افراد، به ویژه دختران شده است. آفتاب‌‌نیوز : نتایج یک تحقیقات نشان داده است، رسیدن به یک مطلوب کاذب در دختران و دستیابی به ایده‌آل‌های کاذب جامعه امروز، می‌تواند خطر خودکشی در دختران را به شدت قوت دهد.
محققان دانشگاه وسترن انتاریو با پژوهش‌های بسیار دریافتند، بمباران تصاویر در فضای مجازی نظیر اینستاگرام و فیس‌بوک خواه و ناخواه موجب تمایل به "کمال‌گرایی کاذب" در دختران می‌شود و نرسیدن به آنچه که مد نظر آنها است خطر بروز خودکشی را به شدت افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها اغلب از بازیگران و هنرمندان الگو می‌گیرند و تمایل دارند مانند خیلی از آنها قدبلند، لاغراندام، صورت جراحی پلاستیک شده و تحصیلات عالی داشته باشند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فشار برای کامل شدن در جامعه مدرن امروز به طور قابل توجهی خطر بروز خودکشی را افزایش می‌دهد.
پژوهشگران باور دارند، تنوع لباس و خوردن غذاهای متفاوت در رستوران‌های گرانقیمت از جمله مسائلی است که افراد عادی تلاش می‌کنند تا مانند هنرمندان به آنها دست یابند، اما به دلیل اینکه رسیدن به معیارهای کاذب "کمال‌گرایی" برای بسیاری از آنها دشوار است، در نتیجه احتمال بروز خودکشی در آنها شدیداً افزایش می‌یابد.
دکتر مارتین اسمیت، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید:‌ «پژوهش‌های تیم ما نشان داده است "کمال‌گرایی کاذب در جامعه مدرن امروز" می‌تواند مرگبار باشد».
به گفته پژوهشگران، خودکشی 56 درصد از بزرگسالان به دلیل فشار خارجی برای کامل شدن بوده است؛‌ بر اساس آمار و ارقام موجود سالانه تقریباً یک میلیون نفر خودکشی می‌کنند.
دسترسی کودکان به فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند حس "کمال‌گرایی کاذب" را از سنین پایین در آنها پدید آورد و قبل از آنکه آنها کاملاً به بلوغ عقلی برسند، به خاطر نرسیدن به آنچه که فکر می‌کنند "کمال" است، خودکشی کنند.

منبع:فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» در مراسم اکران این فیلم گفت: مستند «از اراک تا تل‌آویو» روایت اجتماعی از مردم اراک در شب عملیات جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود مقابل رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی است و فیلم تلاش می‌کند روایت مستند از تنوع اجتماعی مردم اراک و احساس شور، نشاط، غیرت و اقتدار را به نمایش بگذارد.
حاج محمدحسینی با بیان اینکه فیلم با روایتی هنری تلاش می‌کند این رشور و شعف را به زبان هنر نشان دهد، افزود: زمان مستند ۱۸ دقیقه است و از زمان حمله تا ساخت این مستند حدود هفت روز طول کشید و عوامل حوزه رسانه به صورت شبانه‌روز و جهادی کار کردند.
او گفت: فیلم تلاش کرده تا نگاه اجتماعی داشته باشد و با این نگاه این اتفاق تاریخی که برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله کرد را به نمایش بگذارد.

کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» این مستند را از این جهت حائز اهمیت دانست که نتانیاهو شهر اراک را تهدید کرده بود و این فیلم سعی کرده تا نگاه مردم اراک به این تهدید را نشان دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!